PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak stworzyć własną strategię sieci społecznościowych?

Jak stworzyć własną strategię sieci społecznościowych?

Marketing i PR 30.12.2010 (09:10)

Dobra strategia społecznościowa pozwala na obniżenie kosztów działalności firmy i umożliwia podniesienie cen jej produktów. Tego, jak ją zbudować uczył prof. Mikołaj Piskorski z Harvard Business School.

Konrad Siatka z firmy Software Mind SA przedstawił natomiast zagadnienie Social CRM – co ono oznacza dla biznesu i jak osiągnąć z tego realną wartość dla swojej firmy. Tematy te zostały poruszone podczas konferencji „Jak stworzyć własną strategię sieci społecznościowych” zorganizowanej przez Harvard Business Review Polska i Software Mind SA. 

Ponad 1/3 amerykańskich firm, które korzystają z platform społecznościowych czerpie z tego zysk. Zdaniem profesora Mikołaja Piskorskiego, który był gościem konferencji, kluczem do sukcesu jest znalezienie niesprawności społecznej, czyli rzeczy, którą ludzie bardzo chcieliby osiągnąć, ale jest im trudno tego dokonać.  

–Dobra strategia będzie pomyślnie spełniać 2 warunki: pomagać ludziom i napędzać biznes – powiedział prof. Mikołaj Piskorski.  

Wyróżnia on 2 typy platform społecznościowych. Każda z nich wypełnia inną lukę w relacjach międzyludzkich. Platformy typu „Przyjaciele”, czyli takie, które gromadzą osoby znające się w rzeczywistości, pomagają zmniejszyć dystans między przyjaciółmi i umożliwiają dzielenie się informacjami bez wystawiania się na zarzut chwalenia. Natomiast platformy typu „Spotkania”, których zadaniem jest umożliwianie nawiązywania nowych znajomości, pozwalają ominąć problem dużych kosztów poszukiwania przyjaciół oraz rozwiązać trudności z nawiązaniem rozmowy. 

Dla firm, które szukają  własnego miejsca w mediach społecznościowych z pomocą przychodzą  wyniki badań przeprowadzonych przez prof. Piskorskiego. Sprawdził on aktywność w Internecie 300 tys. osób. 

–Wszędzie na świecie wyniki wypadają przerażająco podobnie. 79% naszej aktywności to oglądanie ludzi: znajomych, nieznajomych i samego siebie – tłumaczył podczas konferencji prof. Piskorski – To pokazuje niesprawności społeczne. Z jednej strony nie wypada nam dociekać, co nasz znajomy robił w ostatnią sobotę, czy jak wygląda jego żona, a z drugiej – jesteśmy tym żywo zainteresowani. Dzięki platformie społecznościowej możemy się tego dowiedzieć.  

W części konferencji poświeconej Social CRM Konrad Siatka wyjaśniał: Social CRM to strategia biznesowa ukierunkowana na zwiększanie długofalowych zysków firmy poprzez zastosowanie indywidualnego podejścia do klientów oraz przemyślane budowanie silnych relacji z nimi przy wykorzystaniu narzędzi społecznościowych. W praktyce oznacza to, że firmy mogą prowadzić skuteczne działania związane ze sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta w sieciach społecznościowych, opierając się na pobieraniu i analizie informacji publikowanych w sieciach oraz obserwacji zachowań jej członków – tłumaczył Konrad Siatka. 

Na przykładach takich firm jak: Vodafone, Lego, TiVo, Fixya, WeKnowIt przedstawił, jak można realizować ciekawe, przynoszące realną wartość firmie działania na platformach społecznościowych przy wykorzystaniu nowoczesne technologii. Technologie wspierające Social CRM to nie tylko portale społecznościwe, ale również systemy pozwalające na wyciąganie i analizę ogromnej ilości danych w nich zawartych związanych z klientami oraz systemy pozwalające na wykorzystanie tych danych w operacyjnym działaniu firmy 

Konferencja „Jak stworzyć  własną strategię sieci społecznościowych” z udziałem prof. Mikołaja Piskorskiego i Software Mind odbyła się 16 grudnia 2010 r. w Warszawie. Jej uczestnicy pod okiem eksperta mogli m.in. przygotować strategię społecznościową dla swojej firmy. Kolejne spotkanie organizowane przez Harvard Business Review Polska odbędzie się już 20 stycznia 2011 r. Gościem specjalnym będzie dr Bernd Schmidt, światowej sławy autorytet w dziedzinie doświadczeń nabywcy. Wprowadzi on w tematykę zarządzania doświadczeniem klientów. 

*** Pobierz darmowy 21-stronicowy raport specjalny Harvard Business Review Polska: „Jak odróżnić  się od konkurencji?” Wejdź teraz na http://raporty.hbrp.pl/72c26b. *** 

Źródło: Harvard Business Review Polska

blogi portale społecznościowe 2010-12-30
Redakcja PRNews.pl
Tagi: blogi portale społecznościowe

Sprawdź także:

a Analizy 0 Kredyty w euro więcej warte niż „frankowe”?
12.11.2025 (06:55) – informacja prasowa

Kredyty w euro więcej warte niż „frankowe”?

Pozwy i ugody doprowadziły do ciekawej sytuacji. Mianowicie, kredyty mieszkaniowe rozliczane w euro są więcej warte …

a 0 ING na OEES 2025
12.11.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING na OEES 2025

ING Bank Śląski zaprasza na jubileuszową, X edycję Open Eyes Economy Summit. "Ekonomia wartości" to hasło …

a 0 Trwają prace nad pierwszym polskim stablecoinem
12.11.2025 (06:52) – informacja prasowa

Trwają prace nad pierwszym polskim stablecoinem

Fizen, polski dostawca rozwiązań Open Banking oraz Norwegian Block Exchange AS (NBX) – notowana na giełdzie w Oslo …

a 0 Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”
09.11.2025 (11:00) – informacja prasowa

Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”

Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym …

a 0 zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA
07.11.2025 (15:09) – informacja prasowa

zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA

zondacrypto ogłosiło, że BB Trade Florida Inc., spółka z rodziny zondacrypto, uzyskała licencję Florida Office of …

a 0 Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
07.11.2025 (15:07) – informacja prasowa

Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku

Mastercard uruchamia centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku. Nowozatrudnieni pracownicy będą wspierać …

PRNews.pl

Zobacz również

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

W zamian za wydawanie 1000 zł miesięcznie…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

moretage Firm:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek. Nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. Pożyczki …

wt., 11 lis 2025 (09:30) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców