PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKlienci PKO BP mogą teraz przeanalizować wydatki za pomocą Asystenta głosowego IKO
PKO BP

PKO BP

PKO Bank Polski jest bankiem uniwersalnym założonym w 1919 r. Od roku 2004 jest spółką akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Największy bank uniwersalny w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/pko-bank-polski

Klienci PKO BP mogą teraz przeanalizować wydatki za pomocą Asystenta głosowego IKO

Informacje 10.01.2023 (11:15) informacja prasowa
Bankowość mobilna PKO BP

6 kategorii i 29 podkategorii wydatków mogą teraz przeanalizować klienci PKO Banku Polskiego korzystając z Asystenta głosowego IKO. Analizę można przeprowadzić w podziale na okresy – od jednego miesiąca do roku – i konta powiązane z używanymi kartami. Z rozbudowywanej funkcji analizy wydatków i oszczędności za pomocą Asystenta głosowego klienci skorzystali już ponad 270 tys. razy.

Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO mogą teraz za pomocą Asystenta głosowego zlecić analizę swoich płatności kartą z podziałem na 6 kategorii i 29 podkategorii. Dzięki temu mogą dokładnie sprawdzić na co i ile wydawali pieniędzy w czasie, o który zapytają. To kolejny element rozwoju voicebota w aplikacji PKO Banku Polskiego, który ułatwi klientom zarządzanie domowymi finansami.

Klienci PKO Banku Polskiego, korzystający z analizy wydatków za pomocą Asystenta głosowego IKO, mogą teraz dokładniej kontrolować stan swoich finansów. Zyskali możliwość podsumowania szczegółowo swoich płatności kartą, w podziale na kategorie takie jak: „Zakupy”, „Usługi”, „Rozrywka”, „Transport”, „Podróże”, „Zdrowie i uroda” oraz uzyskania jeszcze bardziej precyzyjnych informacji w podziale na 29 podkategorii. Przykładowo, aby zobaczyć wydatki, które należą do kategorii „Zakupy” wystarczy zapytać „Ile wydaję na zakupy?” lub bardziej szczegółowo np.: „Ile wydaję na żywność?”, „Ile wydaję na ubrania?”, „Ile wydaję na zakupy w Internecie?” (podkategorie: „Produkty spożywcze”, „Odzież i obuwie”, „Zakupy internetowe”, „Elektronika”, „Dom i ogród”, „Prasa i książki”).

Kwoty wydatków w poszczególnych kategoriach i podkategoriach są prezentowane graficznie – w postaci wykresów oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej.

Użytkownik IKO, aby zobaczyć analizę płatności według kategorii, powinien zapytać Asystenta głosowego np. ,,Ile wydałem?”, wybrać opcję „Analiza płatności kartą z podziałem na kategorie” i rodzaj analizy „Ogólna”, a następnie podać okres, za jaki chce zobaczyć analizę wydatków, np. „poprzedni miesiąc”. Po wyświetleniu wyników może też zmienić dane klikając w przycisk „Zmień założenia analizy”, który jest pod wykresem lub mówiąc np.: „Zmień okres”.

Z kolei, aby zobaczyć bardziej szczegółową analizę płatności według podkategorii użytkownik IKO po zadaniu pytania o wydatki i wybraniu opcji „Analiza płatności kartą” jako rodzaj analizy powinien wybrać „Szczegółowa” i podać okres np. „6 miesięcy”, po wyświetleniu wyników także może zmienić założenia analizy. Może też zapytać Asystenta jednym zdaniem np.: „Ile wydałam na paliwo w ostatnich 3 miesiącach?”.

Asystent głosowy działa w aplikacji IKO od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia do końca 2022 roku przeprowadził już 2,5 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też prawie 5 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 310 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma 920 tys. unikalnych użytkowników. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Od ponad roku Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Od kilku miesięcy klienci mogą poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie. O takie analizy wydatków i oszczędności użytkownicy zapytali już ponad 270 tys. razy.

Przy pomocy Asystenta głosowego można także m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android jak i iOS, mogą używać Asystenta od początku sierpnia 2020 roku – nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

Źródło: PKO BP

2023-01-10
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Bank Millennium wprowadza zielony kredyt dla firm
07.02.2023 (13:23) – informacja prasowa

Bank Millennium wprowadza zielony kredyt dla firm

Bank Millennium udostępnił firmom kredyt na finansowanie projektów fotowoltaicznych. Kredyt dostępny jest w dwóch …

a Analizy 0 Revolut Money Report: Polacy o inflacji w 2023 roku
07.02.2023 (13:16) – informacja prasowa

Revolut Money Report: Polacy o inflacji w 2023 roku

Revolut zapytał 6 tysięcy osób w 6 krajach, o wpływ inflacji i wysokich cen na ich plany finansowe w 2023 roku. Na …

a Analizy 0 W lutym stopy procentowe najpewniej pozostaną bez zmian
07.02.2023 (11:54) – informacja prasowa

W lutym stopy procentowe najpewniej pozostaną bez zmian

8 lutego 2023 roku poznamy kolejną decyzję RPP na temat poziomu stóp procentowych. Niemal pewne jest, że stawki …

a 0 Bank Pocztowy znosi opłaty za prowadzenie ROR „Konto w Porządku” oraz wycofuje „Konto w Porządku Plus”
07.02.2023 (11:49) – informacja prasowa

Bank Pocztowy znosi opłaty za prowadzenie ROR „Konto w Porządku” oraz wycofuje „Konto w Porządku Plus”

Bank Pocztowy wprowadził zmiany w ofercie kont osobistych - od teraz nowi klienci nie zapłacą za prowadzenie „Konta …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w styczniu 2023 r.
07.02.2023 (10:04) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w styczniu 2023 r.

W styczniu 2023 r. KIR rozliczył w systemie Elixir 180 mln transakcji o łącznej wartości 663,22 mld zł. W systemie …

a 0 ING oferuje wspólnotom mieszkaniowym produkty wspierające zarządzanie ich finansami na promocyjnych warunkach
07.02.2023 (09:54) – informacja prasowa

ING oferuje wspólnotom mieszkaniowym produkty wspierające zarządzanie ich finansami na promocyjnych warunkach

Początek roku to dobry czas na podjęcie ważnych decyzji związanych z planami budżetowymi, przyszłymi inwestycjami, …

PRNews.pl

Zobacz również

Najlepsze lokaty miesięczne w lutym. Najwięcej zarobić mogą nowi klienci

Najlepsze lokaty miesięczne w lutym. Najwięcej zarobić mogą nowi klienci

Osoby, które nie lubią rozstawać się ze…

Banki reagują na hipoteczną katastrofę i kuszą klientów promocjami. Stawki kredytów znów w dół

Banki reagują na hipoteczną katastrofę i kuszą klientów promocjami. Stawki kredytów znów w dół

Mijają kolejne miesiące bez zmian stóp procentowych,…

Banki zaczynają podnosić opłaty. Do zmiany cennika szykuje się nie tylko PKO BP

Banki zaczynają podnosić opłaty. Do zmiany cennika szykuje się nie tylko PKO BP

W weekend pisaliśmy, że PKO Bank Polski…

PKO BP zmienia ofertę kont. Wzrosną opłaty za niektóre usługi

PKO BP zmienia ofertę kont. Wzrosną opłaty za niektóre usługi

PKO Bank Polski w czerwcu wprowadzi zmiany…

Twisto: Nie zamierzamy opuszczać Polski, szykujemy nowe produkty

Twisto: Nie zamierzamy opuszczać Polski, szykujemy nowe produkty

– Byliśmy zmuszeni do zrewidowania naszej działalności…

Who is who

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

Hubert Kifner

Hubert Kifner

Head of Financial Services / Employee Practice…

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Maciej Kusznierewicz:

Prawdopodobnie dane w przelewie i na wniosku o lokatę się nie zgadzały. Może …

pon, 6 lut 2023 (09:44) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

SPRANTKILL:

Dzisiaj miałem również to samo. Głupim błędem tracą klientów. Pozdrawiam! …

sob, 4 lut 2023 (09:01) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

Erycja:

Dokładnie potwierdzam! Super specjaliści są w tym biurze doradczym, uzyskanie kredytu było banalnie …

czw, 26 sty 2023 (23:00) • Polscy emigranci w Norwegii zaciągają coraz więcej kredytów. Chcą inwestować w Polsce

Marek Jactrzyk:

Dokładnie i to jest ich najwiekszy atut poza oczywiscie jakością. …

wt, 24 sty 2023 (14:15) • Zaledwie 17 proc. Polaków twierdzi, że na pewno rozpozna oszusta wyłudzającego dane osobowe

Andrzej Alvare:

z jednej strony to świetny pomysł, bo przestaniemy magazynować stertę makulatury, gdzie na …

wt, 24 sty 2023 (08:19) • Krajowy System e-Faktur wkrótce obowiązkowy dla firm

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców