PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyJak zrzucić państwowy balast

Jak zrzucić państwowy balast

Przegląd prasy 30.08.2005 (07:45)

■ PKO PB przez lata dyktował warunki w branży. Konkurenci zawsze liczyli się z jego strategicznymi i nawet najdrobniejszymi decyzjami. Ale już wkrótce, po planowanej fuzji Pekao z Bankiem BPH, straci etykietę największego, polskiego banku. To musi deprymować…

– Nie czujemy się zdeprymowani. Będziemy bardzo uważnie analizować rozwój sytuacji po połączeniu wspomnianych instytucji. I budująco wpływa na nasze samopoczucie fakt, że zamiast dwóch konkurentów, będziemy musieli stawiać czoła jednemu. Co prawda, większemu od nas, ale tylko jednemu. Palmy pierwszeństwa na pewno łatwo nie oddamy. Nie ukrywamy więc, że naszym celem będzie powrót na pierwsze miejsce. Oczywiście, będzie to wymagało czasu. Proszę jednak zwrócić uwagę na fakt, że PKO BP od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie i nic nie wskazuje na to, że ten proces może zostać zakłócony. Z kolei łączące się banki będą musiały zmierzyć się z ogromną ilością problemów, których rozwiązanie może im zająć nawet trzy lata. Teoretycznie więc dystans, który będzie nas dzielił do liderów w momencie fuzji, jesteśmy w stanie zniwelować.

■ (…) Powstaje nowa strategia banku, jakie będę jej założenia?

– Strategia nie jest jeszcze gotowa, ale jedno nie ulega wątpliwości. Chcemy być wiodącym bankiem w Polsce, najbardziej innowacyjnym, pionierem najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu obsługi klienta, jak i oferty produktów.

■ A jaki jest cel ekspansji zagranicznej, skoro na rodzimym rynku jest jeszcze tyle do zrobienia?

– Polska jest największym rynkiem w tej części Europy. Bank BPH może połączyć się z Pekao, ale – teoretycznie – pomysł fuzji PKO BP z Pekao na pewno zostałby zablokowany przez UOKiK. Nie wykluczam przejęcia banku w Polsce, ale będzie to miało sens tylko w przypadku uzyskania efektu skali, który zrekompensuje koszty zakupu i połączenia obu instytucji. Przejęcie małego banku nie daje nam już oczekiwanej wartości dodanej. Tak naprawdę w grę mógłby wchodzić jedynie bank z pierwszej dziesiątki, ale te banki mają swoich właścicieli, którzy nie wykazują chęci sprzedaży. W tej sytuacji, jako największy bank na rynku, a także w regionie, musimy szukać możliwości rozwoju poza granicami. Dlatego właśnie przyglądamy się zagranicznym rynkom.

■ Jakie kryteria musi spełniać bank, żeby znaleźć się w kręgu waszego zainteresowania? Musi być wiodący na danym rynku, najnowocześniejszy, właśnie prywatyzowany?

– Na pewno nie szukamy banków inwestycyjnych ani korporacyjnych. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenia w bankowości detalicznej. W grę wchodzą podmioty o wiodącej pozycji na rynku, ale w przypadku krajów, które bierzemy pod uwagę, mamy spore problemy z określeniem, co jest duże, a co małe. Przykładowo, cały sektor bankowy w Rumunii jest podobnej wielkości jak PKO BP.

■ Ile pieniędzy przeznaczycie na zakupy poza Polską?

– Nie wymienię konkretnych wielkości. To będzie zależało od potrzeb. Mamy ten komfort, że nasz współczynnik wypłacalności jest wysoki, mamy spore rezerwy kapitałowe, a gdyby okazało się, że potrzebujemy dodatkowych środków, to zawsze możemy podnieść kapitał.

■ Jak pan ocenia efekty restrukturyzacji banku? Ile jeszcze zostało do zrobienia?

– Wszystko, co założyliśmy, zostało z sukcesem przeprowadzone. Musimy jedynie zakończyć wdrażanie systemu informatycznego, a zgodnie z planem proces ten zakończymy w 2007 r.

■ Czy będzie nowa umowa z Softbankiem?

– Nie mogę tego wykluczyć, choć na razie nie przewiduję takiej potrzeby. System informatyczny trzeba uzupełniać i rozwijać i być może trzeba będzie podpisać aneks do umowy. A wracając do banku, to wydzieliliśmy oddzielne – pion korporacyjny i detaliczny łącznie z podziałem na placówki korporacyjne i detaliczne, zmieniliśmy sposób zarządzania bankiem, procedury. Jeszcze trzy lata temu nie oferowaliśmy kart kredytowych, a za chwilę możemy być pierwsi na rynku.

Wprowadziliśmy możliwość obsługi konta przez internet i niemal milion klientów już korzysta z tej możliwości. Przystępujemy do modernizacji placówek, chcemy poprawić jakość obsługi.

■ Nie wszystko jest takie oczywiste. Jakie macie plany wobec Inteligo. Niedawno zmienił się tam zarząd, ale jaka będzie rola tego banku w strukturze PKO BP? Czy będzie to samodzielny bank internetowy, konkurencja dla mBanku, czy tylko „produkt” oferowany przez PKO BP?

– Konto Inteligo jest elementem naszej oferty adresowanej do tych klientów detalicznych, którzy preferują wyłącznie bank wirtualny. Natomiast umożliwienie dostępu do tradycyjnego konta przez internet i telefon było wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów pragnących utrzymywać kontakt z placówką bankową.

Stworzyliśmy zatem uniwersalną ofertę wykorzystującą wszystkie kanały dystrybucji produktów bankowych. Dlatego będziemy zarówno rozwijać bankowość elektroniczną, jak i utrzymamy największą w kraju sieć oddziałów liczącą już 1260 placówek.

bankowość internetowa inteligo pko bp 2005-08-30
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa inteligo pko bp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców