PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeJuż dla ponad 60 proc. seniorów ważne jest, aby bank oferował nowoczesne metody płatności
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Już dla ponad 60 proc. seniorów ważne jest, aby bank oferował nowoczesne metody płatności

Informacje 17.05.2024 (09:28) informacja prasowa
Bankowość mobilnaKarty Santander Consumer Bank

76 proc. osób powyżej 60 roku życia uważa, że banki odpowiednio wspierają ich w zakresie obsługi i korzystania z usług bankowych – wynika z badania Santander Consumer Banku „Senior w bankowości”. Dla większości seniorów przy wyborze usług i produktów bankowych najważniejsze są kwestie bezpieczeństwa, dostępność i lokalizacja placówek bankowych oraz wysokość opłat i prowizji.

fot. Shutterstock

W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach Europy, od lat obserwowany jest dynamiczny wzrost liczby osób w wieku poprodukcyjnym. Seniorzy są coraz większą częścią społeczeństwa i według danych GUS w 2022 roku ich liczba wynosiła 8 milionów, co stanowi 23 proc. ludności w kraju. Prognozy na kolejne lata przewidują dalszy przyrost oraz wydłużanie się długości życia. Osoby powyżej 60 lat stają się coraz bardziej aktywną i świadomą grupą społeczną, która ma coraz większe potrzeby i oczekiwania m.in. względem banków oraz oferowanych przez nich usług oraz produktów. Coraz częściej pojawiają się specjalne konta bankowe, karty debetowe z uproszczoną obsługą, linie kredytowe czy programy edukacyjne mające na celu podniesienie świadomości finansowej osób starszych. Jak wynika z badania Santander Consumer Banku przeprowadzonego na tej grupie, już 76 proc. osób 60+ na pytanie o to, czy czują się odpowiednio wspierani przez bank odpowiedziało, że raczej tak lub zdecydowanie tak.

– Dostosowanie usług bankowych do potrzeb seniorów to nie tylko kwestia wygody, ale również bezpieczeństwa. Osoby starsze mogą być bardziej narażone na oszustwa bankowe czy problemy z obsługą skomplikowanych z ich punktu widzenia systemów bankowości online. I mimo że większość czuje się odpowiednio wspierana, nadal jednak mamy 16 proc. osób, które tego nie odczuwają. Dlatego tak istotne jest, aby banki oferowały proste i przejrzyste rozwiązania, które ułatwią starszym klientom intuicyjne zarządzanie swoimi finansami. Szczególnie, że według szacunków GUS, w 2050 roku osoby 60+ mają stanowić 40 proc. społeczeństwa – mówi Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku.

Kryteria wyboru seniora

Każda osoba kieruje się osobistymi kryteriami przy podejmowaniu decyzji – niezależnie czy dotyczą one codziennych czynności czy np. wyboru banku. Dla jednych ważniejsza może być szeroka oferta bankowa, dla innych wielkość instytucji. Jednak jak wynika z badania Santander Consumer Banku, pomimo różnorodnych preferencji, seniorzy zgodnie wskazują na kluczowe czynniki decydujące o wyborze produktu lub usługi bankowej. Dla 90 proc. badanych najważniejszym kryterium jest bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych. Równie ważne okazuje się być dostępność i lokalizacja placówek bankowych oraz wysokość opłat i prowizji. Na taką odpowiedź wskazało ośmiu na dziesięciu respondentów powyżej 60 roku życia.

Podczas wyboru usług i produktów bankowych równie ważne dla seniorów okazuje się być dostęp do osobistego doradztwa finansowego i wsparcia klienta. Tą kategorią kieruje się już dwie trzecie respondentów z badania Santander Consumer Banku. Niewiele mniej, ponieważ 63 proc. osób powyżej 60 roku życia wskazało, że istotne jest dla nich, aby bank oferował im możliwość nowoczesnych metod płatności takich jak płatności mobilne czy zbliżeniowe. Dla niektórych osób starszych wyzwaniem mogą być nowoczesne systemy online. Dlatego już dla sześciu na dziesięciu badanych kluczowa okazuje się być intuicyjność i łatwość obsługi np. aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej. Jednocześnie dla 52 proc. ważna przy wyborze produktu lub usługi bankowej okazuje się być szeroka oferta produktowa.

– Seniorzy stanowią znaczną część klientów banków. Dlatego też kładziemy szczególny nacisk na ich obsługę oraz słuchamy ich potrzeb, aby nowoczesna bankowość była dla nich dostępna i bezpieczna. Jesteśmy dla naszych wszystkich klientów, aby pomóc zarówno w obsłudze aplikacji bankowej Santander Consumer Banku czy rozwiewać wszelki wątpliwości i objaśniać naszą ofertę. Oferujemy szereg produktów, których specyfikacje przedstawimy w prostym i zrozumiałym języku. Konsekwentnie dążymy do zapewnienia nie tylko wygodnych rozwiązań i uproszczonych procesów, ale także empatycznego podejścia i wsparcia, które sprawiają, że każde doświadczenie bankowe jest satysfakcjonujące i bezpieczne – dodaje Magdalena Grzelak z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 25 marca-9 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków 60+. Próba n = 1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

2024-05-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców