PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościKlienci łączących się banków nie unikną zmian

Klienci łączących się banków nie unikną zmian

Wiadomości Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 04.02.2013 (11:12)

BZWBK wchłonął Kredyt Bank, Raiffeisen połączył się z Polbankiem, a wkrótce BRE Bank scali wszystkie swoje marki w jedną. Ten rok upłynie pod znakiem fuzji i porządków w sektorze bankowym. Klienci mogą być lekko zdezorientowani. Jakie konsekwencje będą miały dla nich zachodzące zmiany?

Choć o planach połączenia Raiffeisena i Polbanku oraz BZWBK i Kredyt Banku słyszymy już od wielu miesięcy, to dopiero od niedawna widać pierwsze efekty zachodzących procesów. Miesiąc temu ogłoszono fuzje prawne łączących się banków. Z końcem grudnia na bazie Polbanku i Raiffeisena zarejestrowano nowy bank: Raiffeisen Polbank. Z kolei w pierwszych dniach stycznia BZWBK wchłonął Kredyt Bank. Połączony bank funkcjonuje już jako Bank Zachodni WBK, a nazwa „Kredyt Bank” używana jest jako znak towarowy w odniesieniu do produktów i usług oferowanych przez BZ WBK. Podobnie jak na przykład Inteligo w ramach struktur PKO BP.

Raiffeisen Polbank rozpoczął już szeroko zakrojoną kampanię wizerunkową oraz rebranding placówek. Proces zmiany oznakowania oddziałów wystartował pod koniec stycznia i potrwa kilka tygodni. W jego efekcie wszystkie oddziały banku uzyskają spójną identyfikację wizualną zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Klienci Raiffeisena i Polbanku dostali nową, wspólną dla nowej marki stronę internetową. W przypadku Kredyt Banku i BZWBK fuzja marki ma nastąpić dopiero we wrześniu tego roku. Do tego czasu logo Kredyt Banku będzie nadal funkcjonowało. Jak te wszystkie manewry wpłyną na sytuację klientów łączących się instytucji?

Główna zmiana: nowe cenniki

Zmiany prawne wynikające z fuzji nie wymagają zaangażowania klientów ani ich wizyt w placówkach. Umowy obowiązują bez zmian, nie zmieniają się numery rachunków bankowych, aktywne pozostaną wszystkie karty i numery PIN. Choć w obu przypadkach klienci nadal korzystają z dotychczasowych produktów, to widoczne są już pierwsze jaskółki nadchodzących zmian.

W ostatnich tygodniach Kredyt Bank mocno obniżył oprocentowanie lokat i produktów depozytowych. Przykładowo z 7 do 5 proc. spadło oprocentowanie flagowego ROR-u – Ekstrakonta plus. Stawki oprocentowania kont oszczędnościowych w Kredyt Banku ujednolicono z oprocentowaniem kont w BZWBK. Wzrosło z kolei oprocentowanie kredytów. Podobne procesy ujednolicania oferty depozytowej zachodzą w Raiffeisenie Polbanku.

W obu przypadkach klienci korzystają nadal z dotychczasowych kont osobistych. Można jednak oczekiwać, że tylko kwestią czasu jest, gdy banki zaczną wprowadzać nową, wspólną ofertę produktową. Przypomnijmy, podobne procesy zachodziły już niejednokrotnie na naszym rynku. Wystarczy wspomnieć chociażby fuzję BPH i Pekao. Po połączeniu jeszcze przez jakiś czas klienci mogli korzystać z oferty BPH, ale później wprowadzono nowe cenniki. Podobnie było w przypadku przejęcia Dominet Banku przez Fortis Bank.

Nowa oferta niekoniecznie lepsza

Skoro pod względem formalnym zmiany nie będą miały większych konsekwencji, pojawia się pytanie, czy fuzje zmienią cokolwiek w sytuacji klientów. Dla niektórych tak, bowiem oznaczają wejście pod skrzydła większego banku, o ugruntowanej i stabilnej pozycji. To niewątpliwie dobra informacja zwłaszcza w przypadku klientów Polbanku, którzy przez lata z niepokojem patrzyli na sytuację w Grecji. Klienci dostaną też większą sieć placówek, wspólne bankomaty i z biegiem czasu nowe systemy transakcyjne.

Niestety na tym atrakcje dla klientów się kończą, bo ani Raiffeisen, ani BZWBK nigdy nie były bankami konkurującymi na rynku ceną. Raiffeisen obsługiwał przede wszystkim zamożnych klientów, a Polbank osoby poszukujące tanich i prostych produktów. Z kolei Kredyt Bank był niedużym bankiem nastawionym na relacje z klientem, a BZWBK bankiem dla klienta masowego. W obu przypadkach ujednolicanie oferty i szukanie wspólnego mianownika może odbić się na atrakcyjności produktów.

Banków będzie mniej

W tym roku czeka nas jeszcze jedna głośna fuzja. Do końca 2013 r. wszystkie marki BRE Banku, zaczną działać pod jedną: mBank. Oznacza to w praktyce likwidację marek BRE Bank i MultiBank. W tym przypadku procesy integracji zaczęły już zachodzić w ubiegłym roku. W pierwszym kwartale 2012 r., jeszcze przed ogłoszeniem planów dotyczących łączenia obu marek, BRE Bank ujednolicił w detalu cenniki kart kredytowych. Chwilę później klienci mBanku zyskali dostęp do placówek MultiBanku i pakietów w ramach kont osobistych identycznych, jak w przypadku taryf MultiBanku. Nowe produkty wdrażano już jednocześnie w obu bankach. Również tu klienci nie powinni mieć żadnych obaw o komplikacje pod względem formalnym.

W tym roku z ulic znikną szyldy kilku banków, które mocno wpisały się w krajobraz polskiej bankowości. Sprzedaż Kredyt Banku i Polbanku to bezpośrednie efekty kryzysu w sektorze finansowym, który uderzył w rynki w 2008 r. Od tego czasu zachodzą coraz mocniejsze procesy konsolidacyjne – większe podmioty skupują mniejsze banki, łącząc linie biznesowe i zapowiadając fuzje. Z obsługi klienta detalicznego wycofują się lub ograniczają skalę działania banki z drugiej ligi (HSBC, DnB Nord, Nordea czy Citi Handlowy). W dłuższej perspektywie nie są to dobre informacje dla klientów. Mniejsza liczba graczy oznacza bowiem mniejszą konkurencję i wyższe ceny.

2013-02-04
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Kamila Kępińska

Kamila Kępińska

Rzecznik prasowy, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców