PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćKażdy klient VIP-em. Profesjonalne relacje z klientem – fikcja czy rzeczywistość?

Każdy klient VIP-em. Profesjonalne relacje z klientem – fikcja czy rzeczywistość?

Nasz gość 26.02.2006 (21:48)

Michał Macierzyński, PR News: Skomplikowane oferty, trudne przepisy, umowy trudne dla przeciętnego klienta, wymagają od nich często ekwilibrystyki nie tylko w odczytywaniu, ale i rozumieniu. Czy nie jest to zatem pretekst do oporów przed produktami, którymi codziennie zasypują nas banki?

DT: Z pewnością jest to jeden z powodów, dla których wielu klientów długo zastanawia się nad kredytem, funduszem, czy też innymi ofertami, z asortymentu, jakim dysponują banki i instytucje finansowe. Nie tutaj jednak szukałbym powodów oporów, bo nawet skorzystanie z najtrudniejszego produktu jest możliwe pod warunkiem, że są one oferowane przez pracowników, którzy nie tylko potrafią przekonać do korzyści z nich płynących, ale przede wszystkim robią to w taki sposób, aby dać klientowi odczuć, że jest VIP-em niezależnie od statusu społecznego i dochodów.

MM: Co zatem wpływa na postrzeganie banku? Co decyduje o wyborze produktów?

DT: Jednym z najważniejszych czynników determinujących postrzeganie i wybór banku, a następnie produktów z jego oferty jest sposób podejścia do klienta.

MM: Ktoś mógłby zapytać: skąd klient wie, jaka jest obsługa w danym banku, jeżeli nie korzysta z jego usług?

DT: Odpowiedź wbrew pozorom jest bardzo prosta. Tę wiedzę posiada z opinii, poleceń, ze wskazań znajomych i przyjaciół. Ten kanał pozyskiwania informacji przez klienta, szczególnie w przypadku instytucji finansowych ma szczególne znaczenie. Wynika to z faktu, o którym wspomniałem, a mianowicie, z uwagi na utrudniony fachowy przekaz zawarty w umowach, regulaminach, przepisach bankowych, kierowany do klienta. A ponieważ procedury ze względu na samą specyfikę usług finansowych są i będą skomplikowane, konieczne staje się umiejętne przekonanie klienta z wykorzystaniem wszelkich komunikatów werbalnych i niewerbalnych. Klient musi czuć, że jest VIP-em, nawet wówczas gdy jego oszczędności, które lokuje w banku są rzędu 500 zł miesięcznie.

MM: Jest Pan klientem banków, instytucji finansowych. Ale nie tylko jako klient, analizuje Pan komunikację zewnętrzną banków. Jak Pan ocenia wspomniane wcześniej sposoby nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami?

DT: Mogę postawić kilka wniosków. Pierwszy, chyba najważniejszy, wyraźnie pozytywny, mówi o dynamicznej zmianie i przestawianiu się instytucji finansowych na kurs w kierunku klienta. Cieszy zainteresowanie klientem, ale w bywa, że niekiedy to zainteresowanie ogranicza się do VIP-ów. Nie można doprowadzić do sytuacji, w której klient zacznie odczuwać dyskomfort przed lub w trakcje, albo co gorsze po nabyciu usługi. W niektórych bankach (widoczne to jest szczególnie w małych filiach i oddziałach) da się odczuć brak zadowolenia pracowników w sytuacji, gdy klient odwiedza bank.

MM: Bardzo mocna opinia. Czy zna Pan takie przypadki, z badań z autopsji?

DT: Tak. Sam, jako klient byłem świadkiem sytuacji, w której dwie osoby – kasjerki w jednostce banku Pekao S.A. żaliły się przy klientach jak im ciężko, że muszą jeszcze „tyle” osób przyjąć, a tak blisko przecież do końca pracy (było pół godziny do zamknięcia punktu). Poczułem wówczas zażenowanie, bowiem sytuację taką ostatnio widziałem na filmach obrazujących życie w Polsce w latach 80-tych. Widziałem również zdziwienie i dyskomfort innych osób – klientów banku, którego byłem gościem. Również prowadzone przeze mnie i niezależne ośrodki badawcze analizy dowodzą, że pojawiają się przypadki, które – może to ostro zabrzmi – moim zdaniem należy odseparować od kontaktów z klientami – bo czynią poważną szkodę na wizerunku banku.

MM: Czy może Pan na podstawie własnego doświadczenia wskazać, czego unikać i na co zwracać uwagę, aby profesjonalnie kształtować relacje z klientami?

DT: Warto stwierdzić, iż szczególnie w przypadku dużych detalistów, zarządy powinny zwrócić uwagę na małe oddziały i filie, w których dochodzi do bezpośrednich kontaktów na linii bank – klient. Tam jeszcze jest wiele do zrobienia, szczególnie w zakresie bezpośredniej obsługi klienta. Co z tego, że bank dysponuje doskonałym produktem, jeśli klient nie skorzysta, odwróci się od banku, bo podejście jakiego doświadczył w banku uwłacza nie tylko jego godności ale i wpływa na podświadome zmniejszenie poczucie bezpieczeństwa. A to jest niezwykle istotne w komunikacji z klientami.

MM: Dziękuję za rozmowę

reklama wizerunek 2006-02-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: reklama wizerunek

Sprawdź także:

a 0 Badanie Mastercard: świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia?
06.12.2023 (14:24) – informacja prasowa

Badanie Mastercard: świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia?

Święta to czas rodzinnych spotkań, prezentów i podróży do bliskich, co wiążę się z dodatkowymi zakupami oraz …

a 0 Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy dla ING w IAB MIXX Awards 2023
06.12.2023 (14:22) – informacja prasowa

Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy dla ING w IAB MIXX Awards 2023

ING Bank Śląski zdobył tytuł Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy podczas tegorocznej edycji MIXX …

a 0 ZBP: Świąteczny Portfel Polaków 2023 - raport
06.12.2023 (14:19) – informacja prasowa

ZBP: Świąteczny Portfel Polaków 2023 - raport

Święta stanowią najbardziej odczuwalny z perspektywy portfeli Polek i Polaków czas w kalendarzu. Wydatki obejmują …

a 0 Prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024
06.12.2023 (14:17) – informacja prasowa

Prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024

Wysokie koszty reasekuracji i utrzymujący się wpływ inflacji odszkodowań zmuszą ubezpieczycieli do przedefiniowania …

a 0 Historyczna umowa TUW PZUW o współpracy w ubezpieczeniach cywilnej energetyki jądrowej
06.12.2023 (14:15) – informacja prasowa

Historyczna umowa TUW PZUW o współpracy w ubezpieczeniach cywilnej energetyki jądrowej

Ubezpieczeniowe wsparcie dla rozwoju cywilnej energetyki jądrowej w Polsce. TUW Polski Zakład Ubezpieczeń …

a 0 PayEye debiutuje w USA
06.12.2023 (13:20) – informacja prasowa

PayEye debiutuje w USA

PayEye ogłosił wprowadzenie usługi "płatności biometrycznych" w Stanach Zjednoczonych. Ta metoda płatności kartą, …

PRNews.pl

Zobacz również

Projekt przedłużenia wakacji kredytowych na 2024 rok wycofany

Projekt przedłużenia wakacji kredytowych na 2024 rok wycofany

Wakacje kredytowe 2024 z kryterium dochodowym odchodzą…

„Bezpieczny kredyt 2 procent” to nie studnia bez dna. Koniec dopłat przyniesie chaos?

„Bezpieczny kredyt 2 procent” to nie studnia bez dna. Koniec dopłat przyniesie chaos?

Kolejki do analizy wniosków, zamieszanie wynikające ze…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” a wpis do księgi wieczystej. Jest obowiązkowy w chwili składania wniosku?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” a wpis do księgi wieczystej. Jest obowiązkowy w chwili składania wniosku?

Kontynuujemy cykl poświęcony „Bezpiecznemu kredytowi 2 proc.”,…

Te banki mają najwięcej użytkowników Blika. Dane po III kwartale 2023 r.

Te banki mają najwięcej użytkowników Blika. Dane po III kwartale 2023 r.

Blik nie zwalnia tempa. Na koniec III…

Konta oszczędnościowe na 20 000 zł. Tylko jedna oferta przyniesie po miesiącu ponad 100 zł zysku

Konta oszczędnościowe na 20 000 zł. Tylko jedna oferta przyniesie po miesiącu ponad 100 zł zysku

Wpłacając 20 000 zł na konto oszczędnościowe na…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Adrianna Jankowska:

Tylko gotuwka …

wt, 5 gru 2023 (13:33) • mPay z dużym wzrostem przychodów po III kwartale 2023 r.

Klaudia Cieślak:

Możliwe, że istnieją takie domy. …

pon, 4 gru 2023 (12:33) • Jak popularne są inteligentne domy w Polsce? Raport

Ninkainka:

Nagrody i nominacje dla Voelobanku to żenada i wstyd. Były Getin Bank zbudowany …

pon, 4 gru 2023 (07:31) • VeloBank doceniony w konkursie Banking Tech Awards 2023

DAP:

Przestrzegam przed tym bankiem. W moim przypadku udzielił kredytu na moje dane innej …

pon, 13 lis 2023 (16:09) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

rafcio:

Może warto by było umieścić w artykule informacje, że zastępują visy z korzystnym …

wt, 24 paź 2023 (15:23) • Klienci VeloBanku mogą zyskać do 200 zł, aktywując nową kartę płatniczą

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców