PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak Polka kupuje samochód?

Jak Polka kupuje samochód?

Marketing i PR 01.06.2011 (08:03)

Zdaniem Polek wygląd i parametry techniczne mają decydujący wpływ na decyzję o zakupie samochodu. Marka i cena – na dalszym planie. Przedstawiamy wyniki sondażu ProfiAuto

Polki kupujące samochód kierują się przede wszystkim wyglądem i parametrami – w sondażu przeprowadzonym przez ProfiAuto.pl, ogólnopolską sieć niezależnych sprzedawców części i serwisów samochodowych te dwie odpowiedzi wybrało aż 31% spośród 380 pań, które głosowały. 22% odpowiedziało, że najważniejsza dla nich jest marka auta, a tylko 16%, że kieruje się ceną samochodu.

– Akurat w kwestii wyboru samochodu kobiety są wzrokowcami, a mężczyźni wolą sprawdzać i próbować. To trochę odwrotnie niż w relacjach damsko-męskich. Kobietami rządzi prawo stylu: wszystko musi do siebie pasować, również kolor lakieru paznokci do lakieru samochodu, mężczyźni natomiast zaglądają pod maskę, konsultują swój wybór z kolegami przy piwie, oglądają programy motoryzacyjne i czytają testy w czasopismach – komentuje wyniki sondażu Dorota Paluch, ekspertka ProfiAuto.pl. – Przy wyborze samochodu, tak jak w przypadku wyboru „jedynego” mężczyzny ważne jest też wnętrze.

Marka jak nazwisko

Ekspertka dodaje, że marka auta, pełni dla kobiety trochę taką rolę, jak nazwisko ukochanego. Im bardziej znana i prestiżowa tym lepiej.

– A tak poważnie, to myślę, że marka samochodu ma znaczenie nie tylko dla kobiet, ale również dla mężczyzn. Za dobrą, znaną i solidną marką stoją lata doświadczeń, badań, wyniki testów bezpieczeństwa czy na przykład mała awaryjność. Poza tym, myślę, że coraz więcej kobiet interesuje się parametrami samochodu takimi jak: spalanie, tak ważne, kiedy jeździmy dużo, a ceny paliw są po prostu zawrotne i moc silnika – nam kobietom niekoniecznie potrzebna do tego, by ścigać się od świateł do świateł – mówi Dorota Paluch.

Zdaniem ekspertki kobiety nie oceniają samochodu pod kątem tego, jak szybko osiąga 100 km/h, czy tez ilości cylindrów. Zwracają za to uwagę na estetykę wykonania wnętrza.

– Czasem dziwi mnie fakt, że tapicerka w samochodzie kompletnie do niczego nie pasuje. Zastanawiam się wtedy czy w zespole projektantów nie brakuje aby kobiet. Przecież czerwony samochód z atramentowo-granatowym wnętrzem to coś okropnego – mówi Dorota Paluch.

Kobiety zwracają tez dużą uwagę na komfort prowadzenia auta. Im cichszy samochód tym przyjemniejsza jest jazda. Natomiast dla mężczyzn ważne są właśnie „decybele” ryczących tłumików, czyli: im głośniej tym lepiej. Także na naszych drogach widać różnice w wyborze samochodów przez kobiety i mężczyzn i bardzo często zdarza się, że do niektórych modeli przypisaliśmy przydomek „babski samochód”.

– Producenci coraz częściej myślą o paniach kierowcach również dlatego, że odważniej siadamy za kółkiem niż kiedyś. Na rynku mamy np. kolejny babski model Fabia Monnari, z modnymi nadrukami na karoserii w dziesięciu różnych wzorach do wyboru – mówi ekspertka ProfiAuto.pl.

Samochód jak szpilki

Panie podchodzą  do zakupu auta trochę jak do kupna nowej pary szpilek. – Wchodzimy do salonu czy komisu, oglądamy wszystkie samochody, a później pytamy sprzedawcy o ten najładniejszy w naszym ulubionym kolorze. I nadal jednak opieramy się na zdaniu mężczyzn w tej kwestii. Czy to sprzedawcy w salonie, czy zdaniu naszego partnera, a czasem zaprzyjaźnionego mechanika z serwisu – mówi ekspertka ProfiAuto.pl. – Nie jesteśmy fachowcami od silników, cylindrów i osiągów i jeszcze długo ta kwestia będzie domeną mężczyzn, więc my kierujemy się estetyką, a nasi doradcy parametrami technicznymi – dodaje.

Kobiety stawiają więc na kompromis pomiędzy wyglądem samochodu, a techniką. Równie ważne przy wyborze samochodu jest to, do czego ma on kobiecie służyć. Czy będzie go wykorzystywać w dojazdach do pracy, czy na zakupy, czy również wybierać się nim w dalszą trasę np. na wakacje. Czy dużo generalnie jeździ? Czy będzie nim wozić dzieci?

– Kiedy jeździmy dużo samochodem, kupując używany samochód zwróćmy uwagę na jego przebieg. Jeśli nie chcemy wydawać dużych pieniędzy na paliwo, powinnyśmy wybrać samochód małolitrażowy. Ale niekoniecznie mała pojemność silnika oznacza mniejsze spalanie. Np. mercedesowski 2-litrowy silnik diesla, ze 140 km pod maską przy spokojnej jeździe na trasie potrafi spalić zaledwie 4.8l/100km, czyli jest ekonomiczny i dość dynamiczny – radzi Dorota Paluch.

Dla bezpieczeństwa zwróćmy uwagę, czy samochód ma np. ABS i system kontroli trakcji – bardzo pomocny w wyprowadzeniu samochodu z poślizgu. Gdy na pokładzie naszego samochodu często pasażerem jest dziecko w foteliku, dobrze wybrać samochód 5-cio drzwiowy. Wsiadanie i wysiadanie dziecka lub wkładanie fotelika do tyłu samochodu w trzydrzwiowym aucie, może być uciążliwe. Poza tym, przednie drzwi w trzydrzwiowym samochodzie są dłuższe (od tych w 5-cio drzwiowym) i czasem potrzeba więcej miejsca na parkingu, aby spokojnie wyjąć dziecko z tylnej kanapy.

Jak wybrać auto dla siebie?

Ponieważ kobiety dużo rozmawiają przez telefon, ciekawym rozwiązaniem, które coraz częściej znajduje się w samochodach jest fabrycznie zamontowany system głośnomówiący. Dość istotnym wyposażeniem samochodu, kiedy za oknem mamy 30 stopni C, jest również klimatyzacja. Ważna kwestia tyczy się również zawieszenia.

– Wiele samochodów jest troszkę „usportowionych” poprzez obniżenie zawieszenia, oraz założone duże felgi z oponami o niskim profilu. Taki samochód wygląda bardzo ładnie, ale nie jest zbyt komfortowy. Jeżdżąc po naszych dziurawych, usłanych studzienkami drogach może nam to przeszkadzać, natomiast twarde, sztywne zawieszenie lepiej trzyma się drogi w zakrętach. Samochodem o niskim zawieszeniu mamy też ograniczoną możliwość parkowania blisko wysokich krawężników, dojeżdżając możemy sobie uszkodzić zderzak – wyjaśnia ekspertka ProfiAuto.pl.

Kolejne pytanie, które powinna sobie zadać każda pani kupująca samochód to jaką wybrać skrzynię: manualną czy automatyczną? Mężczyźni uważają, że automat jest dla kobiet.

– I niech sobie tak myślą, co tam. Prowadzenie samochodu w automacie jest naprawdę bardzo wygodne. Stojąc w korku nie musimy męczyć lewej nogi, wciskając ciągle sprzęgło. A ruszając pod górkę, samochód nie ucieknie nam do tyłu. Jeśli chodzi o światła w samochodzie, to polecam lampy ksenonowe, które zdecydowanie lepiej oświetlają drogę. Co prawda, żarówki do ksenonów są sporo droższe, ale ich żywotność zdecydowanie dłuższa, liczona w tysiącach godzin – mówi Dorota Paluch.

Tani – nie zawsze ekonomiczny

Samochód ekonomiczny nie oznacza wcale niskiej ceny jego zakupu. Dotychczas – dopóki cena ropy nie zrównała się z ceną benzyny – mówiło się, że bardziej ekonomiczne są samochody z silnikiem diesla, które są droższe w zakupie od samochodów benzynowych.

– Myślę, że „ekonomiczność” samochodu to raczej koszty jego użytkowania, a nie koszt zakupu. Tak naprawdę kupując samochód, zazwyczaj przeznaczamy jakąś kwotę na jego zakup i w tej cenie szukamy samochodu, który spełni nasze oczekiwania. A samochody ekonomiczne dla ich właściciela to te, które służą nam długo, bez większych awarii, te które nie „pożerają” paliwa i naszego portfela na deser, oraz te, których części eksploatacyjne jak klocki, tarcze, olej itp. nie są zbyt drogie – mówi ekspertka ProfiAuto.

Źródło: ProfilAuto

Źródło: PR News

marketing motoryzacja 2011-06-01
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing motoryzacja

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców