PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościJak zlikwidować szkodę nie spotykając się z ubezpieczycielem?

Jak zlikwidować szkodę nie spotykając się z ubezpieczycielem?

Wiadomości 27.03.2020 (11:45) informacja prasowa
Ubezpieczenia

Ograniczenie do minimum kontaktu z pracownikami ubezpieczyciela nabrało olbrzymiego znaczenia w czasie pandemii. Przykładem jest tzw. samodzielna likwidacja szkód, przydatna zwłaszcza w takich sytuacjach jak kolizja drogowa czy zalanie mieszkania.

W ostatnich latach dynamicznie rosły inwestycje ubezpieczycieli w rozwój technologii. Jeśli pandemia nie spowolni obecnego trendu, w ciągu 3 lat światowy rynek innowacji ubezpieczeniowych podwoi się – wynika z prognozy „InsurTech Market Forecast up to 2023”. W obliczu zagrożenia koronawirusem rozwiązania technologiczne nabierają kluczowego znaczenia. Pozwalają klientom korzystać z usług bez osobistego kontaktu z ubezpieczycielem.

– Ma to znaczenie zarówno w przypadku przedłużenia ochrony czy zakupu nowej polisy, jak również w sytuacji, gdy trzeba zlikwidować szkodę, np. po kolizji drogowej. Ubezpieczyciele w Polsce solidarnie wprowadzają zasady wspierające walkę z pandemią, ale tylko firmy, które zainwestowały w technologię, są w tym naprawdę skuteczne– mówi Rafał Mosionek, Zastępca Prezesa Zarządu w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group. – Świetnym przykładem technologicznego wsparcia klientów w dobie koronawirusa jest możliwość samodzielnej likwidacji szkód. Nieliczni ubezpieczyciele w Polsce oferują to rozwiązanie– dodaje Rafał Mosionek.

Unikaj kontaktu z innymi, szkodę zgłoś samodzielnie

Przykład Compensy pokazuje, jak to rozwiązanie działa w praktyce. Firma uruchomiła w 2019 roku aplikację do samodzielnej likwidacji szkód z OC/AC, NNW oraz majątkowych. Obsługa zgłoszenia odbywa się przez Internet i umożliwia otrzymanie odszkodowania w ciągu 3 dni.

  • Po nawiązaniu kontaktu z ubezpieczycielem, klient odbiera SMS-a z odnośnikiem do aplikacji mobilnej.
  • W aplikacji podaje numer konta do wypłaty, dodaje zdjęcia szkody i jej dokumentację, na wirtualnej makiecie uzupełnia niezbędne informacje o zdarzeniu.
  • Ubezpieczyciel ocenia wartość szkody i przekazuje klientowi wycenę.
  • Po również zdalnej akceptacji wyceny klient otrzymuje wypłatę.

Jeżeli samochód lub inne zniszczone mienie wymaga oględzin rzeczoznawcy, one również odbywają się bez osobistego kontaktu.

– W założeniu aplikacja miała przede wszystkim odpowiadać na technologiczne przyzwyczajenia klientów i skracać czas obsługi zgłoszeń. W obecnej sytuacji zyskała jednak nowe, nieporównywalnie większe znaczenie. Samodzielna likwidacja szkód eliminuje kontakt z drugim człowiekiem, więc nie wiąże się z ryzykiem zarażenia wirusem, którego wszyscy mamy przecież nadzieję uniknąć. Do tej pory ok. 20% naszych klientów korzystało z aplikacji. Spodziewamy się, że ten odsetek wyraźnie wzrośnie w 2020 r. – mówi Rafał Mosionek z Compensy.

Zakup ubezpieczenia nie wymaga spotkania ze sprzedawcą

Warto pamiętać, że ubezpieczenie można także kupić zdalnie. Komu w kwarantannie przyjdzie wybrać obowiązkowe ubezpieczenie OC lub inną dobrowolną polisę: komunikacyjną (AC), majątkową (np. ochronę domu czy mieszkania, NNW) może to zrobić przez Internet. W przypadku polis zdrowotnych i na życie także większość formalności można załatwić przez telefon. Z tych uproszczeń w czasie epidemii korzystają nie tylko osoby, które chcą się ubezpieczyć – dla agentów sprzedających polisy jest to możliwość pracy bez konieczności bezpośredniego kontaktu z klientami.

– Ubezpieczenie zawarte bezpośrednio przez internet lub w rozmowie ze sprzedawcą działa na dokładnie takich samych zasadach, co papierowa polisa podpisana podczas spotkania ze sprzedawcą. Na stronie internetowej Compensa można skorzystać z wyszukiwarki „Znajdź Agenta”, dzięki której klient może łatwo znaleźć „swojego” agenta i zlecić mu wystawienie polisy– dodaje Rafał Mosionek.

Z kolei w przypadku ubezpieczeń zdrowotnych można korzystać z telemedycyny. Obecnie w tej formie Compensa realizuje ponad 50% usług medycznych. Klienci zdalnie konsultują z lekarzami m.in. choroby przewlekłe, wizyty kontrolne i weryfikują zaobserwowane u siebie objawy pod kątem obecności koronawirusa.

ac NNW oc ubezpieczenia 2020-03-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ac NNW oc ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Robert Azembski

Robert Azembski

Członek Zespołu PR w Banku Ochrony Środowiska.…

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców