Przeniesienie portfela było możliwe dzięki uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych i antymonopolowych oraz przeprowadzeniu procesu prawnego przed Sądem Najwyższym Gibraltaru. Ostatnim krokiem było zatwierdzenie 23 października przez Sąd Gibraltaru wniosku o przeniesienie portfela ubezpieczeń na życie oferowanych na terytorium Polski przez Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited z siedzibą na Gibraltarze, na Generali Życie T.U. S.A. z siedzibą w Warszawie. Umowa przeniesienia portfela została podpisana w piątek – 30 października. Tym samym wszystkie prawa i obowiązki z 80 tys. umów ubezpieczenia na życie zostały przeniesione z Red Sands na Generali Życie.
Red Sands, który ma siedzibę na Gibraltarze, dotychczas oferował klientom w Polsce swoje ubezpieczenia na podstawie unijnych przepisów. Ze względu na wyjście Zjednoczonego Królestwa i Gibraltaru z Unii Europejskiej nie będzie mógł kontynuować tej działalności w unijnych krajach, dlatego zdecydował się na współpracę z Generali Polska. Obsługą klientów przejętych przez Generali od Red Sands nadal będzie zajmowała się firma 4LifeDirect, która została agentem Generali Życie już w lipcu br.
Obecnie zarówno ubezpieczający, jak i ubezpieczeni będą otrzymywać informacje o zmianie podmiotu świadczącego ochronę oraz o zmianie administratora danych osobowych. Ubezpieczający ma prawo do wypowiedzenia umów ubezpieczenia w terminie 3 miesięcy od daty powiadomienia.
4Life Direct Sp. z o.o. jest częścią 4Life International Group. Grupa ma siedzibę główną w Londynie i jest obecna na pięciu rynkach: polskim, czeskim, słowackim, węgierskim oraz greckim. Na polskim rynku działa od 2009 roku.
Towarzystwo Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited jest częścią grupy Red Sands, która posiada obecnie ponad 1 mln Klientów w całej Europie. Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited z siedzibą na Gibraltarze jest notyfikowany przez KNF, zgodnie z właściwymi europejskimi regulacjami ubezpieczeniowymi.
Źródło: Generali