PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPoradnikiJak szybko sprzedać mieszkanie ?

Jak szybko sprzedać mieszkanie ?

Poradniki 25.02.2011 (07:15)

Mimo stabilizacji sytuacji na rynku mieszkaniowym, to nadal kupujący są obecnie w uprzywilejowanej pozycji na rynku. W takim wypadku wystawiając swoje mieszkanie na sprzedaż należy pamiętać o kilku kwestiach, które mogą zdecydować o końcowym sukcesie, a przede wszystkim o tym jak długo trzeba będzie czekać na kupca.

Jak szybko sprzedać mieszkanie ?
Mimo stabilizacji sytuacji na rynku mieszkaniowym, to nadal kupujący są obecnie w uprzywilejowanej pozycji na rynku. W takim wypadku wystawiając swoje mieszkanie na sprzedaż należy pamiętać o kilku kwestiach, które mogą zdecydować o końcowym sukcesie, a przede wszystkim o tym jak długo trzeba będzie czekać na kupca.
W procesie sprzedaży mieszkania podstawową kwestią, z którą sprzedający mają często problem, jest ustalenie ceny posiadanej nieruchomości. Większość osób kieruje się tutaj metodą porównawczą, formułując cenę na podstawie obserwacji stawek, najczęściej ofertowych, za podobne lokale mieszkalne w okolicy. W tym miejscu trzeba jednak podkreślić, ze każda nieruchomość jest trochę inna i uzyskana w ten sposób cena może nie do końca oddawać jej faktyczną wartość. Poza tym należy wspomnieć o zazwyczaj popełnianych tutaj błędach. Po pierwsze właściciele mieszkań, zwłaszcza ci którzy spędzili w nim sporą część swojego życia, mają tendencję do przeceniania jego wartości. Wynika to z łączenia okresu, który się w nim spędziło – przykładowo wielu pozytywnych wspomnień, z wartością samego lokalu. miejsce możliwa jest również sytuacja odwrotna, kiedy to właściciele oceniając lokal, nie doceniają choćby jego lokalizacji. Zdarza się tak nierzadko w wypadku lokali z wielkiej płyty, które choć mniej komfortowe od nowo wznoszonych mieszkań, są często umiejscowione w najatrakcyjniejszych lokalizacjach w mieście. Trzeba pamiętać, że obecnie to cena ma największy wpływ na czas, jaki jest potrzebny do znalezienia kupca na mieszkanie. Dlatego też w takiej sytuacji najlepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalnego pośrednika. Doradca pomoże ustalić cenę w taki sposób, aby z jednej strony satysfakcjonowała ona sprzedającego, ale równocześnie nie odstraszała potencjalnych kupców. Równie ważne jest wsparcie ze strony doradcy, na jakie można liczyć w trakcie negocjacji cenowych. Taka osoba zazwyczaj prowadzi podobne rozmowy na co dzień, więc niewątpliwie jej doświadczenie może być bardzo pomocne. Ponadto należy pamiętać, że pośrednicy dysponują szerszymi możliwościami rozpropagowania oferty czy to w Internecie, czy w prasie.
Po ustaleniu ceny mieszkania powinniśmy zadać sobie pytanie, kto może być zainteresowany jego kupnem? Na odpowiedź na tak postawione pytanie wpływ ma wiele czynników. Oprócz samej ceny, należy zwrócić uwagę na cechy lokalu, a więc powierzchnię, liczbę pomieszczeń, rozkład oraz stan techniczny. Niemniej ważna jest lokalizacja i otoczenie danej nieruchomości mieszkaniowej. Przykładowo mieszkanie 2-pokojowe, o powierzchni 50 mkw. i cenie zbliżonej do średniej dla danego miasta, położone na nowym osiedlu mieszkaniowym, znajdujące się w okolicy z dużą liczbą placów zabaw i terenów zielonych, będzie wymarzonym lokalem dla młodej rodziny z małymi dziećmi. Z drugiej strony kawalerką o powierzchni około 30 mkw., zlokalizowaną niedaleko od centrum, będą zainteresowane głównie młode osoby samotne, tzw. single. To jaką grupę uznamy za potencjalnie zainteresowaną naszym mieszkaniem będzie miało wpływ na decyzję, jakich środków użyć do jego promocji. Jeśli będą to osoby młode, to najlepszą drogą komunikacji wydają się ogłoszeniowe portale internetowe. Gdy natomiast uważamy, że nasz lokal przypadłby do gustu osobom w średnim wieku, to wówczas warto zamieścić ogłoszenie w lokalnej gazecie skierowanej do takich właśnie odbiorców.
W procesie sprzedaży nieruchomości bardzo istotna jest jej prezentacja, przy czym nie chodzi tu tylko o zaprezentowanie lokalu chcącym zobaczyć go osobom. Ważne jest także, aby przygotować odpowiednie zdjęcia do ogłoszeń prasowych czy internetowych, gdyż jak wiadomo kluczowe jest pierwsze wrażenie. Naturalnie należy zwrócić uwagę, aby zdjęcie nie było rozmyte czy nieostre, istotne jest również odpowiednie oświetlenie. Ponadto należy zdecydowanie unikać fotografowania włączonego telewizora lub suszącego się prania. Kadr powinien obejmować jak największą powierzchnię, wskazane jest więc zdjęcie całej łazienki, a nie samej umywalki. Dodatkowo warto sfotografować otoczenie nieruchomości oraz wykonać zdjęcia przedstawiające widok rozciągający się z okna.
Na zakończenie warto dodać jeszcze jedną radę dla osób planujących sprzedaż posiadanego lokalu mieszkalnego, mianowicie nie warto zbytnio przesadzać w opisie jego zalet. W swoim ogłoszeniu najlepiej opisać prawdziwy stan mieszkania oraz budynku, w którym się ono znajduje. Osoby, które będą zainteresowane i tak wcześniej czy później odwiedzą dany lokal i poznają jego faktyczny stan. Jeżeli będzie on w znacznym stopniu odbiegał od tego, jaki został opisany w ogłoszeniu, stracą zaufanie do sprzedającego i na pewno z niego zrezygnują.
Emmerson S.A.

W procesie sprzedaży mieszkania podstawową kwestią, z którą sprzedający mają często problem, jest ustalenie ceny posiadanej nieruchomości. Większość osób kieruje się tutaj metodą porównawczą, formułując cenę na podstawie obserwacji stawek, najczęściej ofertowych, za podobne lokale mieszkalne w okolicy. W tym miejscu trzeba jednak podkreślić, ze każda nieruchomość jest trochę inna i uzyskana w ten sposób cena może nie do końca oddawać jej faktyczną wartość.

Poza tym należy wspomnieć o zazwyczaj popełnianych tutaj błędach. Po pierwsze właściciele mieszkań, zwłaszcza ci którzy spędzili w nim sporą część swojego życia, mają tendencję do przeceniania jego wartości. Wynika to z łączenia okresu, który się w nim spędziło – przykładowo wielu pozytywnych wspomnień, z wartością samego lokalu. miejsce możliwa jest również sytuacja odwrotna, kiedy to właściciele oceniając lokal, nie doceniają choćby jego lokalizacji. Zdarza się tak nierzadko w wypadku lokali z wielkiej płyty, które choć mniej komfortowe od nowo wznoszonych mieszkań, są często umiejscowione w najatrakcyjniejszych lokalizacjach w mieście. Trzeba pamiętać, że obecnie to cena ma największy wpływ na czas, jaki jest potrzebny do znalezienia kupca na mieszkanie. Dlatego też w takiej sytuacji najlepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalnego pośrednika.

Doradca pomoże ustalić cenę w taki sposób, aby z jednej strony satysfakcjonowała ona sprzedającego, ale równocześnie nie odstraszała potencjalnych kupców. Równie ważne jest wsparcie ze strony doradcy, na jakie można liczyć w trakcie negocjacji cenowych. Taka osoba zazwyczaj prowadzi podobne rozmowy na co dzień, więc niewątpliwie jej doświadczenie może być bardzo pomocne. Ponadto należy pamiętać, że pośrednicy dysponują szerszymi możliwościami rozpropagowania oferty czy to w Internecie, czy w prasie.

Po ustaleniu ceny mieszkania powinniśmy zadać sobie pytanie, kto może być zainteresowany jego kupnem? Na odpowiedź na tak postawione pytanie wpływ ma wiele czynników. Oprócz samej ceny, należy zwrócić uwagę na cechy lokalu, a więc powierzchnię, liczbę pomieszczeń, rozkład oraz stan techniczny. Niemniej ważna jest lokalizacja i otoczenie danej nieruchomości mieszkaniowej. Przykładowo mieszkanie 2-pokojowe, o powierzchni 50 mkw. i cenie zbliżonej do średniej dla danego miasta, położone na nowym osiedlu mieszkaniowym, znajdujące się w okolicy z dużą liczbą placów zabaw i terenów zielonych, będzie wymarzonym lokalem dla młodej rodziny z małymi dziećmi. Z drugiej strony kawalerką o powierzchni około 30 mkw., zlokalizowaną niedaleko od centrum, będą zainteresowane głównie młode osoby samotne, tzw. single.

To, jaką grupę uznamy za potencjalnie zainteresowaną naszym mieszkaniem, będzie miało wpływ na decyzję jakich środków użyć do jego promocji. Jeśli będą to osoby młode, to najlepszą drogą komunikacji wydają się ogłoszeniowe portale internetowe. Gdy natomiast uważamy, że nasz lokal przypadłby do gustu osobom w średnim wieku, to wówczas warto zamieścić ogłoszenie w lokalnej gazecie skierowanej do takich właśnie odbiorców.

W procesie sprzedaży nieruchomości bardzo istotna jest jej prezentacja, przy czym nie chodzi tu tylko o zaprezentowanie lokalu chcącym zobaczyć go osobom. Ważne jest także, aby przygotować odpowiednie zdjęcia do ogłoszeń prasowych czy internetowych, gdyż jak wiadomo kluczowe jest pierwsze wrażenie. Naturalnie należy zwrócić uwagę, aby zdjęcie nie było rozmyte czy nieostre, istotne jest również odpowiednie oświetlenie. Ponadto należy zdecydowanie unikać fotografowania włączonego telewizora lub suszącego się prania. Kadr powinien obejmować jak największą powierzchnię, wskazane jest więc zdjęcie całej łazienki, a nie samej umywalki. Dodatkowo warto sfotografować otoczenie nieruchomości oraz wykonać zdjęcia przedstawiające widok rozciągający się z okna.

Na zakończenie warto dodać jeszcze jedną radę dla osób planujących sprzedaż posiadanego lokalu mieszkalnego, mianowicie nie warto zbytnio przesadzać w opisie jego zalet. W swoim ogłoszeniu najlepiej opisać prawdziwy stan mieszkania oraz budynku, w którym się ono znajduje. Osoby, które będą zainteresowane i tak wcześniej czy później odwiedzą dany lokal i poznają jego faktyczny stan. Jeżeli będzie on w znacznym stopniu odbiegał od tego, jaki został opisany w ogłoszeniu, stracą zaufanie do sprzedającego i na pewno z niego zrezygnują.

Źródło: Emmerson S.A.

nieruchomości 2011-02-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców