Centrum Manufaktura to projekt na skalę europejską zlokalizowany w centralnej części przemysłowej Łodzi na terenie legendarnej, zabytkowej fabryki Izraela Poznańskiego,
Centrum łączy w sobie funkcje komercyjne, rozrywkowe i kulturalno-edukacyjne. Na przestrzeni 27 ha klienci znajdą tu imponujący wybór sklepów z ofertą mody, sportową, wyposażenia wnętrz oraz gastronomiczną. Sercem projektu jest 3ha Rynek będący odwołaniem się do polskiej tradycji ulubionych miejsc spotkań, integracji i rozrywki. Manufaktura to także kulturalne miejsce Łodzi, – to właśnie tutaj znajdą miejsce muzea i galerie przyczyniając się nie tylko do urozmaicenia oferty miejsca, ale także do zwiększenia atrakcyjności miasta Łodzi.
Koncepcja Manufaktury opiera się na wysublimowanym połączeniu tradycji i historii z nowoczesnością i funkcyjnością, a jej silnym elementem spajającym obie te cechy jest starannie opracowana tożsamość. W tym celu została zatrudniona znana pracownia architektoniczna Virgile&Stone z Londynu, która opracowała wiodąca linię wizerunkową uwzględniającą logotyp, tzw. małą architekturę miejsca, kolorystykę i klimat.
Celem komunikacji marketingowej dla centrum Manufaktura było zbudowanie świadomości marki w skali ogólnopolskiej, umocnienie wizerunku i tożsamości centrum wśród łodzian, a także zachęcenie mieszkańców Łodzi oraz pobliskich miast do odwiedzin centrum.
W budowaniu strategii komunikacji do kampanii otwarcia centrum Manufaktura, bardzo ważną rolę odegrała historia Łodzi, czasy, kiedy stała się swoistą kolebką życia przemysłowego kraju. Wyzwaniem dla twórcy strategii była nieprzychylna opinia o mieście, które postrzegane jest jako mało atrakcyjne, zarówno dla samych Łodzian, jak i odwiedzających. Dlatego, jedyną szansą i możliwością przykucia uwagi do centrum Manufaktura, zarówno mieszkańców miasta, jak i osób spoza niego, było wyzwolenie ducha Łodzi, poprzez nawiązanie do historycznego miejsca – fabryki Poznańskiego.
Przywrócenie splendoru fabryki, symbolu ducha XIX-to wiecznej Łodzi, może na nowo przywołać złote czasy miasta i zbudować bardziej atrakcyjny wizerunek centrum Manufaktura. Teraz, to właśnie ona stanie się duchem handlu, rozkwitu i kultury miasta – mówi Bartosz Hanus, Senior Strategic Planner TBWA\Warszawa.
Główny przekaz kampanii to: „Poczuj ducha najnowocześniejszego miasta w Polsce – prawdziwa Łódź wróciła”. Na kanwie ducha Łodzi oparta jest cała kreacja kampanii, która obecna będzie na billboardach, w prasie, radiu i w Internecie. Kampania będzie miała formę teasera z rozwiązaniem.