PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKrewki kibic niech nie liczy na odszkodowanie

Krewki kibic niech nie liczy na odszkodowanie

Informacje 12.06.2008 (05:47)

Kibicu – biłeś się, płac sam za siebie

Firmy ubezpieczeniowe, w odróżnieniu od banków, na ogół nie przygotowywały specjalnej oferty dla miłośników piłki nożnej, którzy postanowili pojechać do Austrii czy Szwajcarii. Standardowo tacy klienci mogli wykupić zwykłe ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą, tylko Generali i Ergo Hestia postanowiły przyszykować coś więcej dla kibiców. Niezależnie jednak, czy specjalna oferta była dostępna czy też nie, wszyscy przestrzegają: jeśli turysta widzi bójkę, niech ucieka jak najdalej, a już w ogóle niech zapomni o pomysłach, by sprowokować jakąś zawieruchę, włączyć się w nią, szczególnie po spożyciu alkoholu. Polisy turystyczne nie są drogie, ale zawiniony udział w awanturze definitywnie wyklucza odpowiedzialność ubezpieczyciela. Z jednym wyjątkiem jeśli ktoś przypadkowo został pobity. W pozostałych przypadkach wydane na ubezpieczenie pieniądze pójdą po prostu na marne.

W przypadku bójek wywołanych przez pseudokibiców w takim wypadku ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności ubezpieczeniowej mówi Marta Majewska-Grabowska, menedżer ds. ubezpieczeń podróżnych w Generali.

Jeśli ktoś był inicjatorem lub świadomym uczestnikiem aktów przemocy, które są oczywiście złamaniem prawa, ma miejsce wyłączenie odpowiedzialności, podobnie w sytuacji, gdyby ktoś świadomie włączał się do zamieszek zamiast uciekać przed zagrożeniem. Jeśli natomiast ktoś byłby ofiarą chuliganów, będzie objęty ochroną ubezpieczeniową przypomina Bohdan Białorucki z biura prasowego grupy Commercial Union.

I tak jest niezależnie od ubezpieczyciela. Ochrona ubezpieczeniowa zachodzi wtedy, gdy nasz ubezpieczony zostanie pobity. Natomiast gdyby był prowodyrem bójki – nie będzie objęty ochroną podkreśla Joanna Kitowska, rzecznik prasowy Ergo Hestia. Warta nie odpowiada za szkody powstałe w przypadku udziału w zamieszkach, rozruchach i bójkach przypomina biuro prasowe firmy. PZU dodatkowo przestrzega przed nadużywaniem napojów wyskokowych. Wyłączona jest odpowiedzialność ubezpieczyciela, jeśli ubezpieczony bierze udział w bójce albo gdy dojdzie do zdarzenia rodzącego skutki prawne po spożyciu alkoholu przez ubezpieczonego informuje biuro prasowe PZU.

Kibice nie mają zatem czego szukać po firmach ubezpieczeniowych, jeśli mają w perspektywie zbyt gwałtowne świętowanie wygranych lub pocieszanie się po przegranych w formie konfliktów z innymi kibicami. Leczenie ran i rozbitych głów odbywa się wyłącznie na własny koszt ryzykantów.

Kibic prawdziwy może liczyć na ubezpieczyciela

Natomiast kibice zakładający, że jadą się dobrze bawić i to bez ekscesów, oczywiście mogli wybierać w krótkoterminowych ubezpieczeniach podróżnych. Dwie firmy ubezpieczeniowe: Generali i Ergo Hestia trochę podrasowały swoją ofertę, wskazując, że może ona być przydatna właśnie na Euro 2008. Jak mówi Marta Majewska-Grabowska, Generali przygotowało pakiet dla wyjeżdżających na długie weekendy w maju oraz na Euro 2008. Mając na uwadze liczne wyjazdy kibiców na mecze Polaków, Generali wprowadziło dodatkowe rabaty na wyjazdy grupowe, umożliwiające obniżenie składki ubezpieczeniowej nawet do 25 proc. wyjaśnia Marta Majewska-Grabowska. Ergo Hestia postawiła nie tyle na przygotowanie specjalnych rabatów, co w ogóle na przypomnienie o istnieniu ubezpieczeń turystycznych. Stąd akcja promocyjna „Hestia Podróże – bezpieczny wyjazd na Euro 2008”.

Kilka towarzystw oferowało rabaty na wyjazdy grupowe na Euro

Ubezpieczyciele nie prowadzą specjalnych statystyk związanych z Euro 2008. Generali sygnalizuje, że na pewno wie o kilkudziesięciu polisach kupionych na wyjazd do Austrii w okresie Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Również Warta zauważyła klientów kupujących ubezpieczenia przed wyjazdem na mistrzostwa, jednak korzystali oni po prostu z oferty standardowej. Firmy zwracają uwagę, że wariantów ubezpieczeń turystycznych jest obecnie tyle, pokrywają tyle różnych opcji od finansowania kosztów leczenia, przez pomoc w powrocie do kraju, pomoc w razie utraty bagażu, do sfinansowania kierowcy zastępczego, że klienci mają z czego wybierać, niezależnie od tego, czy wyjeżdżają na trzy dni, na tydzień czy trzy miesiące (lub dłużej przy podróżach służbowych), sami czy z rodziną.

Pokaźna część klientów przypomina sobie o ubezpieczeniu tuż przed wyjazdem, nierzadko w ostatnim dniu mówi Bohdan Białorucki. Dlatego ubezpieczenia podróżne dostępne są przez Internet. Np. Generali swoje stawki promocyjne przed Euro 2008 zaoferowało właśnie w tym kanale dystrybucji.

Z drugiej strony jeśli jest to wyjazd zorganizowany, ubezpieczenie dostarcza biuro podróży. Poza tym krótkoterminowe wyjazdy indywidualne są często nieubezpieczane dodatkowo z powodu braku świadomości klientów. Ponadto skoro Polska jest w UE, to można korzystać, także za granicą, ze świadczeń NFZ, pod warunkiem zabrania odpowiednich dokumentów poświadczających ubezpieczenie.

ubezpieczenia 2008-06-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców