PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJakie wakacje lubią Polacy, jakie wakacje woli świat?

Jakie wakacje lubią Polacy, jakie wakacje woli świat?

Marketing i PR 07.03.2011 (07:23)

„Relaks i rekreacyjne zwiedzanie” to najbardziej pożądany typ wyjazdu wakacyjnego na świecie. Tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez instytut  badawczy Ipsos w 24 krajach świata. Polacy częściej wybierają wakacje „na łonie natury”.

Jakiego typu wyjazdy wakacyjne lubią ludzie w różnych krajach świata? Czy wyjeżdżają po to, by poznać odmienną kulturę, szukają mocnych wrażeń, chcą się zrelaksować i trochę pozwiedzać, czy też po to, by mieć kontakt z naturą? O to zapytano w międzynarodowym sondażu Ipsos Global Advisor zrealizowanym przez internet. Badanie zostało przeprowadzone dla agencji Reuters i objęło 24 kraje świata, w tym Polskę.

Pytanie zadane przez Ipsos we wszystkich badanych krajach brzmiało:

Z poniższej listy proszę wybrać ten rodzaj wyjazdu wakacyjnego, który wydaje się Panu/i najbardziej atrakcyjny?

a.    Relaks i rekreacyjne zwiedzanie, np. zwiedzanie wybranych miejsc, wycieczki autokarem lub statkiem, odwiedzanie lokalnych restauracji, udział w popularnych pokazach;

b.    Zanurzenie w kulturze, np. próbowanie lokalnych przysmaków, udział w wydarzeniach kulturalnych, zwiedzanie zabytków, muzeów narodowych i galerii, zbaczanie z typowych ścieżek i odwiedzanie mniej znanych miejsc, udział w festiwalach, wizyty na lokalnych bazarach;

c.    Szukanie wrażeń, np. wspinaczka, jazda na nartach poza wyznaczonymi trasami, latanie helikopterem, czy spływy kajakowe;

d.    Kosmopolityczne wakacje, np. robienie zakupów w najmodniejszych miejscach, jadanie w modnych restauracjach, obserwowanie ludzi z nadzieją na spotkanie kogoś znanego;

e.    Na łono natury, np. wędrowanie, chodzenie po górach, poznawanie przyrody, wędkowanie, polowanie, wakacje w domkach letniskowych czy gospodarstwach agroturystycznych, na kempingu, żeglarstwo, łódki, kajaki;

f.    Typowo dla rodzin z dziećmi, tzn. aktywności przeznaczone dla całych rodzin i dzieci, np. wizyty w parkach rozrywki, jednodniowe wycieczki na wieś, baseny, hotele ze specjalnymi programami animacyjnymi dla dzieci, tak aby rodzice mogli odpocząć, lub aby dzieci mogły się dobrze bawić.

 
Jakie wyjazdy lubią Polacy?

Polacy najbardziej lubią wyjazdy „na łono natury”: wakacje w domkach letniskowych czy gospodarstwach agroturystycznych, na kempingu, wędrowanie, chodzenie po górach, kontakt z przyrodą, wędkowanie, polowanie, żeglarstwo, łódki, kajaki. 30 proc. respondentów w Polsce uznało taki rodzaj wyjazdu za najbardziej atrakcyjny.

Za atrakcyjne uważamy również wyjazdy typu „relaks i rekreacyjne zwiedzanie” (26 proc. wskazań) oraz wyjazdy „typowo dla rodzin z dziećmi” (24 proc.). Wyraźnie rzadziej interesują nas wyjazdy, które pozwoliłyby nam zanurzyć się w odmiennej kulturze, poszukać mocnych wrażeń czy pobyć w najmodniejszych miejscach.

Jakie wyjazdy lubi świat?

Wyniki sondażu Ipsos, który objął blisko 19 000 dorosłych osób w 24 krajach wskazują, że średnie preferencje na świecie dotyczące wyjazdów są nieco odmienne niż w Polsce.
 

 „Relaks i rekreacyjne zwiedzanie” (35 proc.) to najczęściej wybierany typ wakacji przez ludzi na całym świecie. Ten typ wyjazdu najbardziej podoba się w Niemczech (45 proc. wskazań), Wielkiej Brytanii (43 proc.), Szwecji (41 proc.) i Francji (40 proc.). Główne regiony świata zainteresowane tym typem wakacji to Europa (38 proc.)  i Ameryka Północna (37 proc.). Najmniejsze zainteresowanie tym typem wyjazdów obserwować możemy zaś w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki (27 proc.). Taki wypoczynek preferowany jest częściej przez kobiety i częściej osoby w wieku ponad 50 lat.

Wyjazdy „na łono natury, drugie w kolejności na świecie, wskazywane przez 19 proc. respondentów badanych przez Ipsos . Osoby, które są najbardziej skłonne wybierać tego typu wypoczynek pochodzą z RPA (32 proc.), Rosji (31 proc.), Polski (30 proc.), Chin (27 proc.) i Turcji (25 proc.). Regiony preferujące ten sposób spędzania czasu podczas wakacji to Bliski Wschód i Afryka (25 proc.) i kraje BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) (23 proc.). Osoby, które są najmniej zainteresowane takimi wakacjami mieszkają w Korei Południowej (9 proc.), Szwecji (10 proc.), Wielkiej Brytanii (10 proc.) i Japonii (12 proc.). Jest on też wybierany częściej przez mężczyzn niż przez kobiety, a także przez osoby z niższym wykształceniem.
 
Wyjazdy „typowo dla rodzin z dziećmi” są wskazywane jako najbardziej atrakcyjne również przez 19 proc. uczestników sondażu . Osoby, które są najbardziej skłonne wybrać ten typ wakacji to mieszkańcy Indonezji (39 proc.), Brazylii (29 proc.), Arabii Saudyjskiej (25 proc), Polski (24 proc.), Belgii, Korei Południowej (po 23 proc.). Ten rodzaj wakacji jest w największym stopniu preferowany w krajach Ameryce Łacińskiej (22 proc.). Z kolei mieszkańcy Japonii (12 proc.)  i Francji (13 proc.), a także Rosji, Włoch i Kanady (po 14 proc.) i Chin (5 proc.) są najmniej zainteresowani odpoczynkiem tego typu. Osoby najbardziej skłonne spędzać wakacje w ten sposób mają od 35 do 49 lat, pozostają w związku małżeńskim i mają niższe dochody.

Wyjazdy typu „zanurzenie w kulturze”  podobają się  17 proc. uczestników sondażu Ipsos. Mieszkańcy Japonii (24 proc.), Chin, Włoch, Korei Południowej i Turcji (po 23 proc.), a także Hiszpanii (21 proc.) są najbardziej skłonni spędzać w ten sposób swoje wakacje. Jest on częściej wybierany przez mieszkańców Ameryki Północnej (19 proc.). Mieszkańcy Indonezji (9 proc.), Brazylii (10 proc.), Afryki Południowej (11 proc.) i Rosji (12 proc.) najrzadziej preferują ten rodzaj wypoczynku. Kobiety wskazują ten rodzaj wakacji częściej niż mężczyźni, jest on także częściej wybierany przez osoby w wieku powyżej 50 lat, osoby nie pozostające w związkach małżeńskich i osoby dobrze wykształcone.

„Szukanie wrażeń” to rodzaj wypoczynku wybierany przez 5 proc. respondentów w badanych krajach. Jest częściej wybierany w Rosji (9 proc.) a także Brazylii i Arabii Saudyjskiej (po 8 proc.), Indiach, Szwecji i Turcji (po 7 proc.), rzadziej na Węgrzech (2 proc.), w Japonii, Indonezji i Kanadzie (po 3 proc.). Ten rodzaj wypoczynku wydaje się bardziej atrakcyjny mężczyznom niż kobietom, osobom poniżej 35 roku życia, częściej z wysokim dochodem i nie pozostającym w związku małżeńskim.

Kosmopolityczne wakacje były najrzadziej wskazywane w sondażu Ipsos – tylko 5 proc. wszystkich wskazań. Tego typu wakacje wybierane są najchętniej przez mieszkańców Arabii Saudyjskiej (12 proc.), Japonii (11 proc.), Indii (9 proc.), a także Afryki Południowej i Korei Południowej (po 7 proc.), najrzadziej przez osoby mieszkające w Turcji, Rosji, Polsce i na Węgrzech (po 1 proc.). Tego rodzaju wakacje wydają się najbardziej atrakcyjne mieszkańcom Bliskiego Wschodu i Afryki, a także osobom poniżej 35 roku życia, z niższym dochodem, nie pozostającym w związku małżeńskim i lepiej wykształconym.

Źródło: Ipsos

turystyka 2011-03-07
Redakcja PRNews.pl
Tagi: turystyka

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców