Statystycznie każdy Polak ma już telefon komórkowy. Jednak każdego dnia sprzedają się kolejne tysiące sztuk. Aby nadążyć za rozwijającą się technologią, wciąż zmieniamy aparaty telefoniczne, operatorów, karty. Nic dziwnego, że przed Świętami pojawia się coraz więcej promocyjnych ofert.
Telefon dla młodszych i starszych
Wybierając aparat dla bliskich, myślmy o ich potrzebach. Nastolatkom telefon najmniej służy do rozmów – wolą komunikować się przez Gadu-Gadu czy Skype. Lubią się za to chwalić najnowszym modelem telefonu, z oryginalną obudową i jak największą liczbą „gadżetów”. Na pewno nie pogardzą telefonem z odtwarzaczem mp3, radiem, aparatem fotograficznym, dostępem do Internetu, grami. Osoby starsze – dokładnie odwrotnie. Duża liczba dodatkowych funkcji w telefonie jest dla nich utrapieniem, dlatego lepiej podarować im prosty w obsłudze telefon, z dużym wyświetlaczem. Są także osoby, dla których liczy się czas i łatwy dostęp do zaawansowanych usług. Telefon wyposażony w szybki modem internetowy i bogaty zestaw aplikacji, jest dla nich pomocny w załatwianiu codziennych spraw, takich jak łączenie się z bankiem czy odbieranie poczty elektronicznej.
Karta czy abonament?
Jeśli nie chcemy wpędzać bliskich w wysokie rachunki, sprawmy im telefon na kartę. Wystarczy zakupić zestaw startowy i doładować konto na rozmowy określoną kwotą. Dzięki temu obdarowana osoba sama będzie mogła decydować o wysokości przyszłych wydatków. Jeśli decydujemy się na zakup usługi na abonament, pamiętajmy, że wymaga on podpisania umowy w punkcie obsługi klienta przez przyszłego posiadacza telefonu, a wtedy musimy uchylić rąbka tajemnicy przed Gwiazdką. Jeśli obdarowana osoba będzie korzystała z telefonu na abonament na nasz koszt, najlepiej sprawdzić z iloma numerami i z jakich sieci rozmawia najczęściej, ile czasu i w jakich godzinach.
Pytaj i porównuj
W celu porównania ofert, warto odwiedzić strony internetowe różnych operatorów. Nie sugerujmy się jednak wyłącznie informacjami podanymi w reklamach. Zapytajmy znajomych jakiego operatora sieci komórkowej wybrali, czy są z niego zadowoleni. Najważniejsze są oczywiście niskie stawki za połączenia i sms-y. To jednak nie wszystko. Warto poszukać ofert, dzięki którym możemy otrzymać dodatkowe finansowe korzyści. „W telefonii MOVA można uzyskać darmowe minuty na rozmowy za zakupy w sklepach Carrefour. Dzięki temu wydatki na zakupy zwracają się same, a my oszczędzamy czas i pieniądze.” – mówi Katarzyna Pawłowska z telefonii komórkowej Carrefour MOVA. Jeśli są osoby, z którymi utrzymujemy stały kontakt telefoniczny, sprawdźmy, czy operator oferuje tańsze połączenia z wybranymi numerami – na takich usługach można zaoszczędzić nawet 40 proc. kosztów. Nie bez znaczenia jest też liczba promocji, które organizuje dany operator. Świadczy ona o aktywności danego operatora, a więc o jego dbałości o klientów.