W Polsce kierowcy Volvo XC60 ubezpieczający się w firmie Allianz będą mogli skorzystać z dodatkowej ulgi na ubezpieczenia, w wysokości od 12,5 % do ponad dwudziestu procent w zależności od miejsca zamieszkania i posiadanych zniżek.
City Safety
System gwarantuje korzyści wszystkim zainteresowanym stronom. Ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego pasażerów siedzących z przodu samochodu jest zmniejszone lub nawet całkowicie zniwelowane. Co więcej, system może też ograniczyć (a w niektórych przypadkach nawet całkowicie wyeliminować) koszty naprawy obu aut” – podkreśla Anders Eugensson, ekspert ds. bezpieczeństwa w Volvo Cars Governmental Affairs.
Działanie systemu
W przypadku gdy samochód jadący z przodu nagle zahamuje, a City Safety wyczuje, że kolizja jest prawdopodobna, układ przyhamuje, tak by kierowca mógł uniknąć wypadku hamując lub skręcając w innym kierunku. Jeśli jednak system wyczuje, że kolizja jest wysoce prawdopodobna, samochód automatycznie zahamuje.
City Safety działa przy prędkościach do 30 km/h. Jeśli różnica prędkości pomiędzy dwoma pojazdami jest mniejsza niż 15 km/h, system może pomóc kierowcy całkowicie uniknąć kolizji. Pomiędzy prędkościami 15 a 30 km/h układ koncentruje się na maksymalnym ograniczeniu szybkości jazdy przed zderzeniem.
Optyczny radar kontroluje sytuację na drodze przed samochodem
System monitoruje ruch przed samochodem przy pomocy optycznego radaru wbudowanego w górną część przedniej szyby na wysokości wstecznego lusterka. Może monitorować zachowanie pojazdów znajdujących się do 6 metrów przed sobą. City Safety działa przy prędkościach do 30 km/h. Jest zaprogramowany na reakcję jeśli auto z przodu stoi lub porusza się w tym samym co układ kierunku.
Na podstawie dystansu pomiędzy autem z przodu a samochodem z wbudowanym systemem, City Safety dokonuje obliczeń 50 razy na sekundę. Daje mu to możliwość określenia jaka siłą jest niezbędna do zapobieżenia wypadkowi. Jeżeli obliczona siła hamowania jest większa niż stosowana przez kierowcę, wówczas system uznaje kolizję za wysoce prawdopodobną. W takim przypadku City Safety pomaga zapobiec kolizji lub ograniczyć jej skutki poprzez automatyczną aktywację hamulców samochodu lub zamknięcie przepustnicy.
Niższe koszty
Instytuty bezpieczeństwa oraz władze, takie jak Thatcham (Wielka Brytania) i IIHS (Insurance Institute for Highway Safety, Stany Zjednoczone) organizują seminaria dla firm ubezpieczeniowych na całym świecie. Służą one pokazaniu, że system City Safety będący w standardowym wyposażeniu Volvo XC60 może ograniczyć liczbę obrażeń ciała oraz uszkodzeń mienia, będących efektem zderzeń przy niskiej prędkości. To zaś oznacza niższe koszty dla klientów oraz firm ubezpieczeniowych.
Kilkanaście firm ubezpieczeniowych na całym świecie już doceniło pozytywne efekty zapewniane przez City Safety. W Polsce jest to firma Allianz.
System City Safety w lutym tego roku otrzymał nagrodę „British Fleet World Honours Awards 2008” za technologię, a także amerykańską nagrodę „Traffic Safety Achievement Award” podczas tegorocznego sympozjum poświęconego bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Ubezpieczenie Volvo XC60 w Allianz dostępne jest już od 2,6% wartości samochodu