Na drugim miejscu uplasował się zespół Unimor złożony z dwóch doradców finansowych Expander. Na podium stanęli również zawodnicy, których macierzystą firmą jest Bank Handlowy w Warszawie, a nazywali się Dropsy.
Konkurs „Mistrz Obsługi Klienta” jest cyklicznym przedsięwzięciem organizowanym przez Przedstawicielstwo MasterCard Europe w Polsce. Jego głównym celem jest stałe uzupełnianie poziomu wiedzy środowiska bankowego na temat kart i programów płatniczych.
Podczas finałowej gali, zmierzyły się ze sobą zespoły, które łącznie uzyskały najwięcej punktów we wszystkich etapach. Na zwycięzców i finalistów czekały atrakcyjne nagrody m.in. kamery cyfrowe, a przede wszystkim wycieczka do jednej z finansowych stolic Europy. Outsiderzy wybrali Zurych, gdzie udadzą się w pełnym czteroosobowym składzie.
Kolejna już czwarta edycja konkursu „Mistrz Obsługi Klienta” organizowanego przez MasterCard dla przedstawicieli środowiska bankowego, rozpoczęła się 5 listopada 2007 roku. Także i tym razem pracownicy banków, centrów rozliczeniowo – transakcyjnych i firm doradztwa finansowego mogli zmierzyć się z kolegami z branży w walce o tytuł mistrza w zakresie profesjonalnej obsługi klienta oraz wiedzy ogólnoekonomicznej. Konkurs był rozgrywany w 3 etapach.
Pierwszym krokiem w konkursie było zarejestrowanie zespołu na stronie www.bankowiec.pl. Uczestnicy – zespoły składające się z 2 – 4 osób, mogli wziąć udział w konkursie, podając adres e-mail. Tegoroczna edycja miała formę quizu, w którym wyodrębniono 3 etapy, każdy z nich trwał 2 tygodnie. W założonym czasie każdy z uczestników danego zespołu musiał odpowiedzieć na minimum 7 z 30 pytań zamkniętych, a następnie na jedno pytanie otwarte. Pytania dotyczyły nie tylko kart MasterCard, ale także zasad obsługi klienta i kwestii ogólnoekonomicznych.
Idea konkursu zakłada, że wszyscy uczestnicy wygrywają, bo integrują się w zespołach i odświeżają, bądź uzupełniają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie profesjonalnej obsługi klienta. Pomaga to bankowcom oraz pracownikom centrów rozliczeniowo-transakcyjnych uzupełniać wiedzę, jak również budować długoterminowe relacje z klientami. Są one niezwykle istotne, zarówno z punktu widzenia osób korzystających z usług finansowych, jak i samych banków, które dzięki temu przez lata obsługują swoich klientów, mimo coraz większej konkurencji wśród instytucji finansowych.
Do konkursu o tytuł Mistrza Obsługi Klienta stanęło ponad 1000 uczestników, reprezentujących 428 drużyn z kilkudziesięciu banków i instytucji finansowych, zarówno z dużych miast, jak i mniejszych oddziałów regionalnych.
Dzięki elektronicznej formule, konkurs dostępny był dla wszystkich chętnych, bez względu na lokalizację. Dzięki temu mogliśmy przekonać się, że profesjonalizm w pracy, a zwłaszcza poziom znajomości procedur sprzedażowych i wiedza z zakresu obsługi klienta, nie zależą od lokalizacji banku. Oznacza to, że równie dobrze można być obsłużonym w bankach wielkich aglomeracji, jak i w oddziałach bankowych w mniejszych miejscowościach, rozsianych po całej Polsce.
Konkurs „Mistrz Obsługi Klienta” ma za zadanie wesprzeć rozwój umiejętności niezbędnych w procesie sprzedaży i standaryzacji obsługi klienta w zakresie kart płatniczych, a jednocześnie, w kolejnych trzech etapach konkursu, weryfikować wiedzę zdobytą przez uczestników.
„Podstawowym założeniem konkursu jest wsparcie naszych partnerów – bankowców w doskonaleniu umiejętności pomagających w codziennej pracy z klientami. Wierzymy, że uczestnictwo w konkursie pozwala im na sprawdzenie oraz na ewentualne poszerzenie dotychczasowej wiedzy z zakresu profesjonalnej obsługi klienta i usług związanych z kartami płatniczymi” – komentuje ideę konkursu Paweł Rychliński, dyrektor generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.
Poprzednie edycje konkursu spotkały się z dużym zainteresowaniem bankowców.
„Z roku na rok odnotowujemy coraz większe zainteresowanie naszym przedsięwzięciem. Wśród uczestników kolejnych edycji pojawiają się zarówno osoby nowe, jak i ludzie przystępujący do konkursu po raz kolejny. Mobilizuje nas to do tego, by za każdym razem proponować uczestnikom nową, atrakcyjną formułę konkursową. Mam nadzieję, że znajdzie ona uznanie w oczach uczestników tegorocznej edycji. Już teraz zapraszam do udziału w konkursie” – zachęca Paweł Rychliński.
Patronat medialny nad konkursem „Mistrz Obsługi Klienta” objęły tygodnik Gazeta Bankowa i vortale bankier.pl wraz z PRNews.pl.