PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPoradnikiJak zgłosić zdarzenie na drodze? Kilka zasad korzystania z pomocy assistance

Jak zgłosić zdarzenie na drodze? Kilka zasad korzystania z pomocy assistance

Poradniki 08.12.2011 (10:40)

Chociaż świadomość dotycząca usług assistance stale rośnie, wiele osób nadal ma problem z prawidłowym zgłoszeniem zdarzenia na drodze. Jak wynika z doświadczenia Europ Assistance Polska najczęściej popełniane błędy to nieznajomość podstawowych danych pojazdu, a także podawanie nieprecyzyjnych informacji o miejscu zdarzenia i jego skutkach. Tymczasem odpowiednie zgłoszenie awarii, czy wypadku przyspieszy organizację pomocy przez firmę assistance.

„Witam. Dzwonię z autostrady Berlin-Hamburg. Zepsuł mi się samochód. Proszę po mnie przyjechać”. „Oczywiście, ale prosiłbym o dokładniejsze dane – koło jakiej miejscowości się Pan znajduje, na którym kilometrze autostrady?”, pyta Koordynator Europ Assistance Polska przyjmujący zgłoszenie. „Nie wiem, proszę mnie znaleźć”, odpowiada klient. Pojazd oczywiście udało się odnaleźć, ale czas udzielenia pomocy znacznie się wydłużył. To częsty błąd klientów, którzy nie zdają sobie sprawy, że w przypadku korzystania z pomocy assistance, podobnie jak w przypadku zgłoszenia szkody firmie ubezpieczeniowej, należy odpowiednio przygotować się do zgłoszenia zdarzenia.

Dowód rejestracyjny zawsze pod ręką

Dzwoniąc do firmy assistance i prosząc o pomoc należy się spodziewać kilku pytań mających na celu weryfikację świadczeń przysługujących w ramach danej polisy. Dlatego najlepiej wcześniej przygotować dowód rejestracyjny, gdyż paść mogą pytania o numer rejestracyjny pojazdu (pole A w dowodzie), numer nadwozia (pole E w dowodzie), datę pierwszej rejestracji (pole B) oraz datę kolejnych badań technicznych (data kolejnego badania wpisana jest nad pieczątką ostatniego wykonanego badania technicznego). Zaleca się również posiadanie numeru polisy ubezpieczeniowej uprawniającej do korzystania z assistance. Najczęściej podanie tego numeru nie jest konieczne, jednak może to znacząco przyspieszyć zgłoszenie sprawy ze względu na możliwość szybszego wyszukania pojazdu w systemie. Klienci powinni również pamiętać, iż podanie większości tych danych jest obowiązkowe – w przypadku nie podania ich koordynator będzie miał prawo odmówić udzielenia pomocy.

W przypadku korzystania z assistance należy również umożliwić koordynatorowi stały kontakt telefoniczny. Klient powinien więc podać swój numer komórkowy i po zgłoszeniu sprawy nie wykonywać niepotrzebnych rozmów, np. do bliskich osób, którym chce opowiedzieć o zdarzeniu. Wówczas koordynator pomocy nie ma możliwości dodzwonienia się, jeżeli będzie potrzebował dodatkowych informacji.

Lokalizacja kluczem do szybkiej pomocy

Przed wykonaniem telefonu do firmy assistance warto sprawdzić, gdzie dokładnie się znajdujemy. Im bardziej szczegółowe informacje, tym szybciej Koordynator zlokalizuje położenie pojazdu i wyśle pomoc. Jeżeli klient znajduje się w mieście powinien podać dokładny adres, czyli nazwę ulicy oraz jej numer. Podanie informacji w formie „Jestem pod Lidlem”, lub „Stoję przy wiadukcie w centrum” powoduje, że koordynator musi poświęcić dodatkowy czas na sprawdzenie lokalizacji i sprowadzenie na miejsce pomocy drogowej. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku awarii pojazdów poza terenem zabudowanym. Klient powinien wówczas podać numer drogi lub nazwę autostrady, na której się znajduje, kierunek, w którym się porusza oraz kilometr drogi znajdujący się na słupku kilometrowym stojącym przy drodze.

W trakcie zgłaszania problemów z pojazdem klient może również zostać zapytany o to, co dokładnie dzieje się z pojazdem (czy palą się jakieś kontrolki, co przestało działać lub nie działa poprawnie). Oczywiście nikt nie oczekuje od kierowcy zdiagnozowania problemu z autem, jednak te dokładniejsze informacje zostaną przekazane pomocy drogowej, która będzie mogła lepiej przygotować się do interwencji i szybciej ją przeprowadzi.

Gdy na miejscu zdarzenia pojawi się pomoc

Jak wynika z doświadczenia Europ Assistance wiele nieporozumień pojawia się również w chwili, gdy na miejscu awarii pojazdu pojawia się pomoc. Klienci często zapominają, iż na pomoc należy zawsze czekać przy aucie, a w przypadku konieczności odholowania pojazdu pomocy drogowej trzeba obowiązkowo przekazać kluczyki oraz dowód rejestracyjny (holownik ma inaczej prawo odmówić interwencji, gdyż bez dokumentów pojazdu może zostać posądzony o jego kradzież). Jeżeli w ramach assistance klientowi przysługuje transport przewożonych osób i mienia, powinien on poinformować koordynatora ile osób podróżuje pojazdem i czy przewożona jest nim duża ilość bagażu lub zwierzęta. Należy pamiętać również, iż holownik, w zależności od zapisów Ogólnych Warunków Ubezpieczenia danej polisy, nie zawsze ma obowiązek zabrania ze sobą pasażerów i czasem dalszy przejazd trzeba zorganizować we własnym zakresie. Z Ogólnymi Warunkami warto zresztą zapoznać się jeszcze przed zakupem ubezpieczenia tak, aby w chwili awarii nie być zaskoczonym niektórymi wyłączeniami i zapisami powodującymi, że pomoc nie przysługuje w pełnym zakresie.

Źródło: Europ Assistance Polska

assistance Europ Assistance Europ Assistance Pol ubezpieczenia 2011-12-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: assistance Europ Assistance Europ Assistance Pol ubezpieczenia

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców