PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćJustyna Galbarczyk, Bank Pocztowy

Justyna Galbarczyk, Bank Pocztowy

Nasz gość 14.01.2009 (08:48)

Do tej pory Bank Pocztowy nie jest raczej kojarzony ze sprzedażą kredytów hipotecznych. Jaką rolę na rynku kredytów hipotecznych w Polsce chce odegrać w nadchodzącym czasie Bank Pocztowy?

Ostatnie lata przyniosły boom na rynku nieruchomości, a co za tym idzie – i na rynku kredytów hipotecznych. Rzeczywiście w walce, jaką prowadziły banki w Polsce, Bank Pocztowy nie brał udziału. Kredyt hipoteczny jest stosunkowo nowy w ofercie banku, dlatego w ciągu tego roku organizacja ‘uczyła się’ tego produktu, wypracowywała pewne procesy i rozwiązania. W przyszłym roku, pomimo trudnych do przewidzenia skutków kryzysu finansowego na światowych rynkach, zamierzamy znacznie mocniej zaznaczyć swoją obecność na rynku hipotecznym. W przeciwieństwie do niektórych banków, Bank Pocztowy nie ma kłopotów z płynnością, więc możemy spokojnie rozwijać sprzedaż hipoteki. Nie mamy ambicji, aby dogonić największych graczy. W 2009 roku chcemy zwiększyć saldo kredytów hipotecznych o 250 mln zł. Chcemy jeszcze bardziej aktywnie włączyć się do programu rządowego „Rodzina na swoim”, oferować prosty produkt oparty na zrozumiałych dla klienta zasadach.
Kim będzie klient zaciągający w Pocztowym kredyt mieszkaniowy? Co będzie kupował? Czy już wiadomo w jakim kierunku pójdzie Państwa oferta? 
Tak jak wspomniałam, nie będziemy się ścigać z innymi bankami. Stawiamy na prostotę i dostępność. Jako bank z w 100% polskim kapitałem chcemy po części pełnić rolę społeczną i oferować kredyt tym, których inni wykluczają. Oczywiście nie będą to kredyty o wysokich wolumenach. Poza tym bardzo mocno stawiamy na coraz popularniejsze w obecnej sytuacji gospodarczej kredyty z dopłatami, które są kierowane do ludzi młodych, zainteresowanych nabyciem swojego pierwszego mieszkania. Dotychczas korzystanie z preferencyjnego kredytu skutecznie uniemożliwiły wysokie ceny mieszkań, jednak w 2009 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy o „finansowym wsparciu rodzin w nabywaniu własnego mieszkania”. Dzięki temu kilkukrotnie wzrośnie liczba lokali, które będzie można kupić z pomocą państwa. Wzrośnie tym samym zainteresowanie kredytem z dopłatami, który mamy w swojej ofercie.
Wasza sieć dystrybucji to przede wszystkim Poczta Polska. Jak chcecie w takim razie sprzedawać hipotekę?
Rozległa sieć Poczty Polskiej pozwala nam z powodzeniem sprzedawać produkty oszczędnościowe oraz kredyty gotówkowe. Natomiast kredyt hipoteczny będzie sztandarowym produktem naszej sieci własnej. Obecnie mamy w całym kraju 57 oddziałów i punktów obsługi klienta. Jeżeli chodzi o sieć Poczty Polskiej, to chcemy ją wykorzystać do sprzedaży poprzez informowanie klientów o naszej ofercie i przekazywanie kontaktu do specjalistów w naszych oddziałach. Prawie 1900 stanowisk finansowych już oferujących produkty bankowe stwarza gigantyczne możliwości dla sprzedaży produktów hipotecznych w przyszłości. W ciągu roku będziemy sukcesywnie przystosowywać te stanowiska do udzielania informacji o hipotece.
Jak Pani zdaniem będzie się rozwijała sytuacja na rynku kredytów hipotecznych? Czy to rzeczywiście koniec ery kredytu we frankach, czy ogólnie kredytów walutowych? Ile kredytów mogą udzielić banki w przyszłym roku?
Niezależnie od wszelkich prognoz i przewidywań, to, co przyniesie przyszły rok, jest dla wszystkich wielką niewiadomą. Na rynku możemy spodziewać się spowolnienia dynamiki sprzedaży hipotek nawet o 30%. Kredyty walutowe we franku uzależnione będą od podaży i ceny waluty, jako że koszt finansowania musi się zawierać w marży, dlatego też uważam, że na rynku będą dominować kredyty złotowe. Z kolei popyt na kredyty będzie uwarunkowany tym, na ile w przyszłym roku ustabilizuje się sytuacja makroekonomiczna i na ile przełoży się ona na skłonność klientów do zadłużania się. Kolejne czynniki wpływające na wielkość rynku to  poziom stóp procentowych oraz cen nieruchomości – te wielkości w sposób bezpośredni wpływają na dostępność kredytów hipotecznych. I wreszcie czynnik, który do tej pory głównie stymulował rozwój rynku nieruchomości w Polsce, czyli oferta bankowa, w tym bardziej restrykcyjne podejście banków do oceny zdolności kredytowej konsumentów. Ważne jest, aby banki nie wykonywały gwałtownych ruchów, które spowodują wzrost niepokoju klientów, a deweloperzy dostosowali swoje ceny do możliwości nabywców. Niewiadomych jest zatem wiele, ale pamiętajmy, że w Polsce wciąż  brakuje min. 1,5 mln mieszkań.
Czy można pokusić się o jakieś szacunki, co się stanie z cenami mieszkań w najbliższych miesiącach?
Prawdopodobnie możemy oczekiwać dalszego, ale niedużego, spadku cen z zastrzeżeniem, że będzie to uzależnione od rynku lokalnego, lokalizacji i segmentu. Już w tej chwili sytuacja wygląda różnie w zależności od danego miasta – tam, gdzie do tej pory nie było inwestycji na rynku nieruchomości a teraz pojawił się zwiększony popyt, ceny mogą rosnąć. 
W sytuacji noworozpoczynanych inwestycji uważam, że deweloperzy będą starali się tak skalkulować cenę mieszkania, aby zmieścić się w parametrach przewidzianych w ustawie regulującej poziom dopłat do oprocentowania kredytów mieszkaniowych. Dzięki temu ich klienci będą w stanie spełnić  warunki umożliwiające objęcie ich programem „Rodzina na swoim”.
Justyna Galbarczyk, 
Zastępca Dyrektora Departamentu Sieci Własnej, 
Bank Pocztowy
Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.
Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?
Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!

Źródło: Bankier.pl

pocztowy 2009-01-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pocztowy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców