PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKlarna sprawdziła, jak Polacy podchodzą do usługi cashback w e-commerce. Wyniki badania

Klarna

Klarna sprawdziła, jak Polacy podchodzą do usługi cashback w e-commerce. Wyniki badania

Informacje 19.03.2025 (11:58)
KredytyOszczędzanie Klarna

Cashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. klientów zna tę usługę, a dla 57 proc. jest ona kluczowym argumentem przy wyborze sklepu internetowego. To wyraźny sygnał dla e-sklepów – wdrożenie cashbacku może skutecznie zwiększyć lojalność klientów i poprawić wyniki sprzedaży.

Handel online nieustannie rośnie, a konsumenci oczekują coraz bardziej atrakcyjnych ofert. Programy lojalnościowe, jak cashback, stają się więc nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii sprzedaży. Klarna postanowiła przyjrzeć się, jak Polacy oceniają to rozwiązanie i jak wpływa ono na ich decyzje zakupowe.

Cashback w liczbach – kto korzysta najczęściej?

Z badania SW Research zleconego przez Klarnę wynika, że cashback jest szczególnie popularny wśród młodszych konsumentów – zna go aż 81 proc. osób poniżej 24. roku życia. Z kolei w grupie powyżej 55 lat odsetek ten spada i wynosi 57 proc. Dla e-sklepów kluczowa jest jednak inna statystyka: 58 proc. ankietowanych przyznaje, że możliwość otrzymania zwrotu części wydanej kwoty wpływa na wybór platformy zakupowej, szczególnie w grupie 35-49 lat. Co istotne, jedynie 5 proc. badanych deklaruje, że cashback nie ma dla nich znaczenia, co potwierdza jego rosnącą rolę w e-commerce.

– Cashback to nie tylko dodatkowy benefit dla kupujących, ale także skuteczny mechanizm zwiększania konwersji sprzedaży. Nasi partnerzy handlowi, którzy implementują cashback w swoich e-sklepach, zyskują dostęp do szerokiej społeczności klientów Klarny oraz narzędzi, które pomagają optymalizować sprzedaż. Co więcej, program afiliacyjny Klarny umożliwia ekspansję międzynarodową – sprzedawcy mogą dotrzeć do 85 milionów użytkowników na całym świecie, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i krajach skandynawskich, gdzie Klarna cieszy się ogromną popularnością – podkreślił Łukasz Dwulit, Head of CEE w Klarnie.

Dlaczego to się opłaca?

Cashback to sprawdzony sposób na zwiększenie lojalności klientów i wartości ich koszyków zakupowych. Możliwość odzyskania części wydanych środków skłania konsumentów do częstszych zakupów, co bezpośrednio wpływa na wzrost sprzedaży w e-sklepach. Nie bez znaczenia jest także fakt, że to narzędzie, które może wyróżnić markę na tle konkurencji.

– Nasze doświadczenia z rynków zachodnioeuropejskich pokazują, że marki uczestniczące w programie cashback mogą odnotować nawet 100 proc. wzrostu zamówień miesiąc do miesiąca. To jednoznaczny dowód na to, że inwestycja w tego typu rozwiązania przynosi realne efekty biznesowe – zauważyła Aleksandra Ippohorska-Lenkiewicz, CEE Klarna Media Manager.

Wdrożenie cashbacku w e-sklepie to krok, który przynosi obopólne korzyści – klienci zyskują realne oszczędności, a sprzedawcy większą lojalność kupujących i rosnące przychody. Merchanci mogą skorzystać z tego rozwiązania, dołączając do programu afiliacyjnego Klarny dostępnego w największych sieciach, takich jak AWIN, Tradedoubler, CJ czy Webgains – kluczowych dla regionu CEE.

Dane Klarny pochodzą z badania ilościowego zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research w lutym 2025 roku metodą CAWI (wywiady on-line) na reprezentatywnej grupie 1023 Polek i Polaków powyżej 18 r.ż., zgodnie z rozkładem płci, wieku i klasy wielkości miejscowości.

Źródło: Klarna

2025-03-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowa odsłona aplikacji Alior Mobile
28.11.2025 (04:51) – informacja prasowa

Nowa odsłona aplikacji Alior Mobile

Alior Bank udostępnia klientom nową odsłonę aplikacji Alior Mobile. Zamiana ma na celu ułatwienie codziennego …

a 0 ZPFP: Potrzeba zmian w obszarze funkcjonowania rynku informacji kredytowej
28.11.2025 (04:49) – informacja prasowa

ZPFP: Potrzeba zmian w obszarze funkcjonowania rynku informacji kredytowej

Podczas panelu dyskusyjnego poświęconego przyszłości wymiany informacji gospodarczej w Polsce, zorganizowanego …

a 0 Ten leasing chroni przed niekorzystnymi zmianami przepisów podatkowych
28.11.2025 (04:46) – informacja prasowa

Ten leasing chroni przed niekorzystnymi zmianami przepisów podatkowych

Wchodzące w życie z początkiem 2026 r. nowe zasady rozliczania wydatków na samochody firmowe, powodują wzrost …

a 0 Bank BNP Paribas zaprasza na III Kongres Inclu(vi)sion i II Wirtualne Targi Pracy
28.11.2025 (04:44) – informacja prasowa

Bank BNP Paribas zaprasza na III Kongres Inclu(vi)sion i II Wirtualne Targi Pracy

O otwartości pracodawców na różnorodność, o inkluzywności, o niepełnosprawności, o aktywizacji i współpracy – Bank …

a 0 BLIK Płacę Później już dostępny na platformie PPRO
28.11.2025 (04:42) – informacja prasowa

BLIK Płacę Później już dostępny na platformie PPRO

BLIK Płacę Później jest już dostępny w PPRO, platformie płatności lokalnych, dla sprzedawców i dostawców usług …

a 0 PKO BP wyróżniony w dwóch kategoriach konkursu International Banker
28.11.2025 (04:40) – informacja prasowa

PKO BP wyróżniony w dwóch kategoriach konkursu International Banker

PKO Bank Polski został podwójnym laureatem prestiżowego konkursu International Banker Awards 2025, zdobywając …

PRNews.pl

Zobacz również

Koniec tanich wypłat z obcych bankomatów? Visa i Mastercard podnoszą opłaty

Koniec tanich wypłat z obcych bankomatów? Visa i Mastercard podnoszą opłaty

Od początku 2026 roku banki w Polsce…

Jeden komiks droższy niż 40 mieszkań w Warszawie. Padł absolutny rekord

Jeden komiks droższy niż 40 mieszkań w Warszawie. Padł absolutny rekord

„Superman #1” z 1939 roku to oficjalnie…

Co trzeci milenials chce tego używać. Gadżety ubieralne nowym hitem płatności

Co trzeci milenials chce tego używać. Gadżety ubieralne nowym hitem płatności

Pierścienie do płatności zbliżeniowych, zaliczane do kategorii…

Booking wdraża Revolut Pay jako nową metodę płatności

Booking wdraża Revolut Pay jako nową metodę płatności

Platforma rezerwacji turystycznych Booking.com i Revolut ogłosiły…

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Czytelnik skarży się na wypowiedzenie umowy przez…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców