Badanie zwróciło również uwagę na fakt, że większość klientów preferuje możliwość wyboru metody płatności w punktach sprzedaży i korzysta z dwóch do czterech różnych metod płatności.
Więcej niż pięciu spośród sześciu posiadaczy kart debetowych skorzystało ze swojej karty przynajmniej raz w miesiącu poprzedzającym badanie. Dodatkowo korzystają oni również regularnie z innych metod płatności elektronicznych. Z drugiej strony konsumenci korzystający z kart debetowych rzadziej korzystają z czeków, podczas gdy ci, którzy takich kart nie posiadają, wypisują przeciętnie trzy czeki miesięcznie. Do 29% urosła liczba ankietowanych, którzy uważają kartę kredytową za najlepszą dla siebie metodę płatności. Debra Janssen, prezes First Data Debit Services, uważa, że firmy powinny popierać różne typy elektronicznie zabezpieczanych transakcji, aby zaspokoić potrzeby różnych klientów. Od chronionych kodem PIN kart debetowych do wymagających elektronicznego potwierdzenia czeków.
Elektronicznie zabezpieczane metody płatności zyskują aprobatę coraz większej ilości konsumentów, co najlepiej wyraża zwiększenie się odsetka korzystających z nich ankietowanych z 27% w ubiegłym roku, do 32% w roku bieżącym.
Co więcej, ankietowani twierdzą, że możliwość obsługi transakcji, przelewów i kontrolowanie stanu ich konta z domowego komputera jest najbardziej przez nich docenianą usługą oferowaną przez instytucje finansowe, którym powierzają swoje dochody i oszczędności.