Cleese jest najbardziej znanym członkiem grupy Monty Python`a John Cleese to zarazem aktor i scenarzysta, obdarzony niezwykłym talentem komediowym. W 1969 roku założył słynny „Latający Cyrk Monty Python`a” – grupę, z którą stworzył serię prześmiesznych, absurdalnych programów telewizyjnych oraz filmów. Często gra postacie, które będąc śmiertelnie poważne, wykonują czynności mogące uchodzić za kompletnie irracjonalne.
„Rodzime celebrities w reklamach branży finansowej to już pewien trend. My poszliśmy o krok dalej. Jako pierwsi, do udziału w kampanii reklamowej, zaprosiliśmy gwiazdę światowego formatu.” – wyjaśnia Jędrzej Marciniak, dyrektor Obszaru Zarządzania Marką w Banku Zachodnim WBK. „Wybraliśmy Johna Cleese ze względu na jego nietuzinkowe poczuciu humoru oraz niezwykłą pogodę ducha. – dodaje.
Według profesora Jacka Santorskiego, wybitnego psychologa biznesu, to właśnie optymizm jest cechą wyróżniającą pożyczkobiorców. Według niego to właśnie ludzie cieszący się życiem, którzy wierzą w swój sukces chętniej zaciągają kredyty. „Najlepszy klient to klient optymista – niezależnie od tego czy myśli on o kredycie na cele bieżące, czy o inwestowaniu w przyszłość. Banki powinny pomagać aktualnym i potencjalnym klientom w odkrywaniu nowych możliwości inwestowania.” – twierdzi profesor Santorski.
Spot został nakręcony w Stanach Zjednoczonych w studiach The Lot, szerzej znanych jako Warner Hollywood Studios. Scenariusz został obudowany wokół sytuacji, kiedy John Cleese na planie spotu reklamowego bardziej niż grą zaczyna interesować się kredytem z BZ WBK i aby go wziąć dowodzi swoich związków z Polską.
Zainteresowanie aktora budzi kredyt gotówkowy na potrzeby konsumpcyjne ze stałym oprocentowaniem od 7,99 proc. Mógłby go zaciągnąć w BZ WBK nawet na 72 miesiące. Minimalna kwota kredytu 1 tys. zł zapewne wystarczyłaby Cleese jedynie na ulubione sery i wino, ale już za maksymalną kwotę 100 tys. zł (bez dodatkowych zabezpieczeń) mógłby uratować niejedno stado lemurów na Madagaskarze, bo właśnie te sympatyczne ssaki są obiektem szczególnej troski aktora.
„Cleese to legenda. Jest niemal ikoną inteligentnego, wyrafinowanego humoru. W okolicach studia Warner, gdzie odbywały się zdjęcia, na wieść o tym, z kim kręcimy, pojawiały się ekipy z innych hal, aby podpatrzyć, jak pracuje. Mimo że znane twarze można tam spotkać na każdym kroku” – mówi Tomasz Hilt, prezes agencji Men at Work odpowiedzialnej za kreację i realizującej kampanię reklamową kredytu gotówkowego BZWBK . Film wyprodukowały: ze strony amerykańskiej Crossroad Pictures, ze strony polskiej – Opus Film. Reżyserował Wade Sherman. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann.
Poza filmem reklamowym wizerunek J. Cleese zostanie także wykorzystany na siatkach wielkoformatowych, citylightach oraz własnych nośnikach reklamowych BZWBK w oddziałach banku.