PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak Polacy oceniają swoich pracodawców w sieci ?

Jak Polacy oceniają swoich pracodawców w sieci ?

Marketing i PR 21.03.2012 (07:35)

Według raportu GoldenLine większość Polaków pozytywnie ocenia swojego pracodawcę. Najczęściej o wystawieniu pozytywnej opinii decyduje atmosfera panująca w pracy.

56 proc. użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego ocenia swojego pracodawcę pozytywnie – wynika z raportu przeprowadzonego przez GoldenLine. Negatywne oceny stanowią 44 proc. spośród wszystkich wystawianych przez pracowników opinii. Oceniając swojego aktualnego bądź byłego pracodawcę najczęściej bierzemy pod uwagę takie czynniki jak: wynagrodzenie (47 proc.), atmosferę (38 proc.), rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godziny pracy (21 proc.). Większość użytkowników serwisu GoldenLine wystawiających ocenę (55 proc.) nie skorzystała z możliwości udzielenia informacji zwrotnych dla pracodawców, zawierających wskazówki co zrobić – aby poprawić zadowolenie zatrudnionych. 45 proc. z nich udzieliło swoim byłym i aktualnym szefom konstruktywnych porad i sugestii.

W raporcie prezentujemy zestawienie wszystkich ocen dodanych przed użytkowników od listopada ubiegłego roku. Celem zestawienia było podsumowanie poziomu satysfakcji pracowników z pracy oraz poznanie ich opinii na temat swoich byłych i aktualnych pracodawców – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine. Wprowadzona przez nas 5 miesięcy temu funkcjonalność stanowi dziś wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Potwierdzeniem tego może być fakt, iż od momentu wprowadzenia funkcjonalności w serwisie dodano ponad 10 tys. nowych opinii. Są to wypowiedzi wyważone i traktowane jako konstruktywna ocena pracodawcy, czym różnią się od wielu anonimowych komentarzy w sieci, które bardzo trudno zweryfikować pod kątem wiarygodności. – uzasadnia Samojlik.

Z opinii udzielonych przez użytkowników GoldenLine wynika, że jednym z najważniejszych czynników, który w największym stopniu wpływa na zadowolenie z miejsca pracy, a w konsekwencji pozytywną ocenę, jest panująca w pracy atmosfera (35 proc.). Jako drugi czynnik wskazywano elastyczny czas pracy (21 proc.), a trzecią z najwyżej cenionych przez polskich pracowników wartości jest możliwość rozwoju umiejętności zawodowych, awans oraz gwarantowane szkolenia (20 proc.). Co ciekawe wynagrodzenie znajduje się na czwartym miejscu (15 proc.), dalej plasują się: świadczenia socjalne (5 proc.) i warunki pracy. Na poczucie bezpieczeństwa zatrudnienia, pozytywnie oceniając pracodawcę, zwraca uwagę zaledwie 1 proc. użytkowników GoldenLine.pl

 

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na wystawienie przez użytkowników GoldenLine negatywnej opinii, jest wysokość otrzymywanego wynagrodzenia – ponad 30 proc. recenzentów oceniając nieprzychylnie pracodawcę uznało je za decydujące. Także stres w pracy (20 proc.) oraz ład korporacyjny i biurokracja (15 proc.) – to trzy główne czynniki wypływające na niskie zadowolenie z miejsca pracy. Zwracano także uwagę na brak możliwości zagwarantowania przez pracodawców rozwoju zawodowego (9 proc.), systemów motywacyjnych w formie premii i podwyżek (7 proc.) oraz na nadgodziny (6 proc).

 

Zestawienie ocen wystawionych przez pracowników zostało przygotowane w oparciu o podsumowanie opinii dodanych przez użytkowników GoldenLine od 14 listopada 2011 roku do 14 marca 2012 roku. Od początku listopada 2011 roku użytkownicy GoldenLine.pl mają możliwość wystawiania ocen swoim byłym i obecnym pracodawcom. Mogą także deklarować, że chcieliby pracować w określonej firmie. Opinie może wystawić użytkownik, który posiada konto od co najmniej 6 miesięcy, a w swoim życiorysie zawodowym zaznaczył, że pracował dla danej firmy. W trosce o wysoki poziom merytorycznym wystawianych recenzji, muszą one przed publikacją zostać zaakceptowane przez moderatora. Średnia ilość opinii odrzucanych przez moderatorów z całości oddanych w serwisie społecznościowym GoldenLine ocen – wynosi zaledwie 10 proc. Natomiast 90 proc. reprezentuje konstruktywny i rzetelny poziom pod kątem treści wypowiedzi.

Źródło: GoldenLine

praca 2012-03-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

Who is who

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w…

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

Michał Tabor

Michał Tabor

Michał Tabor, Partner i Członek Zarządu Obserwatorium.biz…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców