W styczniu br. sprzedaż pakietów linii EFEKT wzrosła o 104 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca 2005 r. i aż o 160 proc. wzrost w stosunku do stycznia 2004 roku.
– Decydującym czynnikiem, który wpłynął na tak wysoką sprzedaż Pakietów dla małych i średnich przedsiębiorstw jest nowe podejście do obsługi klientów z tego sektora. BRE Bank – wraz z wprowadzaniem nowej strategii działania na rynku bankowości korporacyjnej, zwanej BREaktywacją – zaczął budować sieć doradców ds. obsługi MSP. Obecnie nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale każda z małych i średnich firm może liczyć na indywidualną opiekę doradcy, który pomoże w zarządzaniu finansami firmy: dobierze najlepszą ofertę, dokona wstępnej oceny zdolności kredytowej, czy wskaże alternatywne w stosunku do kredytu możliwości finansowania działalności, np. faktoring czy leasing – mówi Krzysztof Gerlach, Dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w BRE Banku.
Wciągu trzech lat od wprowadzenia oferty Pakietów linii EFEKT dla MSP BRE Bank udostępnił ponad 2000 Pakietów, a liczba obsługiwanych klientów z tego sektora wzrosła do ponad 5700 firm. W bieżącym roku zakładany jest 42 proc. wzrost sprzedaży Efektów oraz wzrost liczny klientów o ponad 1000 do niemal 7000 firm.
Oferta Pakietów dla MSP BRE Banku skierowana jest do przedsiębiorstw o rocznych obrotach od 3 do 30 mln zł. Wg danych GUS w Polsce działa ok. 30 tys. takich firm. Na tak profilowanym rynku BRE Bank chce zwiększyć swój udział z 5,7 tys. firm obsługiwanych obecnie do ok. 9,8 tys. na koniec 2008 r.