PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRKonta e-mail w firmowej domenie

Konta e-mail w firmowej domenie

Marketing i PR 20.04.2010 (19:56) artykuł nadesłany

Rejestrując domenę, firmy często nie wykorzystują możliwości, jakie stwarza zbudowanie adresu e-mail w oparciu o nią. Jednakże rozwiązanie to, często pomijane, może bardzo pomóc przedsiębiorstwom, którym zależy na wizerunku poważnego partnera.

Na pytania: dlaczego warto posiadać konta e-mail we własnej domenie, jakie są zasady ich tworzenia oraz na co szczególnie zwrócić uwagę podczas ich użytkowania, udzieli odpowiedzi Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i Public Relations w firmie NetArt, lidera polskiego rynku rejestracji domen i hostingu serwerów.

Jakie korzyści, Pana zdaniem, daje posiadanie kont e-mail w firmowej domenie?

 

DK: Korzyści z posiadania kont e-mail w domenie przedsiębiorstwa jest wiele. Po pierwsze – są to aspekty promocyjne. Użycie domeny w firmowym mailu sprawia, iż potencjalny klient ma możliwość częstszego „obcowania” z adresem WWW, co sprawia, że znajdzie on stałe miejsce w jego pamięć. Wpływa to także na wzrost zaufania klientów do przedsiębiorstwa. Efekt taki jest niemożliwy do osiągnięcia w przypadku, gdy firma posiada konta poczty elektronicznej, w którymś z popularnych portali, oferujących darmowy serwis pocztowy. Inną zaletą, jaką niesie używanie adresu e-mail we własnej domenie, jest ułatwienie klientowi kontaktu z firmą. Jest on niewątpliwie łatwiejszy do zapamiętania dla kogoś, kto korzysta z usług danego przedsiębiorstwa lub zamierza z nich skorzystać. Ekspozycja na reklamie np. ulotkach adresów WWW i poczty e-mail ułatwia potencjalnym klientom uzyskanie wyczerpującej informacji o ofercie przedsiębiorstwa oraz utrwala w ich pamięci domenę.

Bardzo często mówi się o bezpieczeństwie danych osobowych w Internecie. W jaki sposób można zatem chronić tożsamość pracowników korzystających z poczty e-mail?

 

DK: Odpowiedź jest prosta. Służą temu aliasy pocztowe, czyli alternatywne adresy kont e-mail (inna nazwa tej samej skrzynki pocztowej). Tak jak było wspomniane w pytaniu, jest to szczególnie korzystne w przypadku firmy, które nie ujawniają danych personalnych swoich pracowników. Dzięki aliasom można posiadać kilka adresów pocztowych przypisanych fizycznie na jedno konto. Przykładowo, stworzenie aliasu [email protected] wskazującego na konto [email protected] spowoduje, że każdy e-mail wysłany na adres [email protected] będzie docierał na konto [email protected]. Pozwala to na ciągłość komunikacji na linii klient – firma, a jednocześnie ochronę danych pracowników. Ułatwia to również zainteresowanym osobom skierowanie wszelkich zapytań bezpośrednio do odpowiedniego działu (np. dział marketingu, PR, lub biuro obsługi klienta). Jednocześnie znacznie przyśpiesza rozwiązanie zagadnienia, przyczyniając się do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy w oczach klientów oraz kontrahentów.

Jakich błędów należy się wystrzegać, tworząc konta e-mail dla pracowników?

 

DK: Niestety, wciąż bardzo często można spotkać się firmami, które ustalają dla swoich pracowników kontaktowe adresy e-mail w domenach popularnych portali. Może to wynikać z niewiedzy, że w ramach firmowej domeny przedsiębiorstwo może utworzyć jedno lub wiele kont pocztowych, a być może jest wynikiem niedopatrzenia. Śmiało można stwierdzić, że firma, która do kontaktu z klientami używa darmowej skrzynki pocztowej, odbierana jest jako nieprofesjonalna. Kojarzy się z niestabilnością, brakiem własnej siedziby itp. Kolejną konsekwencją użycia komercyjnych domen jest brak spójności wizerunku firmy, a co za tym idzie zmniejszenie rozpoznawalności adresu strony WWW przedsiębiorstwa. Tak jak wcześniej wspominałem, wielokrotne użycie domeny m.in. w adresach skrzynek pocztowych firmy ułatwia jej zapamiętanie przez użytkowników.

Poczta e-mail jest wykorzystywana w komunikacji z wieloma klientami. Co zrobić, gdy firma prowadzi kilka projektów, posiada kilka marek? Jak zapanować nad wszystkimi wiadomościami, tak by żadna z nich nie przepadła?

 

DK: W takich sytuacjach firmy mają do wyboru dwa wyjścia: dla każdej z marek zarejestrować domenę i utworzyć w niej konta e-mail dla pracowników, bądź uwspólnić system mailowy tak by adresy e-mail tworzone były w domenie zawierającej nazwę firmy – nie marki. Prosty przykład. Przedsiębiorstwo o nazwie Firma1 posiada 3 marki, dla których zarejestrowało domeny: marka1.pl, marka2.pl oraz marka3.pl. Wzorując się na pierwszym rozwiązaniu, pracownik Jan Kowalski, powinien posiadać trzy różne adresy e-mail: [email protected], [email protected] oraz [email protected]. Nie jest to jednak rozwiązanie dobre. Dlaczego? Pracownicy zazwyczaj do obsługi kilku różnych adresów e-mail używają jednego klienta pocztowego. Bez przekierowania wiadomości spływających na poszczególne adresy e-mail do odrębnych folderów, łatwo o pomyłkę podczas odpowiedzi na zapytanie klienta. Pracownicy często zapominają o sprawdzeniu, na jaki adres e-mail nadeszła wiadomość i odpisują z aktualnie ustawionego konta. Powoduje to dezorientację u klienta. Zastosowanie drugiego wariantu, czyli adresu e-mail dla pracowników stworzonego w jeden domenie, jest rozwiązaniem lepszym. Wykorzystując przykład pracownika Firmy1, miałby on jeden adres e-mail [email protected]. Takie rozwiązanie pozwala wyeliminować ryzyko niedopatrzenia ze strony pracownika, przez co zachowana jest ciągłość kontaktu z klientami.

O czym należy pamiętać, wysyłając wiadomości e-mail?

 

DK: Niewątpliwie najważniejszą częścią wiadomości e-mail, oczywiście poza jej treścią, jest stopka. Niestety, dla wielu firm stopka maila służy głównie jako nośnik treści reklamowych – a to duży błąd, który w przyszłości może zaważyć na jakości procesu komunikacji. Zamiast informacji na temat: bezpośredniego adresu e-mail, numeru telefonu do przedstawiciela firmy, a także adresu strony WWW firmy, w stopkach wielu przedsiębiorstw widnieją dane na temat promocji bądź nowych usług. Oczywiście zamieszczenie reklamy w podpisie wiadomości jest skutecznym zabiegiem promocyjnym. Jednak główne miejsce stopki powinno być przeznaczone dla danych kontaktowych reprezentanta firmy.

W jaki sposób pracownicy firmy mogą zwiększyć bezpieczeństwo użytkowania poczty e-mail?

 

DK: Aby przedsiębiorstwo mogło powiedzieć o swojej poczcie, że jest bezpieczna powinno pamiętać o kilku zasadach. Pierwsza dotyczy korzystania z tzw. klienta poczty. Programy tego typu łączą się z serwerem, w celu pobrania otrzymanych wiadomości. Dobrze jest go skonfigurować w taki sposób, aby kopiował wiadomości na dysk komputera, zostawiając jednocześnie korespondencję na serwerze. Rozwiązanie takie pozwoli stworzyć archiwum, które będzie dostępne, np. gdy jeden z tych nośników ulegnie awarii. Ponadto obecność otrzymanych e-maili na serwerze umożliwia korzystanie z archiwum, w sytuacji gdy dostęp do firmowego komputera jest niemożliwy. Po drugie należy również pamiętać, że żaden filtr nie zapewnia stuprocentowej ochrony. Dlatego nie należy otwierać podejrzanych załączników lub linków do stron WWW przesyłanych drogą elektroniczną. Punkt najważniejszy to hasła do poczty e-mail. Nigdy nie powinny być one zapamiętywane w pamięci komputera, zwłaszcza jeżeli może mieć do niego dostęp więcej niż jedna osoba. Z tego samego powodu nie należy umieszczać hasła w postaci zapisku w pobliżu miejsca pracy. Niepowołana osoba mogłaby, np. poprzez wysłanie obraźliwej wiadomości, wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy w oczach klientów. Ważna jest także dotychczasowa korespondencja przetrzymywana na poczcie, w której mogą znajdować się poufne informacje handlowe, których odtajnienie mogło by zaważyć np. na sfinalizowaniu transakcji z klientem.

Na co zwrócić uwagę wybierając hostingodawcę, u którego będziemy utrzymywać firmową pocztę?

 

DK: Podstawą bezpieczeństwa firmowej poczty są zabezpieczenia technologiczne stosowane przez hostingodawcę. Aby uniemożliwić osobie trzeciej odczytanie przechwyconej wiadomości e-mail, powinna być ona odpowiednio zabezpieczona protokołem szyfrowania SSL (ang. Secure Socket Layer). Kolejnym ważnym zabezpieczeniem, na które należy zwrócić uwagę, jest stosowanie protokołu SMTP służącego autoryzacji użytkownika poczty. Uniemożliwia on wysłanie wiadomości z konta, do którego obsługi dana osoba nie ma upoważnienia. Ponadto niezbędnym zabezpieczeniem, jakie powinni stosować usługodawcy, by chronić firmową pocztę przed spamem i wirusami, to odpowiednie do tego przystosowane filtry. Filtry antyspamowe nie dopuszczają do otrzymywania wiadomości, które wysyłane są z adresów lub serwerów pocztowych znanych z nadawania spamu oraz tych, gdzie treść może wskazywać, że są niepożądane. Ostatnim zabezpieczeniem, które powinno się znaleźć w specyfikacji oferowanej usługi, jest wykonywanie regularnych kopii bezpieczeństwa poczty. Powinny być one tworzone przynajmniej raz na dobę. Tzw. backup jest szczególnie pomocny w razie przypadkowego usunięcia plików znajdujących się na serwerze. Możliwość uzyskania takiej kopii pozwala na przywrócenie utraconych treści. Dobrze jest wiedzieć, jak długo przechowywane są backupy oraz czy ich udostępnianie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Użytkownicy darmowych kont e-mail w popularnych portalach mają do dyspozycji program do ich obsługi. Jak to wygląda np. w przypadku poczty elektronicznej w ramach serwerów w Państwa firmie?

 

DK: Poczta elektroniczna to obecnie jedno z głównych narzędzi komunikacji, z którego korzystają przedsiębiorstwa w kontaktach z klientami, dlatego program do jej obsługi musi być intuicyjny, a zarazem funkcjonalny i rozbudowany. Samo wysyłanie, odbieranie wiadomości czy tworzenie listy kontaktów nie wystarczy. Nowoczesne programy pocztowe do obsługi firmowej poczty elektronicznej dołączane do hostingu powinny zawierać opcje umożliwiające wykorzystywanie ich do organizacji pracy w przedsiębiorstwie. Przykładowo, Active.office oferowany przez nazwa.pl, oprócz standardowych narzędzi służących do obsługi wiadomości elektronicznych, zawiera także rozbudowane narzędzia, takie jak: kalendarz, notatnik organizer zadań. Funkcjonalności te pozwalają m.in. na ustawianie powiadomień o najważniejszych wydarzeniach, nadawanie im priorytetów czy tworzenie listy zadań. Jest to niezwykle ważne usprawnienie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Źródło: NetArt

biznes internet 2010-04-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes internet

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców