PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościJak należy reklamować biuro rachunkowe?

Jak należy reklamować biuro rachunkowe?

Wiadomości 05.02.2013 (10:46)

Biura rachunkowe mocniej niż kiedykolwiek odczuwają obecnie problem konkurencji. Liczba tego typu jednostek w większych miastach Polski jest ogromna, a nowych placówek stale przybywa. Odpowiedź na pytanie – jak zachować dotychczasowych klientów oraz pozyskać nowych – to obecnie kluczowy warunek utrzymania się na powierzchni. Z pomocą jak zawsze przychodzi – skuteczna reklama.

Skuteczna, czyli – dopasowana

Podstawowym kryterium skuteczności reklamy jest jej dostosowanie do grupy docelowej, a tę w przypadku biur rachunkowych stanowią właściciele firm. Trudno jednak o szersze pojęcie w dziedzinie biznesu – grupa przedsiębiorców jest na tyle zróżnicowana, że reklama wśród wszystkich właścicieli wydaje się nie tyle mało osiągalna, co wręcz bezcelowa. W kwestii biur rachunkowych można zastosować co najmniej trzy różnicujące kryteria: miejsca (rynek lokalny lub ogólnopolski), wielkości firmy (mikroprzedsiębiorstwa, przedsiębiorstwa średnie i duże) oraz daty założenia firmy.

O ile kryterium lokalizacji i wielkości wydają się oczywiste w przypadku wyboru reklamy, warto wyjaśnić zasadność trzeciego – czasu istnienia firmy na rynku. Większość badań z dziedziny psychologii zachowań konsumenckich sugeruje, że po wyborze produktu bądź usługodawcy klient przywiązuje się do niego i nie chce go zmieniać, o ile ten nie wykonuje swoich obowiązków w sposób naganny. Dlatego też może się okazać, że pozyskanie nowych klientów (dopiero zakładających działalność gospodarczą), jest znacznie łatwiejsze, niż odebranie klientów konkurencji.

Internet – miejsce na twoją reklamę

Kolejną decyzją, po określeniu rodzaju, wielkości i stażu firmy na rynku, jest wybór miejsca prezentacji reklamy. Niewątpliwie, obecnie najprężniej rozwijającym się medium reklamowym jest internet. W przypadku, kiedy firma decyduje się na wybór rynku lokalnego, warto nawiązać współpracę z portalami, których tematyka związana jest z gospodarką regionu, informacjami o mieście czy sprzedażą produktów i usług w danej lokalizacji. Szczególnie cenne będą serwisy, zawierające treści o tematyce gospodarczej, ponieważ ich głównymi odbiorcami są właśnie przedsiębiorcy. Reklamę warto również uzupełnić wpisami do najlepiej wypozycjonowanych wyszukiwarek firm.

O konieczności dopasowania reklamy do targetu warto pamiętać także podczas poszerzania już istniejącej bazy zleceniodawców. Jeżeli chcemy, by reklama trafiła do grupy nowych przedsiębiorców, warto zamieścić ogłoszenie w portalach, zawierających informacje o zakładaniu działalności i stawianiu pierwszych kroków w biznesie, a także dane o rozwoju mikroprzedsiębiorstw. Warto również pamiętać o serwisach, publikujących informacje o dofinansowaniach do działalności z Urzędów Pracy i Unii Europejskiej oraz o stronie Urzędu Miasta. Tam znajdziemy Elektroniczny Rejestr Działalności Gospodarczej, który zawiera spis wszystkich istniejących przedsiębiorców.

Biuro rachunkowe – wybór racjonalny

To prawda, że reklamy nasycone pozytywnymi emocjami i humorem są lubiane przez odbiorców oraz skuteczne. Reklamowane przez nie produkty kupowane są bowiem w sposób impulsywny, w oparciu o pozytywne skojarzenia. Istnieje jednak gama produktów i usług, przy których wyborze nabywcy analizują mocne i słabe strony towaru i do takiej właśnie kategorii zdaje się należeć biuro rachunkowe. Wybierając je, klient pragnie nawiązać długoterminową współpracę i powierzyć placówce zarządzanie jednym z najważniejszych działów firmy.Taki produkt należy więc reklamować w sposób prosty, rzeczowyi przejrzysty –mówi Krzysztof Wojtas z Saldeo. – Duża konkurencja na rynku usług księgowych wymusza coraz to nowe promocje dla klientów, ale – jak wynika z naszego doświadczenia w pracy z biurami rachunkowymi – w tej chwili najbardziej ceniony jest profesjonalizm takiego biura i możliwość zaoferowania klientowi jakiejś wartości dodanej – na przykład prostej w obsłudze i przyjaznej aplikacji do komunikacji z biurem rachunkowym, która ułatwia prowadzenie firmy oraz codzienny przepływ dokumentów. Wychodzimy więc naprzeciw oczekiwań biur rachunkowych, które chcą zwiększyć swoją konkurencyjność tworząc i stale rozwijając Saldeo.


Reklama biura rachunkowego powinna zawierać dokładne informacje o: zakresie usług, cenach, terminach realizacji zleceń, dogodnej lokalizacji oraz pozytywnych cechach, odróżniających jednostkę od konkurencji. Kryterium prostoty i rzeczowości powinno się odnosić również do hasła promującego firmę – najlepiej, by kładło ono nacisk na konkretną zaletę jednostki i główny atut biura.Ważny jest nie tylko rodzaj reklamy, ale też sposób jej zaprezentowania. Podstawowe zasady to: umieszczenie kluczowej informacji w optycznym punkcie centralnym (1/3 odległości od górnej krawędzi kartki) oraz wyróżnienie ogłoszenia spośród innych (np. białe litery na czarnym tle).

Strona internetowa – wirtualna wizytówka

O ile obecność na portalach branżowych to kryterium skutecznej reklamy biura rachunkowego, własna strona internetowa to wręcz podstawa jego istnienia. Strona taka powinna być zarówno wirtualną wizytówką firmy, jak i miejscem zamieszczania informacji.

Do strony powinny odsyłać ogłoszenia prasowe i internetowe oraz ulotki, gdyż to właśnie tam muszą się znajdować wszystkie informacje, pominięte w pozostałych przekazach reklamowych. Także w tym wypadku obowiązuje zasada konkretu, rzeczowości i przejrzystości oraz – co istotne – aktualności. Do niezbędnych informacji, które muszą znaleźć się na stronie należą: opis firmy wraz z krótką historią jej działania i informacjami o pracownikach, oferta biura, cennik, dane kontaktowe wraz z adresem e-mail oraz mapka dojazdu. Warto zamieścić także linki do stron przydatnych dla klientów, np. Urzędów Skarbowych, gazet o tematyce ekonomicznej czy statystyk GUS-u.

Siła pozytywnych referencji

Zarówno treść reklam publikowanych w innych serwisach, jak i zawartość strony internetowej warto wzbogacić o referencje zadowolonych klientów. Ważnym czynnikiem, jaki kieruje wyborami konsumenckimi, jest bowiem informacyjny wpływ społeczny, polegający na postrzeganiu zachowań innych ludzi jako źródła cennych danych. Z tego właśnie względu warto reklamować biuro rachunkowe jako miejsce, któremu zaufała już rzesza klientów. Na stronie internetowej warto zamieścić zakładkę z referencjami od kontrahentów, stale współpracujących z biurem. Dobrym pomysłem jest też poproszenie współpracujących firm o napisanie krótkiej notki, oceniającej dotychczasową współpracę.

Inne sposoby, jakimi warto reklamować biuro rachunkowe, są publikacje w prasie, dystrybucja ulotek reklamowych czy spotkania networkingowe. Nie należy ponadto zapominać o firmowym papierze, wizytówkach, czytelnym i widocznym szyldzie, porządku w pomieszczeniach biurowych oraz samochodzie firmowym z nazwą biura. Wszystkie te elementy powinny sprawić, iż biuro będzie dobrze rozpoznawalne, a jego renoma wzrośnie. Podstawą reklamy biura rachunkowego jest jednak profesjonalna obsługa, która pozwala na wykorzystanie w promocji korzyści, płynących z kontaktów z dotychczasowymi zleceniodawcami.

brainshare.pl

2013-02-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Marta Rutkowska

Marta Rutkowska

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Marta…

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk  Polończyk Krzysztof – prezes zarządu…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców