League of American Communications Professionals (LACP) entuzjastycznie oceniło kampanię edukacyjną „Śniadanie Daje Moc”, przyznając jej srebrną nagrodę Magellana. W tym roku o prestiżowe statuetki Magellan Awards konkurowało aż 400 projektów z 12 państw. Program Partnerstwo dla Zdrowia – koalicji firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka, znalazł się na 35. miejscu na międzynarodowej liście TOP 50 kampanii komunikacyjnych 2012 roku.
Celem LACP jest tworzenie platformy do dialogu między najlepszymi podmiotami zajmującymi się komunikacją i wyróżnianie czołowych światowych projektów w tej dziedzinie. Jury konkursu LACP to grono specjalistów, pracujących dla firm z listy Fortune 500 i specjalizujących się w szerokim spektrum działań PR, takich jak PR korporacyjny, produktowy czy wewnętrzny. Eksperci analizujący kampanię „Śniadanie Daje Moc” najwyżej ocenili kluczowe komunikaty kampanii, klarowne i doskonale dostosowane do zainteresowań grupy docelowej. Najlepsze noty uzyskały również skuteczna i kreatywna realizacja programu edukacyjnego, którego mierzalne i długofalowe rezultaty zrobiły wrażenie na jurorach.
„Program Partnerstwa dla Zdrowia „Śniadanie Daje Moc” w znacznym stopniu wyróżnił się na tle konkurencji. Wierzymy, że grupa docelowa zauważy i doceni wyjątkowość tej kampanii oraz jej przesłanie, które zapewniły sukces programowi „Śniadanie Daje Moc”. Gratulujemy całemu zespołowi Partnerstwa dla Zdrowia i agencji Garden of Words oraz doceniamy ich całoroczny wkład pracy, który przyczynił się do stworzenia jednej z najlepszych kampanii komunikacyjnych 2012 roku.”– napisała Christine Kennedy, dyrektor zarządzająca organizacji LACP.
Srebrny Magellan to kolejne zaszczytne wyróżnienie dla programu „Śniadanie Daje Moc”, nagrodzonego w 2012 roku: publikacją w X. raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, nagrodą Know Health przyznawaną przez Forum Medicum, podwójnym Złotym Spinaczem oraz brązową statuetką Stevie (International Business Award). Czyni to „Śniadanie Daje Moc” jedną z najbardziej utytułowanych kampanii edukacyjnych 2012 roku.
Od akcji do programu edukacyjnego
Dzięki pilotażowej edycji „Śniadanie Daje Moc” 8 listopada 2011 r., w Dniu Zdrowego Śniadania, w ponad 2400 szkołach w Polsce zorganizowano wspólne edukacyjne śniadanie uczniów klas 1-3, nauczycieli i rodziców. Akcja podkreślała rolę śniadania jako najważniejszego posiłku niezbędnego dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania ucznia a także uczyła najmłodszych podstaw prawidłowej diety, opracowanych przez Instytut Matki i Dziecka. Ponad 200 publikacji medialnych na temat akcji „Śniadanie Daje Moc” zwróciło uwagę społeczeństwa na problem niedożywienia ilościowego i jakościowego polskich uczniów oraz na potrzebę edukacji w tym zakresie.
Sukces pierwszej edycji zachęcił Partnerstwo dla Zdrowia do opracowania w 2012 r. długofalowego programu edukacyjnego „Śniadanie Daje Moc”. Do programu przyłączyło się w tym roku aż 4690 szkół z całej Polski, a 8 listopada odbyły się wielkie, wspólne śniadania edukacyjne dla dzieci. Bogata w merytoryczne treści platforma www.sniadaniedajemoc.pl a także edukacja przez zabawę i zaangażowanie najmłodszych okazały się czynnikami sukcesu. Na bazie zmieszczonych na platformie materiałów od września w szkołach powstawały Kluby Śniadaniowe, w których nauczyciele przeprowadzali 12 śniadań edukacyjnych zgodnie z 12 zasadami zdrowego odżywiania.
Ponad 470 publikacji w mediach regionalnych i ogólnopolskich, w prasie, internecie, radiu i TV skutecznie zbudowało zasięg informacyjny kampanii i dotarło z jej przekazem do społeczeństwa.
Rosnący zasięg i skuteczność programu „Śniadanie Daje Moc” pozwalają wierzyć, że każda kolejna edycja przybliża Partnerstwo dla Zdrowia do realizacji długofalowego celu – zmniejszenia zjawiska niedożywienia dzieci w Polsce i skutecznego promowania prawidłowego żywienia. Projekt będzie rozbudowywany i kontynuowany także w 2013 roku.
Garden of Words
