PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak budować lojalną społeczność internetową?

Jak budować lojalną społeczność internetową?

Marketing i PR 30.03.2010 (18:27) artykuł nadesłany

Internet ułatwia komunikację – do tego nie trzeba już nikogo przekonywać, to oczywiste. Realny świat znajduje odzwierciedlenie w wirtualnej rzeczywistości. Widać to choćby po wielkim sukcesie, jaki odniosły serwisy Web 2.0. Również marki prześcigają się w pomysłach, aby zgrupować internautów wokół siebie. Jednak zdobycie fanów, a zbudowanie lojalnej społeczności internetowej często nie idzie ze sobą w parze.

E-społeczność to użytkownicy Internetu, pomiędzy którymi wytwarzają się więzi społeczne i którzy w aktywny sposób wykorzystują nowe medium jako platformę komunikacji oraz wymiany informacji związanych z ich wspólnymi zainteresowaniami, postawami. Często wspólnoty zgrupowane są w jednym serwisie Web 2.0, gdzie spełniają swoją potrzebę kontaktu. Dzielą się wiedzą i doświadczeniem poprzez grupy dyskusyjne, mailowe listy dyskusyjne, fora, komunikatory internetowe, czaty, blogi, komentarze, statusy.

Budowanie społeczności internetowej


Internauci grupują się w społeczności internetowe, gdy występuje choć jeden z poniższych czynników: wspólne zainteresowania lub/i potrzeba (przynależności, kontaktu, samorealizacji, potwierdzenia swoich przekonań przez innych, bycia wyróżnionym, bycia pięknym), przyzwyczajenie, lojalność, podobne cechy demograficzne (wiek, zamieszkanie, zawód, edukacja itp.). Poprzez serwis Web 2.0 członek społeczności ma możliwość spełnienia swoich indywidualnych potrzeb. Dlatego zbudowanie społeczności internetowej polega tak naprawdę na nakłonieniu internauty do realizacji potrzeb przez konkretny, promowany przez nas portal. Jest to proces długotrwały i nie polega tylko na zdobyciu fanów, ale również na zatrzymaniu ich w serwisie i zaktywizowaniu. Jest to duże wyzwanie nawet dla znanych marek i doświadczonych marketingowców.

Lojalność społeczności internetowej


Lojalność użytkownika społeczności internetowej mierzymy poprzez ilość odwiedzin serwisu, w którym ona istnieje, długości czasu spędzonego na witrynie oraz podejmowanych interakcjach z innymi członkami. Lojalna społeczność to taka, która jest przywiązana do serwisu i marki, aktywnie współtworzy treści. Obecnie coraz bardziej docenia się wiernych marce użytkowników, gdyż są gwarantem zysku w przypadku e-commerce’u lub utrzymania potencjału reklamowego mediów internetowych. Tym bardziej, że pozyskanie nowego użytkownika jest bardziej kosztowne niż utrzymanie obecnych i nie gwarantuje, że będzie on wierny marce.

Lojalny użytkownik społeczności internetowej ma większą świadomość marki i najczęściej jest do niej pozytywnie nastawiony. Dzięki częstym odwiedzinom w serwisie gruntownie zapoznany jest z ofertą, a dotarcie do niego z najnowszą promocją odbywa się szybko i przy minimalnych kosztach. Jest on również ambasadorem marki, promującym ją w swoich środowiskach.

Jak zbudować lojalną społeczność internetową?

Animacja społeczności internetowych


Serwisy Web 2.0 umożliwiają interakcję między członkami społeczności. Jest to podstawowy warunek istnienia wspólnoty internetowej. Wiele serwisów charakteryzuje się jednak brakiem aktywności użytkowników, mimo że dają narzędzia i możliwości. A internauci, którzy nie znajdują czegoś wyjątkowego, ciekawego w serwisie, odchodzą.

Jak zachęcić internautów do pozostania i współtworzenia treści serwisu (UGC)? Jak zbudować lojalną społeczność?

Pierwsza, najważniejsza kwestia – mówi Marcin Kociuba z firmy NetCenter Solution – to słuchanie, co mają do powiedzenia użytkownicy. Administrator czy moderator musi znać ich potrzeby i zainteresowania, reagować na prośby i oskarżenia. Dzięki temu może nawiązać z nimi kontakt oraz im pomagać. Animacja społeczności odbywa się poprzez:

  • rozpoczynanie dyskusji na tematy ciekawe dla danej społeczności;

  • udostępnianie atrakcyjnych filmów, zdjęć;

  • dzielenie się interesującymi treściami wyszukanymi w innych serwisach;

  • ułatwianie wzajemnej pomocy użytkownikom;

  • dostarczanie informacji o nowościach, aktualnościach;

  • konkursy, zabawy, quizy.

Należy pamiętać, że jeden zadowolony internauta podzieli się wrażeniami z kilkoma innymi, dzięki czemu ilość użytkowników serwisu może wzrosnąć.

Ochrona serwisów Web 2.0


Tworząc społeczność internetową, nie zapominajmy o jej ochronie. Przede wszystkim, należy zadbać o ochronę danych osobowych, jakie użytkownicy umieszczają w serwisie, aby nie zostały wykradzione. Jak twierdzi Marcin Kociuba – serwisy Social Media potrzebują również moderacji treści niezgodnych z prawem, powszechnie uznawanych za obraźliwe, spamu. Nie mniej ważna jest kontrola wpisów tzw. trolli – osób czerpiących satysfakcję z bezcelowego irytowania innych użytkowników, wzbudzania sporów. Brak nadzoru może spowodować pojawianie się treści nieakceptowanych i niezadowolenie internautów, co skutkuje opuszczeniem społeczności.

Prowadzenie społeczności internetowej to niełatwy biznes. Wymaga czasu, zaangażowania i cierpliwości. Wysiłek ten rekompensuje lojalność użytkowników, dzięki której społeczność istnieje, a nam może przynieść nie tylko satysfakcję, ale i wymierne korzyści finansowe .

Źródło: NetCenter Solution

e-commerce internet mikroblogging portale społecznościowe 2010-03-30
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce internet mikroblogging portale społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców