PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRKobiety rosną w siłę. Niewykorzystana szansa biznesu

Kobiety rosną w siłę. Niewykorzystana szansa biznesu

Marketing i PR 03.11.2009 (14:23) artykuł nadesłany

Do 2014 siła nabywcza kobiet wzrośnie do 28 bilionów dolarów, przewyższając wspólny konsumencki potencjał takich gigantów jak Chiny i Indie. Boston Consulting Group alarmuje – firmy nie są gotowe na zachodzące na rynku zmiany. Brak im profesjonalnych narzędzi dotarcia do kobiet. Globalny raport wykazał, że konsumentki czują się niedoceniane, pomijane i dyskryminowane przez marketerów.

Kobiety stanowią  obecnie siłę nabywczą dysponującą łącznie sumą 20 bilionów dolarów rocznie i liczba ta będzie się zwiększać. Według prognoz do 2014 roku konsumencki potencjał kobiet wzrośnie do 28 bilionów dolarów. Oznacza to, że kobiety stanowią dziś największy rynek wschodzący na świecie – jego wartość nabywcza przekracza już łączny potencjał Chin i Indii – i to dwukrotnie, jak wskazują eksperci z Boston Consulting Group.

W 2008 roku BCG przeprowadziła kompleksowe badanie wśród kilkunastu tysięcy kobiet z 40 krajów. Analizy pokazały, że wzrost konsumenckiego potencjału i pozycji ekonomicznej kobiet nie idą w parze ze zmianą myślenia o rynku. Marketerzy nie doceniają siły kobiet, a nawet jeśli starają się sprofilować swoją ofertę, nie potrafią dotrzeć do konsumentek. Kobiety czują się pomijane, niedoceniane, infantylizowane, a nawet poniżane – zwłaszcza przez stereotypowe przedstawianie ich wizerunku. Problemem jest także to, że niektóre obszary postrzegane są jako typowo męskie i brak w nich ofert przygotowanych w sposób bliski temu, czego oczekują kobiety. Za najbardziej nieprzyjazne, nieodpowiadające potrzebom kobiet branże respondentki uznały sektor usług finansowych oraz opieki zdrowotnej.

W opinii autorów raportu Boston Consulting Group, Michaela Silversteina i Kate Sayre, światowy biznes jest nadal androcentryczny, mimo że potencjał nabywczy kobiet dynamicznie wzrasta. Te firmy, które w porę to dostrzegą i będą potrafiły dotrzeć do konsumentek, będą wielkimi wygranymi ekonomicznej rewolucji.

Podobnie uważają światowej sławy znawcy marketingu, tacy jak Tom Peters czy Peter Drucker, którzy od lat sygnalizują, że prowadzenie działań skierowanych do kobiet jako kluczowych klientów staje się rynkową koniecznością. Współczesny biznes zaczyna to dostrzegać. Także polski biznes, o czym świadczyć może chociażby to, że projekty realizowane we współpracy z pierwszą polską agencją komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet, Garden of Words, są w tym roku nominowana aż w dwóch kategoriach konkursu Związku Firm PR, Złote Spinacze, a jedna z dwóch założycielek agencji, Katarzyna Pawlikowska znalazła się w finale konkursu Bizneswoman Roku 2008.
Jesteśmy pionierami na rynku polskim. Przeszczepiamy światowe trendy – wszystkie nasze działania prowadzone są w oparciu o najnowszą dostępną na świecie wiedzę z zakresu marketingu kobiecego. Naszym celem jest dotarcie do jak największej liczby polskich firm z wiedzą o tym, jak powinno się komunikować do konsumentek  – mówi Katarzyna Pawlikowska.

Właścicielki Garden of Words zwracają uwagę, że wiedza na temat reguł i możliwości marketingu kobiecego jest niewielka, a narosłe wokół niego stereotypy sprawiają, że niewiele firm chce i potrafi wykorzystać potencjał tkwiący w komunikacji profilowanej płciowo. 
Marketing kobiecy błędnie rozumiany jest jako komunikowanie na „różowo” – a przecież kobiety kupują dziś to samo, co mężczyźni. Komunikacja marki czy produktu nie musi być kierowana do jednej płci. Musi natomiast uwzględniać różnice w kobiecym i męskim sposobie postrzeganiu świata – dodaje Katarzyna Pawlikowska.

Właścicielki Garden of Words zwracają uwagę, że częstym powodem, dla którego firmy nie korzystają z szansy tkwiącej w konsumenckim potencjale kobiet jest też to, że marketerom brakuje pomysłu.
Nie wszyscy wiedzą,  że skuteczne komunikowanie do kobiet to często akcje, których wcale nie nazwalibyśmy kobiecymi. Chodzi o to, by prowadzić działania, które w oczach kobiety czynią markę czy produkt bardziej atrakcyjną i przyjazną. Przykładem jest projekt  realizowany dla marki Żywiec Zdrój przy udziale naszej agencji. „Efektem programu ekologicznego Moje Silne Drzewo, gdzie nie komunikowano faktu, że jest to projekt dedykowany głównie kobietom, jest wykazane w badaniu ATP przeprowadzonym przez Millward Brown SMG/KRC umocnienie pozycji marki Żywiec Zdrój. Wskaźnika Top of Mind (marka wymieniania spontanicznie jako pierwsza spośród marek danego segmentu) wzrósł o 10 punktów procentowych, postrzeganie marki jako dbającej o naturę o 9 pp oraz jako marki odpowiedzialnej społecznie o 5 pp”.

Źródło:

biznes 2009-11-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

Mateusz Czerniawski

Mateusz Czerniawski

Marketing Manager – Vestor Dom Maklerski Posiada…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców