Ranking przeprowadzony został przez Instytut Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych. Na przełomie grudnia 2006 r. i stycznia 2007 r. przedstawiciele IAGE kontaktowali się z rzecznikami prasowymi i dyrektorami marketingu 25 największych banków działających na polskim rynku, prosząc o wskazanie trzech najlepszych kampanii reklamowych konkurencyjnych banków.
W zestawieniu, które powstało na podstawie zebranych w ten sposób informacji, kampania reklamowa Nordea Bank Polska uplasowała się na czwartej pozycji. Stanowi ona połączenie kampanii wizerunkowej z kampanią produktową kredytów mieszkaniowych, lokaty Nordea Hit, a także pakietu dla małych i średnich przedsiębiorstw eFirma. Tak złożony przekaz zyskał nowatorską oprawę w postaci spotu reklamowego z wymiennym elementem produktowym w jego końcowej części.
– To pierwsza tak duża telewizyjna kampania reklamowa naszego banku, więc tym bardziej cieszy nas uznanie wyrażone opiniami przedstawicieli konkurencyjnych instytucji – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. – Reklama z Tonim Hyyryläinenem, znanym wcześniej z programu „Europa da się lubić”, została też dobrze przyjęta przez klientów banku i – co istotne – jej ubiegłoroczna odsłona przyniosła dla banku spodziewane efekty marketingowe.
Kreację do kampanii Nordea Bank Polska opracowała agencja Mediafocus z Gdańska. Reżyserem spotu jest Piotr Rzepliński, a całość wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films z Warszawy. Planowaniem kampanii zajął się dom mediowy Media Planning Group.