PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJakie wakacje lubią Polacy, jakie wakacje woli świat?

Jakie wakacje lubią Polacy, jakie wakacje woli świat?

Marketing i PR 07.03.2011 (07:23)

„Relaks i rekreacyjne zwiedzanie” to najbardziej pożądany typ wyjazdu wakacyjnego na świecie. Tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez instytut  badawczy Ipsos w 24 krajach świata. Polacy częściej wybierają wakacje „na łonie natury”.

Jakiego typu wyjazdy wakacyjne lubią ludzie w różnych krajach świata? Czy wyjeżdżają po to, by poznać odmienną kulturę, szukają mocnych wrażeń, chcą się zrelaksować i trochę pozwiedzać, czy też po to, by mieć kontakt z naturą? O to zapytano w międzynarodowym sondażu Ipsos Global Advisor zrealizowanym przez internet. Badanie zostało przeprowadzone dla agencji Reuters i objęło 24 kraje świata, w tym Polskę.

Pytanie zadane przez Ipsos we wszystkich badanych krajach brzmiało:

Z poniższej listy proszę wybrać ten rodzaj wyjazdu wakacyjnego, który wydaje się Panu/i najbardziej atrakcyjny?

a.    Relaks i rekreacyjne zwiedzanie, np. zwiedzanie wybranych miejsc, wycieczki autokarem lub statkiem, odwiedzanie lokalnych restauracji, udział w popularnych pokazach;

b.    Zanurzenie w kulturze, np. próbowanie lokalnych przysmaków, udział w wydarzeniach kulturalnych, zwiedzanie zabytków, muzeów narodowych i galerii, zbaczanie z typowych ścieżek i odwiedzanie mniej znanych miejsc, udział w festiwalach, wizyty na lokalnych bazarach;

c.    Szukanie wrażeń, np. wspinaczka, jazda na nartach poza wyznaczonymi trasami, latanie helikopterem, czy spływy kajakowe;

d.    Kosmopolityczne wakacje, np. robienie zakupów w najmodniejszych miejscach, jadanie w modnych restauracjach, obserwowanie ludzi z nadzieją na spotkanie kogoś znanego;

e.    Na łono natury, np. wędrowanie, chodzenie po górach, poznawanie przyrody, wędkowanie, polowanie, wakacje w domkach letniskowych czy gospodarstwach agroturystycznych, na kempingu, żeglarstwo, łódki, kajaki;

f.    Typowo dla rodzin z dziećmi, tzn. aktywności przeznaczone dla całych rodzin i dzieci, np. wizyty w parkach rozrywki, jednodniowe wycieczki na wieś, baseny, hotele ze specjalnymi programami animacyjnymi dla dzieci, tak aby rodzice mogli odpocząć, lub aby dzieci mogły się dobrze bawić.

 
Jakie wyjazdy lubią Polacy?

Polacy najbardziej lubią wyjazdy „na łono natury”: wakacje w domkach letniskowych czy gospodarstwach agroturystycznych, na kempingu, wędrowanie, chodzenie po górach, kontakt z przyrodą, wędkowanie, polowanie, żeglarstwo, łódki, kajaki. 30 proc. respondentów w Polsce uznało taki rodzaj wyjazdu za najbardziej atrakcyjny.

Za atrakcyjne uważamy również wyjazdy typu „relaks i rekreacyjne zwiedzanie” (26 proc. wskazań) oraz wyjazdy „typowo dla rodzin z dziećmi” (24 proc.). Wyraźnie rzadziej interesują nas wyjazdy, które pozwoliłyby nam zanurzyć się w odmiennej kulturze, poszukać mocnych wrażeń czy pobyć w najmodniejszych miejscach.

Jakie wyjazdy lubi świat?

Wyniki sondażu Ipsos, który objął blisko 19 000 dorosłych osób w 24 krajach wskazują, że średnie preferencje na świecie dotyczące wyjazdów są nieco odmienne niż w Polsce.
 

 „Relaks i rekreacyjne zwiedzanie” (35 proc.) to najczęściej wybierany typ wakacji przez ludzi na całym świecie. Ten typ wyjazdu najbardziej podoba się w Niemczech (45 proc. wskazań), Wielkiej Brytanii (43 proc.), Szwecji (41 proc.) i Francji (40 proc.). Główne regiony świata zainteresowane tym typem wakacji to Europa (38 proc.)  i Ameryka Północna (37 proc.). Najmniejsze zainteresowanie tym typem wyjazdów obserwować możemy zaś w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki (27 proc.). Taki wypoczynek preferowany jest częściej przez kobiety i częściej osoby w wieku ponad 50 lat.

Wyjazdy „na łono natury, drugie w kolejności na świecie, wskazywane przez 19 proc. respondentów badanych przez Ipsos . Osoby, które są najbardziej skłonne wybierać tego typu wypoczynek pochodzą z RPA (32 proc.), Rosji (31 proc.), Polski (30 proc.), Chin (27 proc.) i Turcji (25 proc.). Regiony preferujące ten sposób spędzania czasu podczas wakacji to Bliski Wschód i Afryka (25 proc.) i kraje BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) (23 proc.). Osoby, które są najmniej zainteresowane takimi wakacjami mieszkają w Korei Południowej (9 proc.), Szwecji (10 proc.), Wielkiej Brytanii (10 proc.) i Japonii (12 proc.). Jest on też wybierany częściej przez mężczyzn niż przez kobiety, a także przez osoby z niższym wykształceniem.
 
Wyjazdy „typowo dla rodzin z dziećmi” są wskazywane jako najbardziej atrakcyjne również przez 19 proc. uczestników sondażu . Osoby, które są najbardziej skłonne wybrać ten typ wakacji to mieszkańcy Indonezji (39 proc.), Brazylii (29 proc.), Arabii Saudyjskiej (25 proc), Polski (24 proc.), Belgii, Korei Południowej (po 23 proc.). Ten rodzaj wakacji jest w największym stopniu preferowany w krajach Ameryce Łacińskiej (22 proc.). Z kolei mieszkańcy Japonii (12 proc.)  i Francji (13 proc.), a także Rosji, Włoch i Kanady (po 14 proc.) i Chin (5 proc.) są najmniej zainteresowani odpoczynkiem tego typu. Osoby najbardziej skłonne spędzać wakacje w ten sposób mają od 35 do 49 lat, pozostają w związku małżeńskim i mają niższe dochody.

Wyjazdy typu „zanurzenie w kulturze”  podobają się  17 proc. uczestników sondażu Ipsos. Mieszkańcy Japonii (24 proc.), Chin, Włoch, Korei Południowej i Turcji (po 23 proc.), a także Hiszpanii (21 proc.) są najbardziej skłonni spędzać w ten sposób swoje wakacje. Jest on częściej wybierany przez mieszkańców Ameryki Północnej (19 proc.). Mieszkańcy Indonezji (9 proc.), Brazylii (10 proc.), Afryki Południowej (11 proc.) i Rosji (12 proc.) najrzadziej preferują ten rodzaj wypoczynku. Kobiety wskazują ten rodzaj wakacji częściej niż mężczyźni, jest on także częściej wybierany przez osoby w wieku powyżej 50 lat, osoby nie pozostające w związkach małżeńskich i osoby dobrze wykształcone.

„Szukanie wrażeń” to rodzaj wypoczynku wybierany przez 5 proc. respondentów w badanych krajach. Jest częściej wybierany w Rosji (9 proc.) a także Brazylii i Arabii Saudyjskiej (po 8 proc.), Indiach, Szwecji i Turcji (po 7 proc.), rzadziej na Węgrzech (2 proc.), w Japonii, Indonezji i Kanadzie (po 3 proc.). Ten rodzaj wypoczynku wydaje się bardziej atrakcyjny mężczyznom niż kobietom, osobom poniżej 35 roku życia, częściej z wysokim dochodem i nie pozostającym w związku małżeńskim.

Kosmopolityczne wakacje były najrzadziej wskazywane w sondażu Ipsos – tylko 5 proc. wszystkich wskazań. Tego typu wakacje wybierane są najchętniej przez mieszkańców Arabii Saudyjskiej (12 proc.), Japonii (11 proc.), Indii (9 proc.), a także Afryki Południowej i Korei Południowej (po 7 proc.), najrzadziej przez osoby mieszkające w Turcji, Rosji, Polsce i na Węgrzech (po 1 proc.). Tego rodzaju wakacje wydają się najbardziej atrakcyjne mieszkańcom Bliskiego Wschodu i Afryki, a także osobom poniżej 35 roku życia, z niższym dochodem, nie pozostającym w związku małżeńskim i lepiej wykształconym.

Źródło: Ipsos

turystyka 2011-03-07
Redakcja PRNews.pl
Tagi: turystyka

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców