Katarzyna Siwek rezygnuje z kierowania biurem prasowym Grupy Idea Banku – dowiedziała się redakcja PRNews.pl.
– Chciałabym pracować w bardziej niezależny sposób, wybierając z rynku najciekawsze, wyselekcjonowane projekty z obszaru finansów i nowych technologii – potwierdza Katarzyna Siwek. – To dla mnie nowy etap. Planuję w większym stopniu niż dotychczas zaangażować się biznesowo w projekty, wychodząc poza obszar komunikacji – dodaje.
Katarzyna Siwek odpowiada za PR-owy sukces Idea Banku. O Hubach czy wpłatomatach na kółkach słyszeli bankowcy od Stanów po Japonię. Dla banku odejście doświadczonego i zaangażowanego w sprawę PR-owca to spora strata. Katarzyna aktywnie promowała wizerunek tej instytucji od samego początku. Przyznaje, że Idea Bank „przyszedł na świat” razem z jej młodszą córką.
– Pomimo obowiązków macierzyńskich, całym sercem zaangażowałam się w jego budowę. Jestem szczególnie dumna z faktu, że jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich banków na świecie, lider innowacji w segmencie SME. Udało się to osiągnąć pomimo faktu, że byliśmy młodą i małą instytucją, nigdy nie korzystaliśmy z wsparcia zagranicznych agencji PR i nie byliśmy częścią żadnej globalnej struktury – mówi szefowa komunikacji spółek z Grupy Idea Bank.
W ocenie szefowej komunikacji Idea Banku, współczesna technologia pozwala na wykonywanie pracy zawodowej poza formatem pracy biurowej, który – niezależnie od tego, jak przyjazne byłoby miejsce pracy – w jakimś stopniu i tak wyciska energię i ogranicza kreatywność. – Gdy ok. godz. 14 przychodzi naturalny kryzys, zamiast wypijać setną kawę, chciałabym wskoczyć do basenu i przepłynąć swój codzienny dystans. Dziś, pomimo bardzo elastycznego podejścia Idea Banku do czasu pracy, nie mam aż tak daleko idącej swobody – twierdzi Siwek.
Jak czytamy w notce biograficznej zamieszczonej w PRNews.pl, Katarzyna Siwek specjalizuje się w tworzeniu i realizacji strategii PR dla instytucji oraz osób (menedżerów, przedsiębiorców). Ma również doświadczenie w zarządzaniu komunikacją spółek publicznych z wykorzystaniem narzędzi IR oraz w wystąpieniach publicznych na polskich i zagranicznych konferencjach branżowych. Wyróżnia ją analityczne podejście do realizowanych projektów oraz profesjonalny warsztat dziennikarski. Prowadzi badania sondażowe i jest autorką wielu raportów na tematy związane z finansami i przedsiębiorczością.
Przed rozpoczęciem pracy w Idea Banku odpowiadała ze komunikację spółek Home Broker, Expander Advisors oraz pracowała jako dziennikarz ekonomiczny, m.in. w Gazecie Giełdy Parkiet.
Informacja o odejściu szefowej Biura Analiz i Komunikacji zbiega się w czasie z opublikowaniem nowej strategii Grupy Idea Banku, która zakłada „stabilny, zrównoważony rozwój w kolejnych latach”. Dla banku to z pewnością początek nowej epoki. – Moją misję uważam za wykonaną. W percepcji obserwatorów rynku w Polsce i za granicą Idea jest benchmarkiem. Trzymam kciuki za umocnienie tej pozycji- dodaje Siwek.