Raiffeisen Polbank wprowadził zmiany do oferty rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla klientów indywidualnych. W ich wyniku za prowadzenie Konta Wygodnego, które jest podstawowym rachunkiem oszczędnościowo-rozliczeniowym dla klientów detalicznych, nie będą pobierane opłaty i to bez konieczności spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków.
Wcześniej w celu uniknięcia ośmiozłotowej opłaty należało zapewnić miesięczne wpływy na rachunek w wysokości przynajmniej 1,5 tys. zł. Utrzymana została sześciozłotowa opłata za kartę do konta, jednak wystarczy dokonać nią sześciu transakcji w terminalach POS miesięcznie, aby ona również nie została pobrana. Również bez żadnych opłat bank będzie realizował wypłaty pieniędzy w bankomatach Euronetu i bankomatach własnych oraz wpłaty gotówki we wpłatomatach własnych. Zmiany obejmują zarówno obecnych, jak i nowych klientów banku.
„Zmiany w ofercie depozytowej podyktowane są głównie uwagami i opiniami klientów, które analizujemy pod kątem dopasowania naszych propozycji do faktycznych potrzeb użytkowników. Uznaliśmy, że lojalność klientów, którzy aktywnie korzystają z naszych produktów i chętnie dzielą się swoimi opiniami, warto dodatkowo nagrodzić. Tym samym chcemy dać im też dodatkowy impuls do nawiązania silniejszej relacji z bankiem, do korzystania również z innych produktów w naszej ofercie. To także kolejny wyraz realizacji strategii budowania długotrwałej więzi z obecnymi klientami, a nie opierania się na okresowych promocjach wyłącznie dla nowych” – mówi Łukasz Dąbrowski, Dyrektor ds. Bankowości Transakcyjnej i Produktów Depozytowych w Raiffeisen Polbank.
Konto Wygodne zostało wprowadzone do oferty Raiffeisen Polbank pod koniec 2013 roku i od tego czasu cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów – bank prowadzi już niemal 180 tys. rachunków tego typu. Użytkownicy rachunku mogą cieszyć się unikalnym na polskim rynku programem lojalnościowym, w którym aktywne korzystanie z rachunku i długość relacji premiowane są finansowo. Po trzech miesiącach przelewania na konto pensji w wysokości przynajmniej 1 tys. zł klient otrzymuje 1 proc. tzw. „podwyżki pensji”, która jest wyliczana na podstawie średniomiesięcznych wpływów wynagrodzenia za okres ostatnich 90 dni oraz 1 proc. zwrotu wartości transakcji dokonanych kartą debetową w danym miesiącu. Po kolejnym trzymiesięcznym okresie premia jest podnoszona do 2 proc., a po 9 miesiącach klient otrzymuje już 3 proc. zwrotu wartości transakcji dokonanych kartą debetową w danym miesiącu i 3 proc. podwyżki pensji. Z tytułu „podwyżki pensji” kwartalnie można zyskać 40 zł, a z transakcji kartami do konta – do15 zł miesięcznie. Maksymalny zwrot, jaki rocznie może osiągnąć klient, to 340 zł.
Zmiany w ofercie depozytowej dotyczą również użytkowników Konta Aktywnego, przeznaczonego głównie dla osób, które preferują korzystanie z usług banku przez Internet, telefon czy urządzenia mobilne. Nadal pozostaje ono bezwarunkowo bezpłatne, a dodatkowo użytkownicy otrzymali darmową, pierwszą w miesiącu, wypłatę gotówki w kasach oddziałów. Za kolejne pobierana jest opłata w wysokości 0,2%, minimum 5 zł. Bez zmian pozostają warunki prowadzenia Konta Komfortowego, które jest bezpłatne dla klientów z wpływami przynajmniej 4 tys. zł miesięcznie lub saldem na produktach depozytowych, inwestycyjnych, ubezpieczeniowych lub kredytowych w wysokości min. 75 tys. zł, oraz konta Premium, które nadal będzie rachunkiem dla osób, które posiadają płynne aktywa w wysokości co najmniej 200 tys. zł lub zarabiają 10 tys. zł netto.