PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRKongres Profesjonalistów Public Relations 2015

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015

Marketing i PR 17.07.2014 (10:55)

Relacje z mediami to podstawa PR-u. Rozsądnie prowadzone zawsze są w cenie, ale jeden nierozważnykrok może wywołać prawdziwą medialną burzę. O trudnej sztuce kształtowania wizerunku w mediach i partnerskiej współpracy z dziennikarzami będzie mowa podczas przyszłorocznego Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Kolejna konferencja z cyklu branżowych spotkań została zaplanowanana 23-24 kwietnia w Rzeszowie. 

Pomimo intensywnego rozwoju technologii, ewolucji narzędzi i metod porozumiewania się, rola media relations jako fundamentalnego obszaru PR-u pozostaje niezmienna.Dla widzów, słuchaczy i czytelników media to często zaufane źródło wiadomości. Nie bez powodu nazywane są „oknem na świat”. Dla firm i organizacji to jeden z najskuteczniejszych nośników informacji – pozytywnych, ale niestety także tych, które wolelibyśmy przemilczeć. Jak przebić się z komunikatem do mediów? Jak pisać, aby inni chcieli czytać? I czy piarowe artykuły jeszcze w ogóle interesują redakcje?

Dziennikarza nie oszukasz


Jeśli chcemy przyciągnąć uwagę mediów to tworzenie informacji przesadnie eksponujących ofertę i profil firmy jest błądzeniem w ciemności. Bardziej skuteczną formą kreowania obecności organizacji w mediach jest tworzenie materiałów eksperckich, które w subtelny i interesujący sposób zaciekawią dziennikarzy, a ponadto wesprą kreowanie wizerunku firmy. Z kolei publikacje w mediach branżowych to szansa, że nasz przekaz nie zginie w natłoku innych informacji, ale rzeczywiście dotrze do szczególnie istotnych dla nas grup odbiorców.

Sztuka skutecznych relacji z mediami


Trudny rynek mediów zmusza dziennikarzy do jeszcze szybszej pracy i tworzenia większej ilości artykułów. Dlatego chętnie korzystają oni z pomocy piarowców, o ile jest ona rzeczywiście wartościowa. – Dziennikarzy nie można oszukiwać, ale można ich zainteresować chwytliwym tematem i merytorycznie cennym tekstem. Na świecie i w Polsce zespoły media relations obsługujące klientów z różnych sektorów rynku działają podobnie jak agencje informacyjne – tworzą materiały eksperckie dedykowane konkretnym redakcjom albo udostępniają je poprzez platformy, często w formie blogów i wideo-blogów. Szczególnie sprawdza się to w przypadku branż wysoce specjalistycznych takich jak finansowa czy IT –wyjaśnia dr Dariusz TWORZYDŁO z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o. Dobre relacje wymagają jednak nie tylko znajomości rynku medialnego, ale przede wszystkim branży. PR-owiec musi być specjalistą w swojej dziedzinie, obserwować i śledzić nowinki, aby dla mediów stanowić aktualne źródło informacji.

Blaski i cienie


Media relations to bardzo delikatny obszar działań wizerunkowych, wymagający zaangażowania, stałego monitorowania i przewidywalności. Wystarczy jeden nieuważny krok, aby wywołać medialną burzę. Część z nich to konsekwencje wpadek piarowców. Jednak przykładów, w których doniesienia medialne pogrążyły niejedną karierę, markę czy produkt jest wiele. Po tym, jak dziennikarze portalu lovekrakow.pl opublikowali materiał, z którego wynikało, że mąż Jagny Marczułajtis-Walczak (ówczesnej szefowej Komitetu Konkursowego Kraków 2022) oferował pieniądze za przychylne pisanie o przygotowaniach do Igrzysk rozpętała się prawdziwa medialna burza. Co gorsza, na zaledwie 6 tygodni przed planowanym referendum, w którym krakowianie mieli zdecydować, czy chcą by ich miasto starało się o organizację tego wydarzenia. I mimo, że posłanka Marczułajtis zrezygnowała z funkcji przewodniczącej Komitetu, a przede wszystkim odcięła się od działań męża, cała sytuacja rzuciła cień na mające odbyć się w Krakowie Igrzyska. Ostatecznie mieszkańcy zdecydowali, że stolica Małopolski nie będzie gospodarzem tej zimowej imprezy.

Bez zaufania – nie ma efektów


Na zaufanie mediów każdy podmiot musi sobie zapracować. Trzeba jednak pamiętać, że reputację trudno się zdobywa, a łatwo traci. Firmy o kilkuletniej historii z pewnością miały sporo czasu, aby nawiązać otwarte i przyjacielskie relacje z mediami. Nowe swój wizerunek muszą budować od podstaw – inicjować dialog z dziennikarzami oraz prezentować się jako rzetelny i wiarygodny partner. – Nie jest to proces łatwy, a dział media relations odgrywa w nim kluczową rolę. Ten zespół bezpośrednio tworzy relacje ze środkami masowego przekazu i kreuje wizerunek swojej firmy. Na dyskusję o praktycznych aspektach media relations w przedsiębiorstwach, korporacjach i instytucjach publicznych zapraszam do Rzeszowa na Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015– dodaje dr Dariusz TWORZYDŁO.

Szczegółowe informacje na temat Kongresu Profesjonalistów Public Relations znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl.

2014-07-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Katarzyna Wiszniewska

Katarzyna Wiszniewska

PR Manager, Deutsche Bank Polska Katarzyna Wiszniewska…

Damian Ziąber

Damian Ziąber

Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców