Klienta trzeba wyedukować, czym jest karta kredytowa i jakie ma możliwości. Karta kredytowa to narzędzie płatnicze. Rozsądne korzystanie z karty to darmowy kredyt – mówi Marcin Domagała, dyrektor biura ds. zarządzania i rozwoju oferty produktowej w Citi Handlowym.
Teraz mamy na rynku 6 mln kart, kilka lat temu było to 10 mln. Część kart zniknęła na skutek działań samych klientów, którzy dostali kartę w pakiecie, ale później jej nie używali. Klient, który świadomie brał kartę kredytową, nie pozbywa się jej.
Klienci już rozumieją, czym różni się karta debetowa od kredytowej. A fizyczny plastik nie zniknie, mimo że pojawiają się różne aplikacje do m-bankingu. Plastik co najwyżej będzie ewoluował.
Wierzę w świadomość klientów – mówi Domagała. – Korzystanie z karty kredytowej jako źródła krótkoterminowego zadłużenia jest wygodniejsze niż chodzenie do banku z zaświadczeniami.
/RG
