W przekazanie reklamowym postawiono na pozytywne w Polsce skojarzenia ze Skandynawią – prostotę, przejrzystość, bezpośredniość, praktyczność i nowoczesność. Markę Nordea, cenioną od lat u naszych bałtyckich sąsiadów i zdobywającą coraz większą popularność w Polsce, zestawiono pośrednio z innymi markami uznanymi i popularnymi tak w Skandynawii, jak i w naszym kraju.
– Przygotowując kampanię braliśmy pod uwagę fakt, że Nordea w Polsce buduje swoją pozycję – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. – Prezentacja banku w jednym ciągu skojarzeniowym z innymi markami, cieszącymi się bardzo dobrą opinią i od dawna obecnymi w Polsce, pozwala nam mocniej zaistnieć w świadomości odbiorcy. Do tego celu wybraliśmy stacje tematyczne, które gwarantują nam dotarcie do widowni wielkomiejskiej. Do nich właśnie skonstruowaliśmy przekaz, który łączy w sobie humor, skandynawską prostotę oraz nowoczesność. Nie epatujemy wymyślnymi konstrukcjami, a klientów chcemy też przekonać do siebie formą i wiarygodnością komunikatu.
Znaczącą rolę w kampanii telewizyjnej odgrywa Toni Hyyryläinen, który jako jedyny przedstawiciel Skandynawii, zyskał sympatię milionów Polaków dzięki udziałowi w cyklicznym programie „Europa da się lubić”.
– Toni jest otwarty, wiarygodny i sympatyczny, budzi u odbiorców pozytywne skojarzenia – podkreśla dyrektor Ronkowski. – Jako Fin, władający doskonałą polszczyzną, może jako znawca zachwalać te marki, które sprawdziły się już w Skandynawii, a jednocześnie dostępne są w Polsce. Nordea jest jedną z nich.
Spoty telewizyjne banku Nordea składają się z dwóch części: w pierwszej położono nacisk na promocję marki, w drugiej – wymiennej – prezentowane są strategiczne usługi bankowe: kredyt mieszkaniowy Nordea Habitat, lokata połączona z funduszami inwestycyjnymi Nordea Hit oraz rachunek dla małych i średnich przedsiębiorstw Nordea eFirma. Spotom telewizyjnym towarzyszy hasło: „Nordea – bank, który stwarza możliwości”, co z jednej strony nawiązuje do tradycyjnej solidności, dobrego zorganizowania i innowacyjności instytucji biznesowych, a z drugiej podkreśla elastyczność rozwiązań oferowanych przez bank Nordea.
Kreację do kampanii Nordea Bank Polska opracowała agencja Mediafokus z Gdańska. Reżyserem spotu jest Piotr Rzepliński, a całość wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films z Warszawy.
Kampania telewizyjna prowadzona jest obecnie w TVN 24, Discovery Channel, National Geographic, Ale Kino, Hallmark, Canal+, Canal+ Sport. Od grudnia reklama pojawiła się również w TVP2 w blokach reklamowych wokół programu „Europa da się lubić”. Dyrektor Ronkowski nie wyklucza rozszerzenia kampanii na inne kanały telewizyjne.
Stricte produktowa część kampanii reklamowej wykorzystuje prasę i Internet. Jej podstawą są inserty w „Gazecie Wyborczej” i wybranych dziennikach lokalnych, a także mailingi elektroniczne i pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
Główną postać kampanii – Toniego – można też spotkać w placówkach banku, gdzie ze standów zaprasza do korzystania z usług Nordea. Sprzyja to utrwalaniu wśród klientów skojarzeń wywołanych przez spot telewizyjny i reklamy prasowe.