Srebrnym Effie w kategorii domów mediowych nagrodzona została kampania „Szybkie kredyty dla firm” zaplanowana przez MediaCom, zaś brązowe Effie w kategorii agencji reklamowych zdobyła kampania pożyczek gotówkowych „Karteczki”, przygotowana przez agencję JUST. Nagrody Effie przyznawane są za najbardziej efektywne sprzedażowo kampanie reklamowe.
Media do kampanii kredytów dla firm zaplanował i zakupił MediaCom, zaś kreacje przygotowały agencje JUST i Artegence. Nagrodzona kampania w okresie intensywnych działań konkurencji, przyczyniła się do znacznego przekroczenia założonego wzrostu średniomiesięcznej sprzedaży.
Jury doceniło efektywność wydatków mediowych – pomimo 67% wzrostu nakładów reklamowych konkurencji Bank BPH nie zwiększył budżetu mediowego przeznaczonego na komunikację do segmentu MSP. Działania reklamowe banku skierowane do firm nagradzane są także od 3 lat przez Instytut Badawczy Pentor oraz środowisko bankowców, którzy przyznali Bankowi BPH nagrody „Lamparta” za najbardziej skuteczną kreację marki w segmencie MSP.
Kampanię „Karteczki” promującą Pożyczkę od ręki przygotowała agencja JUST, media zaplanował dom mediowy MediaCom. W trakcie jej trwania bank nie tylko przekroczył ambitne cele sprzedażowe, ale także jego portfel kredytowy wzrastał 3-krotnie szybciej niż rynek.
Jury wskazało, że komunikacja Banku BPH podkreślała przejrzystość, uczciwość oferty, brak ukrytych opłat i dodatkowych kosztów.