Jak się przed nim bronić? Jak zachowywać się w miejscach potencjalnego zagrożenia: na imprezach masowych, w komunikacji miejskiej i kolejowej, przejściach podziemnych, hipermarketach, by nie zostać okradzionym? Jak zadbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy, rzeczy osobistych, domu, samochodu? Jak się nie dać złodziejowi?
W maju rozpoczęła się kampania społeczna ”Bezpieczna Kieszeń” służąca prewencji kradzieży kieszonkowych i dóbr osobistych. Jej celem jest uświadomienie wszystkim, że w dużym stopniu od naszego zachowania i przezorności zależy bezpieczeństwo naszych rzeczy. Kampania zwraca uwagę na to, co możemy zrobić sami, żeby nie dać się złodziejowi. Dotychczas podejmowane przez policję akcje prewencyjne potwierdzają, że są najskuteczniejszą metodą walki z kradzieżami mienia.
Akcja ta jest realizowana równolegle z programem prewencyjnym realizowanym przez Komendę Miejską Policji we Wrocławiu: „Kieszonkowiec” w latach 1999 – 2003, który został zmodyfikowany jako program pt. „Wrocławscy dzielnicowi – stop kradzieżom – z nami bezpieczniej” i jest realizowany od roku 2003 do chwili obecnej. Program jest finansowany ze środków gminy Wrocław i uwzględniony w miejskim programie poprawy Bezpieczeństwa we Wrocławiu w latach 2005 – 2008. Miejscem realizacji są centra handlowe, lokale gastronomiczne, placówki służby zdrowia, biura, instytucje oraz środki komunikacji. Na bazie doświadczeń wrocławskich policjantów powstał pomysł realizacji ogólnopolskiej kampanii społecznej.
Patron merytoryczny:
Komenda Główna Policji
Twórcy kampanii:
Komenda Miejska i Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu – pomysłodawcy i koordynatorzy kampanii
Invest-Bank – sponsor główny
Agencja reklamowa b&j – współpomysłodawca i realizator kampanii
Partnerzy akcji:
Ströer – out of home media
PKP i PKP Przewozy Regionalne
Polityka, Rzeczpospolita, Onet.pl
Galerie handlowe
Podczas trzech miesięcy akcji w całym kraju, w 10 największych miastach Polski (Warszawa, Wrocław, Szczecin, Rzeszów, Poznań, Łódź, Kraków, Katowice, Gdańsk, Bydgoszcz) pojawi się 1500 billboardów i megaboardów, 1500 plakatów, rozdanych zostanie 100 tys. ulotek i wyklejonych 10 tys. nalepek. W galeriach handlowych odbędzie się 20 akcji informacyjnych.
Katowice – SH Silesia, Kraków – Krokus, Łódź – Manufaktura, Olsztyn – CH Alfa, Poznań -CH Panorama, Rzeszów – CH Rotunda, Szczecin – CH Galary, Bydgoszcz – CH Auchan, Warszawa – Janki, Wrocław – CH Auchan Bielany.