Po niespełna miesiącu zakończył się konkurs stworzony na fanpage’u Kredyt Banku. Aplikacja została entuzjastycznie przyjęta przez fanów, z których troje zostało nagrodzonych najnowszymi telefonami marki Apple.
Konkurs Kredyt Banku był dwuetapową rozgrywką, wymagającą od graczy wiedzy z zakresu bankowości oraz dużej aktywności na fanpage’u Banku. Gra ruszyła pod koniec października. W pierwszej fazie fani decydowali o tym, ile nagród zostanie przyznanych w finale. Druga faza konkursu – Ekspert KB – wystartowała 14 listopada, 3 dni po oficjalnej premierze iPhone’a 4s w Polsce, i trwała do 4 grudnia. W tym czasie gracze odpowiadali na pytania oraz wykonywali inne zadania konkursowe. Zabawa wymagała również aktywnego śledzenia aktualizacji na fanpage’u Banku, gdzie pojawiały się linki umożliwiające uzyskanie dodatkowych punktów. Pytania dotyczyły głównie oferty Banku, niektóre z nich były bardzo szczegółowe. W trakcie tych trzech tygodni trwania zabawy zarejestrowano 18615 wizyt w aplikacji oraz 3365 nowych fanów. Najbardziej znacząca była jednak interaktywność gry.
Aktywność fanów notowano 24 godziny na dobę, podobnie jak aktywność moderatorów. Zgodnie z zasadami przyjętymi na fanpage’u Kredyt Banku czas reakcji na posty fanów wynosił maksymalnie jedną godzinę, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Największa liczba komentarzy moderatorów w tym okresie przypadała na godzinę 1 w nocy. Jednak gracze nawiązywali również częste interakcje ze sobą nawzajem.
– Gra była efektem II fazy strategii działań KB w mediach społecznościowych – po stworzeniu silnej społeczności, teraz postanowiliśmy ją poszerzyć, budując zasięg. Efektem jest wysoka, 8. pozycja pod względem liczby fanów wśród polskich banków w zestawieniu Fanpgage Trendera. Jesteśmy bankiem o najkrótszym stażu na FB zajmującym tak wysoką pozycję – komentuje Wojciech Hawajski, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Kredyt Banku.
Wysokie zaangażowanie fanów na fanpage’u Kredyt Banku zostało zauważone i docenione już w początkowym okresie zabawy w licznych raportach branży Social Media, w tym m.in. w podsumowaniu Fanpage Trednera oraz w raporcie SocialBakers. W tym ostatnim, fanpage Banku uplasował się na drugim miejscu pod względem średniej miesięcznej aktywności fanów wśród wszystkich fanpage’y firmowych w Polsce.
Dwuetapowa walka o iPhonea 4s była drugą aplikacją konkursową zrealizowaną przez agencję faceADDICTED dla Kredyt Banku w ramach jego stałej obsługi w social media. Współpraca agencji z Kredyt Bankiem trwa od maja 2011 r.
Źródło: Kredyt Bank