PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościKonferencja Marketing Nieruchomości

Konferencja Marketing Nieruchomości

Nieruchomości 28.05.2010 (08:48)

W Warszawie odbyła się konferencja „Marketing nieruchomości – warunek finansowego sukcesu inwestycji” – pierwsze wydarzenie kompleksowo podejmujące zagadnienia związane z marketingiem na rynku nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem rynku mieszkaniowego.

Podczas konferencji poruszone zostały między innymi tematy związane ze zorientowanym rynkowo planowaniem produktu i zarządzaniem ceną, efektywnym wykorzystywaniem różnych kanałów komunikacji marketingowej oraz potencjałem Internetu dla kształtowania relacji z nowoczesnym typem klienta. W spotkaniu wzięło udział ponad 120 uczestników.

Celem konferencji organizowanej przez Premedium było zwrócenie uwagi na rolę marketingu w kształtowaniu sukcesu biznesowego inwestycji mieszkaniowych. „Patrzymy na marketing jako integralną część procesu inwestycyjnego, która ma realny wpływ na wynik finansowy, i która w związku z tym wymaga poważnego traktowania, uważnego planowania i rzetelnej oceny” – powiedziała otwierając konferencję Paulina Starzyńska, Prezes Premedium.

Podczas pierwszej części konferencji skupiono się na zagadnieniach związanych z produktem oraz ceną. Architekt Szymon Wojciechowski (APA Wojciechowski) i doradca Mikołaj Martynuska (CB Richard Ellis) rozmawiali z Arturem Pietraszewskim (Premedium) o konieczności zerwania z tzw. PUMizmem (patrzeniem na produkt mieszkaniowy przez pryzmat jego powierzchni a nie mieszkań). „Deweloperzy produkują PUM, ale klienci kupują mieszkania” – powiedział Martynuska. Szymon Wojciechowski zwrócił uwagę, że odsetek gorszych, tzw. wynikowych mieszkań powinien zamykać się w około 5-10%. Jeśli jest ich więcej, może to świadczyć o niedostatecznej staranności architekta.

Podczas drugiego panelu rynkowi praktycy Tadeusz Żurowski, Robert Chojnacki oraz Artur Pietraszewski rozmawiali o zarządzaniu ceną. Przy tej okazji powrócił, jak zawsze wzbudzający emocje temat (nie)ujawniania cen mieszkań na stronach internetowych deweloperów. Tadeusza Żurowskiego nie przekonują argumenty deweloperów, że ukryta cena skłania klientów do osobistego kontaktu. Podsumował ten temat stwierdzeniem, że nie wchodzi do sklepów, w których na towarach nie podane są ceny.  

Podczas wykładu na temat budowania efektywnych planów marketingowych Paulina Starzyńska radziła deweloperom, aby przed rozpoczęciem aktywności marketingowej, zdefiniowali założenia i potraktowali marketing jako inwestycję, a kanały marketingowe jako różne sposoby zarabiania pieniędzy. Zwróciła również uwagę na konieczność mierzenia efektów takich działań oraz testowania nowych mediów.  

Drugą część  konferencji poświęcono efektywnemu wykorzystaniu kanałów marketingowych. Joanna Majewska, Marketing Manager firmy outdoorowej Clear Channel, posługując się zdjęciami prawdziwych realizacji pokazała, jaka reklama i w jakiej lokalizacji ma szansę się pozytywnie wyróżnić. Prezentująca zagadnienia z zakresu wystawiennictwa na targach mieszkaniowych Magdalena Serwatko (redNet Media) zwróciła uwagę, że na efektywną imprezę targową składają się przygotowania, aktywna praca sprzedawców podczas imprezy i odpowiedni follow up.  

Edward Ruszczyc z agencji Brightness powiedział o różnych formach reklamy w Internecie i stwarzanej przez to medium możliwości rozliczania się wyłącznie za efekty. Paweł Moszczyński (RynekPierwotny.com), Robert Smaza (ZUMI) oraz Marek Woźniak (netPR) mówili o prezentacji nieruchomości poprzez ruchome obrazy, takie jak wirtualne wycieczki, obrazy video, mapy. Robert Smaza przekonywał deweloperów, że klienci szukają najczęściej mieszkań przez pryzmat lokalizacji, a więc umiejscowienie inwestycji na mapie powinno być kluczową kwestią w jej promowaniu.

W sesji „Trendy”  dyskusję na temat komunikacji ze świadomym klientem Paulina Starzyńska przeprowadziła z Robertem Borowiczem z Ciszewski Financial Communications oraz Michałem Mierzejewskim – pomysłodawcą i założycielem Grupy Dom, platformy która pozwala klientom dokonywać grupowych zakupów mieszkań. Panowie opowiadali między innymi o tym, jak ważne jest, aby nie ignorować informacji zwrotnej przesyłanej przez klientów za pośrednictwem Internetu, zwłaszcza, kiedy są to wyrazy niezadowolenia. „Pierwsze co robi klient, chcąc dowiedzieć się czegoś o deweloperze lub inwestycji to wpisanie Inwestycja X opinie w Google.” – mówił Michał Mierzejewski. Przekonywali, że media społecznościowe dają również możliwości promocji inwestycji prawie bez kosztów (np. poprzez zabawne filmy wideo).

Z dużym zainteresowaniem spotkał się panel dotyczący wykorzystywania potencjału kontaktów z klientami, w którym Paulina Starzyńska, jako moderator, rozmawiała z Pawłem  Salą z Freshmail oraz Jackiem Twardowskim z firmy deweloperskiej Kristensen Group. Przeprowadzone przez Premedium przed konferencją badanie ujawniło, że deweloperzy w bardzo niewielkim stopniu wykorzystują profesjonalne narzędzia wspomagające zarządzanie kontaktami z klientami – zarówno na etapie wstępnego zainteresowania, jak i podczas procesu zakupowego. Duża liczba firm deweloperskich jednak nie dba nawet o pozyskanie danych kontaktowych klientów, którzy do nich trafili, a w danym momencie nie znaleźli oferty dla siebie. Paweł Sala opowiedział o możliwościach zwiększenia efektywności komunikacji z potencjalnymi klientami poprzez wykorzystanie profesjonalnych narzędzi do e-mail marketingu. Podkreślił również, jakich zasad powinniśmy przestrzegać, aby działać legalnie i nie przysporzyć kłopotów firmie. Jacek Twardowski opowiadał o tym, jak w pracy dewelopera pomaga dostosowany do potrzeb firmy system zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Na koniec spotkania uczestnicy mieli możliwość zobaczenia przykładowych kampanii reklamowych przedstawionych przez Mariusza Filipa, Dyrektora Generalnego agencji FAMA. Duże wrażenie wywarła na uczestnikach wizualizacja 3D promująca nowy stadion Legii Warszawa.

Sądząc po liczbie uczestników oraz pozostawionych przez nich opiniach, program konferencji okazał się interesujący dla deweloperów i ujawnił potrzebę wymiany doświadczeń i zdobycia nowych w tej dziedzinie.

Polskie Stowarzyszenie Doradców Rynku Nieruchomości objęło wydarzenie Patronatem Honorowym. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Bankier.pl, BiznesPolska.pl, BizPoland.pl, Brief oraz EuropaProperty.com. Sponsorami Złotymi spotkania były firmy ZUMI oraz redNet Media. Program Develop Trend był Srebrnym Sponsorem wydarzenia, podobnie jak firma RealJobsCEE – specjalista w sektorze rekrutacji. W realizacji przedsięwzięcia, jako Brązowi Sponsorzy pomogły również firmy Chrum Advertising, FAMA i RynekPierwotny.com

Źródło: Premedium Marketing Nieruchomości

nieruchomości 2010-05-28
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców