Rozwój sieci punktów sprzedaży lub też jej restrukturyzacja, weryfikacja i wizualizacja rejonów sprzedaży, zasięgi oddziaływania, analizy potencjału poszczególnych rynków to tylko niektóre z obszarów, w których mapy cyfrowe znajdują zastosowanie. Dane geograficzne w połączeniu z profesjonalnym oprogramowaniem do ich przeglądania stanowią bardzo użyteczne i coraz popularniejsze wśród polskich przedsiębiorców narzędzie wspomagające podejmowanie decyzji biznesowych.
„Do tej pory dane geograficzne były przez nas przekazywane klientom głównie jako informacje wspomagające przy okazji różnych projektów analitycznych – mówi Mikołaj Twardowski, GIS Team Manager w Acxiom Polska. – Widząc jednakże coraz większe zainteresowanie zasobami geograficznymi postanowiliśmy profesjonalnie rozwinąć tę ofertę i w szerszym stopniu udostępnić ją na rynku. Nie chcemy, aby cena, która w przypadku tego typu produktów jest raczej wysoka, stanowiła barierę w wykorzystywaniu map cyfrowych. Stawiamy raczej na długoterminową współpracę z klientami zarówno w zakresie aktualizacji, jak i rozwoju tych produktów.”
Chcąc uatrakcyjnić swoją ofertę Acxiom Polska wprowadził kilka istotnych zmian zarówno jakościowych, jak i w polityce cenowej. Cena podstawowa map miast obniżona została o 25% wraz z preferencyjnymi warunkami aktualizacji. Przygotowano także bardzo ciekawą ofertę 3-letnich umów licencyjnych dla firm, które nie chcą ponosić wysokich kosztów początkowych zakupu danych. W takim przypadku klient zyskuje możliwość rozłożenia kosztów na cały czas trwania umowy.
Oferta Acxiom obejmuje 487 cyfrowych map miast o unikalnej precyzji dzięki podziałowi na mikroobszary obejmujące średnio 400 gospodarstw domowych, ze szczegółową typologią dróg i ulic oraz możliwościami wprowadzania danych istotnych dla klienta (np. banków, bankomatów, stacji benzynowych…). Dokładność map Acxiom została doprowadzona do poziomu zbliżonego dla map drukowanych w skali 1:10 000 / 1:15 000. Zaktualizowano także wszystkie warstwy składające się na mapę miasta (sieć ulic, sieć kolejową, sieć rzeczną, tereny zielone, przemysłowe i sportowe, zbiorniki wodne, rejony statystyczne).
Tak przygotowane mapy dają możliwość min. nanoszenia wyników pomiarów GPS czy też integracji z innymi geograficznymi zestawami danych np. zgeokodowanych przez inne firmy POI (Point Of Interest)/ POS (Point of Sales).