PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaJak pandemia wpłynęła na branżę assistance?

Jak pandemia wpłynęła na branżę assistance?

Ubezpieczenia 07.07.2021 (12:12) informacja prasowa
Ubezpieczenia

Na skutek pandemii i będącego jej efektem wielomiesięcznego lockdownu branża assistance musiała przyjrzeć się strategii działania i dostosować się do nowych oczekiwań rynku. Większego znaczenia nabierały dotąd mniej popularne lub niedostępne do tej pory usługi, m.in. opieka psychologiczna, zdalne wsparcie IT czy ochrona dzieci przed hejtem w sieci.

fot. Lipik Stock Media / Shutterstock

Najbardziej widocznymi efektami ostatnich miesięcy okazały się być konieczność pracy i nauki zdalnej, izolacja społeczna oraz ograniczenia w mobilności. Powyższe oraz duże prawdopodobieństwo czwartej fali pandemii zmusiły branżę usług asystorskich do zmiany sposobu myślenia o oferowanych produktach oraz procesach biznesowych. W efekcie standardowe dotychczas oferty assistance są uzupełniane o nowe usługi lub takie, które do teraz traktowane były jako drugorzędne.

– Wśród oczywistych efektów pandemii warto wymienić olbrzymi wzrost znaczenia i rozwój telemedycyny, a także związany z zamknięciem granic zastój w assistance turystycznym. O nich w ostatnich kilkunastu miesiącach mówiło się dużo, ale zmiany w branży nie ograniczają się wyłącznie do nich. Przede wszystkim na znaczeniu zyskują dotychczas mniej popularne usługi. Zwłaszcza te z obszaru wsparcia informatycznego przydatnego w domach, które zamieniły się w miejsca nauki i pracy. Warto też wspomnieć o dostępnej w ramach usług pomocy psychologicznej czy ubezpieczeniowej odpowiedzi na zdalną naukę w postaci ochrony dzieci i młodzieży przed negatywnymi konsekwencjami korzystania z internetu – mówi Michał Krzyżanowski, Członek Zarządu Global Assistance Polska.

Poniżej więcej informacji na temat usług assistance, które rozwinęły się w efekcie pandemii:

  • Zdalna pomoc IT

Wielomiesięczna praca i nauka online to jedne z najbardziej uciążliwych skutków pandemii. Ubezpieczyciele, mając na uwadze możliwe zagrożenia i większe oczekiwania rynku w tym obszarze, zaproponowali modyfikacje i nowe usługi zdalnego wsparcia, ochrony przed ryzykiem awarii sprzętu komputerowego (np. desktopy, laptopy, tablety, telefony) czy wirusami w sieci.

Pojawiła się również szeroka oferta pomocy informatycznej dla dzieci jako dodatek do NNW szkolnego zapewniająca m.in. weryfikację odwiedzanych stron, kontrolę rodzicielską, odzyskanie dostępu do skrzynki mailowej, instalację oprogramowania antywirusowego, zabezpieczenie konta dwuetapową weryfikacją, ustawienia prywatności czy powiadomienie o nierozpoznanych logowaniach. Usługa zapewnia ponadto szkolenia, diagnozę i naprawę oprogramowania, ponowną konfigurację oraz skanowanie bezpieczeństwa w poszukiwaniu i usuwaniu wirusów ze stacji roboczej.

  • Ochrona przed hejtem w sieci

Ważnym ubezpieczeniem na kolejny rok szkolny może okazać się ochrona uczniów przed hejtem w sieci, będąca dodatkiem do polis szkolnych. To nowe rozwiązanie na rynku, które pozwoli ubezpieczonym na skorzystanie z pomocy psychologa, a także wyspecjalizowanego w tym zakresie prawnika. Ochrona obejmuje m.in. usunięcie negatywnych komentarzy w serwisach społecznościowych, konsultacje czy podjęcie przez prawnika bezpośredniej interwencji wobec sprawców.

  • Pomoc psychologiczna

Ograniczenie relacji międzyludzkich i konieczność izolacji odcisnęły swoje piętno na zdrowiu psychicznym społeczeństwa i poczuciu osamotnienia. Ubezpieczyciele dostrzegli ten stan rzeczy. Stąd też rozwijanie zakresu pakietów assistance medycznego, rozbudowywanie ich o ofertę pomocy psychologicznej i wsparcia w trudnych sytuacjach losowych. W ramach ochrony oferowane są m.in. wideokonsultacje, kontakt telefoniczny ze specjalistą czy zwykłe rozmowy dotyczące samopoczucia i potrzeb ubezpieczonych.

Czy pandemia zmieniła podejście dostawców do usług assistance?

Pandemia nie tylko „przypomniała” o do tej pory drugoplanowych elementach ochrony. W związku z nią firmy świadczące usługi assistance musiały także mierzyć się z nowymi wyzwaniami dotyczącymi obsługi zgłoszeń. W minionych kilkunastu miesiącach najlepiej było to widać w usługach home i car assistance. W przypadku domowych usług pomocowych w pierwszej połowie 2020 roku zdarzało się, że część specjalistów w zakresie usług hydraulicznych, ślusarskich czy serwisowych (RTV/AGD) odmawiała wizyt, aby minimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem. Z kolei w przypadku assistance samochodowego konieczne było zapewnienie dodatkowego transportu przewożącego kierowców i pasażerów unieruchomionych pojazdów do miejsca zamieszkania lub warsztatów. Pojawiały się bowiem przypadki gdy, pracownicy pomocy drogowej z obawy o swoje bezpieczeństwo odmawiali podróży w jednym aucie ze zgłaszającymi problemy na drodze klientami.

– Te przeszkody ujawniły się w pandemii i uświadomiły, jak ważna jest w branży assistance szeroka baza dostawców usług pomocowych. Dzięki dostępowi do wielu partnerów byliśmy w stanie świadczyć nasze usługi nieprzerwanie, nie zostawiając klientów bez wsparcia. Nawet w czasie tzw. twardego lockdownu – wyjaśnia Michał Makarczyk, Prezes Zarządu Global Assistance Polska.

Źródło: Global Assistance Polska

2021-07-07
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Who is who

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

Mateusz Czerniawski

Mateusz Czerniawski

Marketing Manager – Vestor Dom Maklerski Posiada…

Mikołaj Jabłoński

Mikołaj Jabłoński

Specjalista ds. marketingu i kontaktów z mediami,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców