Z przeprowadzonych przez Acxiom analiz użytkowników produktów ubezpieczeniowych wynika, że największe zainteresowanie tego typu ofertą wykazują osoby, które posiadają dzieci oraz są właścicielami domów/mieszkań oraz samochodów.
O zabezpieczeniu się na przyszłość najczęściej myślą osoby w średnim wieku (30 – 49 lat), żyjące w trzy- lub czteroosobowych gospodarstwach domowych, legitymujące się wykształceniem co najmniej średnim, zamieszkali głównie w miastach. Zakupy robią zwykle w super- i hipermarketach wydając tam całkiem spore kwoty – 49% przeznacza na ten cel więcej niż 200 zł tygodniowo. W większości posiadają konta bankowe (75%), a co czwarty korzysta także z jakiś instrumentów związanych z oszczędzaniem.
Jeżdżą samochodami z segmentu C (39%), cenią sobie spokój i wygodę. Korzystają ze zmywarek, komputerów i telewizji cyfrowej. Lubią zasiąść przed telewizorem na parę godzin (ponad 30% spędza przed szklanym ekranem 2-3 godziny dziennie) czy poczytać Gazetę Wyborczą. Na urlop i wakacje zwykle opuszczają zacisze domowego ogniska, decydując się zwykle na wypoczynek gdzieś w kraju, czasem w Europie.
Na rynku ubezpieczeń istnieje wciąż duży potencjał do zagospodarowania. Z danych zebranych przez Acxiom w 2004 roku wynika, że indywidualne ubezpieczenie na życie posiada co trzeci konsument, a ubezpieczenie samochodu (AC) zaledwie 22%. Coraz częściej zastanawiamy się jednak nad zainwestowaniem w tego typu narzędzia – 37% konsumentów zadeklarowała chęć nabycia indywidualnego ubezpieczenia na życie w najbliższej przyszłości, a kolejne 19% myśli o wykupie ubezpieczenia auta (AC).