Tymczasem w Polsce, według Instytutu Rynku Elektronicznego, Kodak już jest najlepiej sprzedającą się marką aparatów cyfrowych.
Jak wynika z raportu, opublikowanego przez amerykański instytut IDC, Kodak jest coraz bliższy zdobycia pierwszej pozycji na rynku aparatów cyfrowych w Stanach Zjednoczonych. Mając 19,8% udziału w rynku, zajmuje drugą pozycję pod względem ich sprzedaży. Liderem rynku wciąż pozostaje Sony, jednak jego przewaga jest w tej chwili minimalna – firma posiada obecnie 20% udziału. W trzecim kwartale tego roku Sony sprzedał na rynku amerykańskim milion aparatów cyfrowych, podczas gdy Kodak jedynie 10 tys. mniej.
Zdaniem analityków IDC, Kodak błyskawicznie zwiększa swój udział w rynku dzięki inwestycjom w fotografię cyfrową, jakie poczynił w ciągu ostatnich kilku lat. Teraz zaczynają one przynosić korzyści. Przewaga rynkowa Kodaka polega na tym, że oferuje on aparaty po niższych cenach, skupiając się jednocześnie na kreowaniu produktów dobrej jakości.
Według raportu IDC, na trzecim miejscu uplasował się Canon, który dzięki sprzedaży 800 tys. cyfrówek zyskał 16% udziału w rynku. Zaraz za nim znalazł się Olympus – w trzecim kwartale sprzedał 600 tys. sztuk aparatów, zdobywając tym samym 12% udziału. W ostatnim czasie udziały w rynku zmniejszyli tacy m.in. producenci, jak Hewlett-Packard, Nikon i Pentax.
Również raport UBS potwierdza utratę udziałów w rynku przez firmę Sony w trzecim kwartale na rzecz Kodaka i Canona. UBS oszacował udział Kodaka nieco niżej, na 18,2%, ale także i w tym przypadku Kodak jest coraz bliższy zajęcia pozycji lidera.
W Polsce tymczasem Kodak już zajmuje pierwsze miejsce pod względem sprzedaży aparatów cyfrowych. Według badań Instytutu Rynku Elektronicznego ma on 19,4% udziału w rynku, dystansując takich producentów cyfrówek, jak Canon, Hewlett-Packard, Konica Minolta, Nikon, Olympus i Sony. Najlepiej sprzedającym się aparatem cyfrowym w Polsce w pierwszej połowie 2004 r. okazał się Kodak CX 6200.