Przeszło 2,6 mln Polaków skorzystało w 2016 r. z usług assistance wynika z badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów. To o ponad 130 tys. więcej niż w roku poprzednim. Co ważne, wiedza na temat usług pomocowych wzrasta. Świadomość tego, czym one są, ma już 67% osób korzystających z usług ubezpieczeniowo-finansowych.
Najwięcej badanych (49%) rozumie assistance jako szeroko pojęte usługi pomocowe (ratunkowe). Dla 40% są to dodatkowe usługi ubezpieczeniowe. 34% postrzega z kolei assistance jako usługi samochodowe (komunikacyjne).
Według naszych badanych usługi assistance są dla każdego. Wcale nie tylko dla młodych ludzi czy grupy najbogatszych. Można więc przyjąć, że korzystanie z tych usług będzie stawać się coraz powszechniejsze mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos Polska.
Typowy klient korzystający z usług assistance to mężczyzna (59%) w wieku 3049 lat (45%), z wyższym wykształceniem (49%), zatrudniony jako pracownik biurowy, będący wykwalifikowanym specjalistą lub pracujący na stanowisku kierowniczym (35%) oraz mieszkający w co najmniej trzyosobowym gospodarstwie domowym (56%), w mieście liczącym ponad 200 tys. mieszkańców (31%).
W 2016 r. większość badanych korzystała z tych usług assistance, które były oferowane z produktami ubezpieczeniowymi. Przeciętny klient potrzebował w tym czasie pomocy przynajmniej dwukrotnie.
Największą wartość spośród usług pomocowych ma dla Polaków assistance samochodowe. Na kolejnych miejscach znajdują się assistance medyczne, turystyczne i domowe. Co ciekawe, assistance samochodowe jest najważniejsze tylko dla mężczyzn. Kobiety nieco wyżej cenią sobie assistance medyczne.
Jak stwierdza Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance: Perspektywy dla rynku usług assistance są dobre. To najbardziej sexy usługi na całym rynku ubezpieczeń. Tak są postrzegane. Rynek usług assistance ma ok. 95% zadowolonych klientów []. To jest niezwykły wynik.