PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaJak korzystamy z usług ubezpieczycieli?

Jak korzystamy z usług ubezpieczycieli?

Ubezpieczenia 22.11.2016 (12:19)

Polacy coraz chętniej używają cyfrowych kanałów kontaktu z ubezpieczycielami, choć tradycyjne metody interakcji wciąż są dla nich bardzo ważne – taki wniosek płynie z badania Bain & Company przeprowadzonego wśród klientów firm ubezpieczeniowych.


Wyniki badania „Zachowania i lojalność klientów w branży ubezpieczeniowej”, które objęło ponad 3000 klientów polskich firm ubezpieczeniowych, pokazują wyraźny wzrost znaczenia zdalnych kanałów komunikacji z ubezpieczycielami – aż 51 proc. ankietowanych korzysta z kanałów cyfrowych, co jest wynikiem o 9 punktów proc. wyższym niż miało to miejsce dwa lata temu. Warto jednak zauważyć, że największy wzrost procentowy osiągnął model hybrydowy, czyli połączenia kanałów online i offline. Oznacza to, że klienci są wciąż przyzwyczajeni do tradycyjnych kanałów takich jak kontakt telefoniczny, czy bezpośredni kontakt z agentem lub placówką. Spadek procentowej liczby osób korzystających wyłącznie z kanałów tradycyjnych na rzecz rozwiązania pośredniego jest wyraźny zarówno w kategorii ubezpieczeń majątkowych, jak i ubezpieczeń życiowych.

Wykres 1 i 2 – Kanały interakcji i pozyskiwania informacji – ubezpieczenia majątkowe i ubezpieczenia życiowe

Klienci, którzy do tej pory nie używali internetu do kontaktu z ubezpieczycielem coraz chętniej wykorzystują ten kanał. Spowodowane jest to jednak nie tylko ich „rozwojem cyfrowym”, ale także ułatwieniom, jakie oferują instytucje finansowe– mówi dr Kazimierz Stańczak, partner w Bain & Company.

Wyniki badania Bain & Company pokazują również coraz większą lojalność Polaków wobec ubezpieczycieli – średni wynik wskaźnika NPS (ang. Net Promoter Score), określającego stosunek promotorów, czyli osób, które poleciłyby usługi lub produkty danego ubezpieczyciela, do krytyków – osób niezadowolonych poprawił się o 6 punktów proc. dla ubezpieczeń majątkowych i 7 punktów proc. dla ubezpieczeń życiowych. Oznacza to, że Polacy są coraz bardziej zadowoleni z usług oferowanych przez ubezpieczycieli. W przeciwieństwie do sektora bankowego, w Polsce brak jest jednak firmy, która dzięki unikalnemu pozycjonowaniu na rynku byłaby wyraźnym liderem.

Jednym z powodów małej różnicy w wyniku NPS pomiędzy polskimi ubezpieczycielami jest częstotliwość interakcji. W przypadku ubezpieczeń klient kupuje produkt i zazwyczaj nie kontaktuje się w żaden sposób z ubezpieczycielem aż do momentu roszczenia lub odnowienia ubezpieczenia. W bankowości kontakt jest codzienny, choćby przez korzystanie z usług online czy kart płatniczych. A im większa częstotliwość kontaktu, tym większa szansa na wywołanie pozytywnych bądź negatywnych reakcji – dodaje Kazimierz Stańczak.

Wykres 3 i 4 – wskaźnik NPS dla ubezpieczycieli majątkowych i życiowych

Co ciekawe, największy wpływ na zachowanie klientów i ich lojalność wobec instytucji finansowych mają wciąż kanały tradycyjne. Zarówno w kontekście ubezpieczycieli majątkowych jak i polis na życie, najważniejszym dla klientów pozostaje osobisty kontakt z doradcą. Na kolejnych miejscach są kontakt telefoniczny z agentem oraz kontakt poprzez call-center. Wśród kanałów cyfrowych tym, co może znacznie zwiększyć zadowolenie i lojalność klienta jest kontakt e-mailowy.

Badanie Bain wskazuje, że osoby, które posiadają kilka produktów danego ubezpieczyciela, są zdecydowanie bardziej lojalne niż osoby posiadające tylko jeden produkt. Szansa na ich odejście jest nawet 2-3 razy mniejsza. W szczególnie dobrej sytuacji są tu ubezpieczyciele oferujący polisy na życie. Aż 63 proc. ich klientów potrzebuje więcej produktów ubezpieczeniowych, a 67 proc. chętnie kupiłoby dodatkowe produkty – To pokazuje jak ważne jest utrzymywanie stałej relacji z konsumentem. Wpływa to bowiem na realne przychody firm ubezpieczeniowych – podsumowuje Stańczak.

2016-11-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Elżbieta Anders

Elżbieta Anders

Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, PKO Bank Polski…

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców