PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak skutecznie zmotywować w demotywującym okresie

Jak skutecznie zmotywować w demotywującym okresie

Marketing i PR 02.12.2008 (11:02)

Co prawda, wyprzedzają nas m.in. Rumuni, Bułgarzy i Czesi, pracujemy i tak więcej niż średni uzgodniony tygodniowy czas pracy w Unii Europejskiej w 2007 roku, który wynosił 38,6 godzin (dane ustalone przez Obserwatorium Europejskich Stosunków Przemysłowych EIRO). Jednak, jak podaje Główny Urząd Statystyczny, prawie milion Polaków pracuje ponad 12 godzin dziennie a 82% pracowników zostaje w pracy po godzinach. Na efekty takich działań nie trzeba długo czekać. Mniejsza efektywność, brak satysfakcji zawodowej, wszystko to może powodować frustracje. Z tegorocznych badań TNS OBOP, wynika, iż Polacy są mniej zadowoleni z pracy, niż w zeszłym roku. Z poziomu 49 punktów w skali Indeksu Satysfakcji Pracowników w ubiegłym roku, w tym wynosi zaledwie 43 punktów.

Wypoczynek lenistwu nierówny

Nie ma jedynego, słusznego sposobu motywowania do pracy. Prawdopodobnie istnieje ich dokładnie tyle, ilu pracowników, bo przecież u każdego inne bodźce powodują zróżnicowane efekty. Najbardziej rozpowszechniona metoda aktywizowania pracowników, czyli premie pieniężne przynoszą jedynie wyłącznie doraźne efekty i nie sprawdzają się długofalowo. Polacy nie potrafią efektywnie wypoczywać. Na zachodzie od dawna istnieje zdrowa proporcja między pracą a życiem osobistym, pozwalająca na właściwe zregenerowanie sił. Moda na zdrowe odżywanie, fitness oraz aktywny wypoczynek w czasie wolnym w Polsce ogranicza się do zakupu leków i stosunkowo regularnego odwiedzania lekarzy. Synonimem wypoczynku zbyt często bywa błogie lenistwo. Polskiemu społeczeństwu brakuje świadomości bezpośredniego związku wypoczynku ze zdrowiem psychicznym i fizycznym.

Relaks tylko latem?

Polacy najchętniej wypoczywają latem. Badania przeprowadzone przez Pentor Research International pokazują, że ponad 80% Polaków planuje wykorzystać swój urlop w okresie wakacyjnym. Najchętniej wybieranymi na odpoczynek miesiącami są niezmiennie lipiec i sierpień. Polska znajduje się w strefie klimatu umiarkowanego, dlatego przez większość roku czekamy na te kilka miesięcy słońca. Lato sprzyja wszelkiego rodzaju wyjazdom. Począwszy od tych nad morze, przez wędrówki górskie, na mazurskich piknikach na świeżym powietrzu kończąc. Jednak zdecydowana większość Polaków, mimo tak wielkiej potrzeby dni wolnych, nie potrafi odpowiednio zagospodarować swojego czasu wolnego. Dlatego właśnie wyjazdy motywacyjne, zyskują tak dużą popularność.

By przynieść zamierzony efekt, wyjazd dla pracowników musi być zorganizowany przez specjalistów. To im lepiej powierzyć kwestie organizacyjne. Doświadczone agencje mają własne wypróbowane sposoby, by dostarczyć pracownikom maksimum atrakcji, rozrywki i sprawić, by wyjazd przez swoją niepowtarzalność wpłynął pozytywnie na zaangażowanie pracowników w bieżące i nowe projekty.

Organizować z głową

Krzysztof Michniewicz, dyrektor generalny Incentive Concept Poland, firmy specjalizującej się w organizowaniu wyjazdów motywacyjnych i imprez integracyjnych, zauważa – Ciepłe i słoneczne miejsca szczególnie jesienią i zimą są doskonałą alternatywą dla deszczowej i zimnej Polski, dlatego udział w wyjazdach motywacyjnych w tym czasie może przynieść dodatkową satysfakcję. Niepogoda, niskie ciśnienie i wcześnie zapadający zmierzch, zmniejszają zapał do pracy. To właśnie dobry czas, by zapewnić swoim pracownikom czy biznesowym partnerom chwilę wytchnienia z dala od biura – mówi Michniewicz.

Podczas imprez motywacyjnych i integracyjnych duże firmy i korporacje starają się zrekompensować pracownikom ich wydajność i zaangażowanie. Miejsce imprezy integracyjnej ma niewątpliwie olbrzymie znaczenie. Jeśli jest to wyjazd integracyjny, który zazwyczaj organizowany jest poza miastem, to należy mieć na uwadze łatwy i dogodny dojazd dla uczestników imprezy. Trzeba zawsze przygotować się na ewentualność złych warunków atmosferycznych, zwłaszcza jeśli jest to impreza outdoorowa. Istotne jest to, by miejsce nawiązywało do koncepcji imprezy integracyjnej – jaki charakter imprezy, to takie miejsce. Zazwyczaj imprezy integracyjne dla top managementu organizowane są w prestiżowych, ale kameralnych miejscach: zamki, stare dworki i stylowe wnętrza, głównie w miejscach nad jeziorami, sprawiając, iż szkoleniom biznesowym, konferencjom, spotkaniom towarzyszy atmosfera wyjątkowości.

Wszystko zależy od konkretnego konceptu wydarzenia. Co najważniejsze, to nieszablonowe i innowacyjne pomysły wyjazdów stanowią o satysfakcji uczestników, niezależnie od ich wieku. Mody dotyczą z jednej strony miejsc, w których odbywają się imprezy dla pracowników, z drugiej obejmują wybierane atrakcje i towarzyszące rozrywki. Trendy w sektorze imprez motywacyjno-integracyjnych stale się zmieniają. Połączenie wypoczynku z ideą społecznego wolontariatu wzbudza coraz większe zainteresowanie, zarówno wśród młodych, jak i tych starszych pracowników.

Z pewnością miejsca poza miastem są dla osób pracujących na co dzień w dużych i zatłoczonych aglomeracjach znacznie bardziej atrakcyjne. Sam kontakt np. z naturą może okazać się najlepszym punktem programu. Należy jednak pamiętać, aby takie pozamiejskie lokalizacje zapewniały uczestnikom wyjazdu odpowiedni poziom infrastruktury – możemy ograniczyć dostęp do Internetu i TV, ale nie możemy zapomnieć o wygodnym noclegu, smacznym posiłku, miłej i profesjonalnej obsłudze.

Na efekty długo czekać nie trzeba

Dobrze zorganizowany wyjazd motywacyjny, czy integracyjny potrafi przynieść zaskakujące efekty. Pracownik wraca wypoczęty, z poczuciem aktywnie spędzonego czasu, gotowy stawić czoła czekającym go obowiązkom. Efektem, którego nie da się osiągnąć w żaden inny sposób aniżeli poprzez tego typu wyjazdy, jest zwiększenie identyfikacji pracownika z firmą, co oczywiście przekłada się wymiernie na efekty pracy. Wyjazd w gronie kolegów i koleżanek z firmy, podczas którego wszyscy będą brać udział w przygotowanych na tę okazję spotkaniach, poprawi atmosferę i jakość zadań grupowych, których przecież w codziennej pracy nie brakuje.

praca 2008-12-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców