Idea programu:
Inicjatorem programu jest Kompania Piwowarska S.A. Kompania Inicjatyw jest odpowiedzią na potwierdzone wynikami badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC sygnały ze strony pracodawców i studentów myślących o przyszłej karierze, że wiele osób po ukończeniu studiów ma braki z zakresu umiejętności interpersonalnych i menedżerskich. Pracodawcy podkreślają, że tzw. ,,miękkie” umiejętności stanowią dziś element bardzo pożądany u absolwentów oraz pracowników, a ich rola w procesie rekrutacji jako istotnego kryterium selekcji rośnie. Program ma na celu zachęcać i motywować studentów do rozwijania cech przywódczych, zdolności interpersonalnych i do zdobywania doświadczeń w pracy zespołowej. W trakcie procesu rekrutacyjnego szczególną uwagę pracodawcy przykuwają wszelkie dodatkowe inicjatywy, w jakie był zaangażowany w przeszłości potencjalny kandydat do pracy. Kompania Inicjatyw to właśnie idealne pole do działania dla studentów, którzy czują, że aby w przyszłości znaleźć ciekawą pracę, dziś już nie wystarczy tylko wiedza merytoryczna. To propozycja dla ludzi utalentowanych, pełnych energii i zapału, potrafiących i lubiących pracować w zespole. Program ma na celu wyposażyć studentów w umiejętności menedżerskie oraz sprowokować do przyjmowania przedsiębiorczych postaw. Tego będzie się od nich oczekiwać, gdy rozpoczną swą zawodowa ścieżkę kariery.-mówi Małgorzata Gudalewska, specjalista ds. personalnych Kompanii Piwowarskiej.
Staże za projekty:
Ważnym elementem projektu jest konkurs Cel-Menedżer, który ma na celu rozwijanie umiejętności personalnych i menedżerskich. Studenci muszą stworzyć zespół projektowy, a następnie zaplanować i zrealizować jeden lub kilka projektów. Projekty mają być próbą nauczania i rozwijania umiejętności menedżerskich oraz przedsiębiorczości dowolnie wybranej grupy. Uczestnicy konkursu mają okazję wykazać się umiejętnością planowania i koordynacji wielu działań, muszą sami pozyskać sponsorów i partnerów oraz opanować trudną sztukę prezentacji swoich osiągnięć szerokiej publiczności. Chcemy zachęcić młodych ludzi do wyjścia z inicjatywą, do aktywności jeszcze na studiach – wyjaśnia Małgorzata Walędzińska, z działu corporate affairs Kompanii Piwowarskiej S.A.- Firmy skracają okres tzw. matkowania, chcą doświadczonych pracowników i dlatego proponujemy im udział w konkursie, który pozwoli na zdobycie tego doświadczenia, a najlepszym dajemy szansą na pracę. Wśród nagród są między innymi płatne staże w Polsce i za granicą w placówkach Kompanii Piwowarskiej S.A. oraz Grupy SABMiller.
Wydarzenia specjalne:
W trakcie roku akademickiego, na 10 wybranych uczelniach w całej Polsce odbędą się także specjalne spotkania -Dni Kompanii Inicjatyw. Studenci będą mogli wziąć udział w bezpłatnych warsztatach z zakresu rozwijania kompetencji interpersonalnych i menedżerskich prowadzonych przez ekspertów-trenerów, a także w prezentacjach prowadzonych przez przedstawicieli Kompanii Piwowarskiej – specjalistów z działów produkcji, sprzedaży, marketingu. Prezentacje będą dotyczyły zagadnień związanych m.in. z zarządzaniem projektem, zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie produkcji oraz wprowadzaniem marek na rynek. Dni Kompanii Inicjatyw odbędą się w Łodzi, Warszawie, Białymstoku, Poznaniu, Katowicach, Gdańsku i Krakowie na uczelniach politechnicznych, ekonomicznych, a także na wydziałach zarządzania uniwersytetów. Dla potrzeb programu organizatorzy współpracują z 30 uczelniami w całej Polsce, w tym zwłaszcza z uniwersyteckimi biurami karier. Przez kilka miesięcy o akcji przypominać będzie także 1.500 plakatów umieszczonych na terenie szkół wyższych oraz liczne publikacje na wewnętrznych stronach internetowych szkół.
Działania PR:
W ramach projektu prowadzone są szeroko zakrojone działania informacyjne i promocyjne z wykorzystaniem Internetu. Uruchomiony został specjalny serwis dedykowany programowi pod adresem www.kompaniainicjatyw.kp.pl (lub www.ki.kp.pl), gdzie można odnaleźć m.in. kalendarium planowanych imprez, praktyczne porady ekspertów-trenerów, a także zarejestrować się jako uczestnik konkursu Cel-Menedżer. W styczniu i marcu 2006 roku rusza kampania on-line, obejmująca mailing na ponad 500 tysięcy kont odpowiednio wyselekcjonowanych użytkowników oraz emisję bannerów na popularnych komunikatorach z informacją o programie i o konkursie. Za jej realizację odpowiedzialna jest firma K2 Internet. Treści zawarte w mailingu oraz na stronie internetowej opracowała agencja Sigma International, odpowiedzialna także za wizualizację programu.
Kompania Inicjatyw będzie przede wszystkim intensywnie wspierana działaniami edukacyjno-informacyjnymi w mediach centralnych i regionalnych. Inaugurująca program konferencję prasowa odbyła się w stołecznej kluboksięgarni Czuły Barbarzyńca- miejscu szczególnie lubianym przez grupę docelową akcji – studentów. W roku 2006 zaplanowano ponadto szereg spotkań dla mediów regionalnych w wybranych miastach Polski. Patronami medialnymi akcji są: Manager- miesięcznik ceniony nie tylko przez obecnych, ale i przyszłych menedżerów, Dlaczego- czołowy magazyn studencki, Radio Bis oraz portal Pracuj.pl- największy portal związany z rynkiem pracy. W celu podniesienia wartości merytorycznej programu włączono do niego ekspertów: psychologa biznesu i trenerkę liderów Iwonę Majewską- Opiełkę oraz trenerów współpracujących z czołowymi agencjami szkoleniowymi w Polsce. Za pozyskanie partnerów medialnych i ekspertów, organizację wydarzeń specjalnych, a także całokształt media relations w ramach Kompanii Inicjatyw odpowiedzialna jest agencja Sigma International.
Sukces ubiegłorocznej edycji Kompanii Inicjatyw udowadnia, że istnieje duże zapotrzebowanie wśród studentów na program przygotowujący ich w bardziej praktyczny sposób do udanego startu w życie zawodowe. Blisko 900 słuchaczy uczestniczących w warsztatach podczas Dni Kompanii Inicjatyw, 168 zespołów i 48 projektów zrealizowanych w ramach konkursu Cel – Menedżer, tysiące godzin poświeconych na organizację szkoleń, debat i prezentacji – to tylko część danych mówiących o efektywności całej akcji. Uczestnicy Kompanii Inicjatyw wykorzystali nie tylko szansę dla siebie, ale w ramach programu pomogli innym ludziom. W ubiegłorocznej edycji ich projekty skierowane były m.in. do bezrobotnych, wychowanków domów dziecka, rolników i licealistów.
Szczegółowe informacje dotyczące całej akcji dostępne są na stronie www.kompaniainicjatyw.kp.pl lub www.ki.kp.pl