34 tys. zł – tyle wynosi pula nagród w konkursie Grupy Europa dla studentów na zaprojektowanie rozwiązań wspierających zdalną sprzedaż ubezpieczeń.
Grupa Ubezpieczeniowa Europa otwiera się na współpracę z uczelniami wyższymi. W tym celu ogłasza konkurs dla studentów, w którym łączna pula nagród wynosi 34 tys. zł.
Osoba lub zespół, który zaprojektuje najlepsze rozwiązanie technologiczne lub biznesowe, wspierające sprzedaż ubezpieczeń w kanałach zdalnych, otrzyma główną nagrodę w wysokości 20 tys. zł. Zostanie także zaproszony do rozpoczęcia współpracy z ubezpieczycielem.
Konkurs jest organizowany we współpracy z Politechniką Wrocławską i Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu. Mogą jednak wziąć w nim udział studenci uczelni wyższych z całego kraju. Grupa Europa postawiła przed uczestnikami dwa zadania:
– stworzenie aplikacji webowej lub mobilnej, korzystającej z API, która będzie mogła być zastosowana w procesie dystrybucji ubezpieczeń/obsługi klientów;
– stworzenie modelu biznesowego, wykorzystującego API, z naciskiem na rozwiązania stawiające na sprzedaż ubezpieczeń w Internecie.
W młodych ludziach drzemie olbrzymi potencjał do tworzenia nowych modeli biznesowych oraz rozwiązań technologicznych, które je wspierają. Chcielibyśmy zachęcić studentów do aktywności w zakresie rozwiązań dla branży ubezpieczeniowej. Uczestnicy konkursu otrzymują do dyspozycji platformę API opracowaną przez Grupę Europa. Wierzę, że pojawią się inspirujące rozwiązania, które będą mogły być zastosowane w praktyce. Dla osób rozpoczynających karierę zawodową wygrana w konkursie może stanowić ciekawy start w przyszłość
— mówi Rafał Mońka, dyrektor Departamentu Informatyki w Grupie Europa.
Ze szczegółowymi zasadami konkursu i jego regulaminem oraz specyfikacją API można zapoznać się na stronie internetowej: contest.tueuropa.pl. Zgłoszenia do konkursu za pośrednictwem tej witryny można składać do 17 listopada 2017 roku. Grupa Europa przewiduje, że konkurs zostanie rozstrzygnięty do końca listopada, a wręczenie nagród jest zaplanowane na 20 grudnia.
Zgłoszenie do konkursu będą oceniane przede wszystkim pod kątem potencjału rynkowego aplikacji lub modelu biznesowego. Jury weźmie także pod uwagę takie kryteria jak: wartość merytoryczna i techniczna zgłoszonych prac oraz profesjonalizm w ich przygotowaniu.
Konkurs technologiczny dla studentów wpisuje się w strategię Grupy Europa, która kładzie nacisk na innowacyjność i nowe technologie. Ubezpieczyciel szuka nowych sposób na dystrybucje produktów, z naciskiem na wykorzystanie do tego kanałów zdalnych – własnych lub partnerów biznesowych.
W ostatnich miesiącach Grupa Europa z powodzeniem zrealizowała takie projekty jak: sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w kanale zdalnym dla sieci handlowej Lidl, dystrybucję ubezpieczeń za pośrednictwem aplikacji mobilnej SkyCash (korzysta z niej 1,5 mln osób) czy też sprzedaż produktów w kanale internetowym dla programu lojalnościowego Payback. Produkty ubezpieczyciela są także dostępne w ponad siedmiu tysiącach bankomatów sieci Euronet i Planet Cash.
W pierwszej połowie 2017 roku ubezpieczyciel zebrał blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto.