PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKupuj oczami, płać spojrzeniem w Empiku
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Kupuj oczami, płać spojrzeniem w Empiku

Informacje 05.06.2024 (15:22) informacja prasowa
Płatności mobilne Mastercard

Mastercard, Empik i PayEye uruchamiają pilotaż płatności biometrycznych opartych o fuzję biometrii tęczówki oka i twarzy. Dzięki współpracy z fintechem PayEye oraz partnerem technologicznym programu – Planet Pay, konsumenci będą mogli przetestować płatność za zakupy spojrzeniem w pięciu salonach Empik w Polsce. Jest to pierwszy w Europie pilotaż płatności biometrycznych w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

Pilotażowy program płatności biometrycznych to odpowiedź na rosnącą popularność technologii opartej na biometrii. Globalnie, 74 proc. konsumentów deklaruje pozytywne nastawienie do technologii biometrycznych[1]. W Polsce natomiast 4 na 5 respondentów przyznaje, że korzysta lub korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a wśród osób w wieku 18-25 lat już praktycznie każdy miał kontakt z biometrią[2].

Globalny program Mastercard Biometric Checkout wprowadza pierwsze w swoim rodzaju ramy technologiczne, które mają pomóc w ustanowieniu standardów dla nowych sposobów płacenia, umożliwiając posiadaczom kart płatniczych korzystanie z szerokiej gamy biometrycznych metod uwierzytelniania płatności, takich jak odcisk palca, skan dłoni, twarzy czy tęczówki. Biometria upraszcza proces finalizacji transakcji, ponieważ konsument, chcąc zapłacić za zakupy, nie musi już używać fizycznej karty płatniczej, gotówki ani urządzenia mobilnego. W ramach Mastercard Biometric Checkout bezpieczne i wygodne płatności są możliwe dzięki wykorzystaniu biometrii.

„Mastercard jest pionierem innowacyjnych i zwiększających bezpieczeństwo metod płatności oraz standaryzacji. Polska natomiast jest idealnym miejscem dla tak przełomowego programu pilotażowego. To właśnie nasz kraj był jednym z pierwszych, w którym zostały wprowadzone płatności zbliżeniowe kartami Mastercard, a polscy konsumenci są liderami w zakresie otwartości na innowacje. Pilotaż, który inicjujemy dzisiaj z Empikiem i PayEye to także potwierdzenie zaangażowania Mastercard w rozwój lokalnych technologii oraz wspieranie polskiego rynku elektronicznych płatności. Wierzymy, że biometria może zapewnić konsumentom najlepsze w swojej klasie doświadczenia, równoważąc wygodę i bezpieczeństwo, i nie możemy się doczekać skalowania naszego programu tutaj w Polsce” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

PayEye to polski fintech, który rozwija autorską technologię bezgotówkowych płatności biometrycznych w sklepach z wykorzystaniem fuzji biometrii oka oraz twarzy. By móc przyjmować płatności w systemie PayEye przedsiębiorca musi wyposażyć się w specjalny terminal eyepos. Proces wymaga precyzyjnej kalibracji, dzięki czemu nie ma ryzyka, że przypadkiem spojrzymy na terminal i zapłacimy.

„Udział w Mastercard Biometric Checkout Program to ogromne wyróżnienie i zwieńczenie naszej ciężkiej pracy nad najlepszą technologią biometryczną na świecie. Wierzymy, że płatności spojrzeniem to rozwiązanie globalne, które niezależnie od szerokości geograficznej zapewnia konsumentom najwyższe bezpieczeństwo, komfort użytkowania oraz niesamowite doświadczenia. Współpraca z takimi markami jak Mastercard i Empik to dla nas niesamowita przygoda i cieszymy się, że wspólnie stworzyliśmy program, w którym kupujący mogą przetestować usługę PayEye na taką skalę” – komentuje Daniel Jarząb, CEO PayEye.

Współpraca między Mastercard, Empik i PayEye pozwoli jeszcze bardziej udoskonalić doświadczenia zakupowe konsumentów i upowszechnić wśród nich nowy, nowoczesny sposób płatności w sklepach, który poszerza wachlarz dotychczas dostępnych opcji. Płatność biometryczna z wykorzystaniem fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy dostępna będzie od 12 czerwca. Spośród ponad 350 salonów Empik w całej Polsce do pilotażu zostało wytypowanych 5 różnorodnych lokalizacji: Warszawa Westfield Mokotów, Wrocław Bielany, Kraków Kazimierz, Poznań Posnania oraz Czeladź M1.

„Empik to unikalna na rynku marka, łącząca innowacyjność z ponad 75-letnią historią. Byliśmy jednym z pionierów polskiego e-commerce i omnichannel, proponując klientom rozwiązania, które niejednokrotnie wyprzedzały rynek i wyznaczały nowy standard w usługach subskrypcyjnych, sposobach dostawy czy nowoczesnych formach płatności. Widzimy, że nasi klienci są otwarci na innowacje i chętnie korzystają z nowych technologii i udogodnień, bo widzą, że przekładają się one na jeszcze szybsze, wygodniejsze i, co równie istotne w dzisiejszym świecie, bezpieczne zakupy. Dlatego z tym większym entuzjazmem jako polski lider sprzedaży omnikanałowej dołączamy do pierwszego w Europie pilotażu płatności biometrycznych w ramach programu Mastercard Biometric Checkout. Jestem dumna, że to właśnie klienci Empiku jako pierwsi skorzystają z tego innowacyjnego rozwiązania. Wierzę, że bezpieczeństwo i wygoda zakupów, jaką zapewnia biometria, to już nie przyszłość, a teraźniejszość płatności w handlu” – mówi Ewa Szmidt, Prezeska Grupy Empik.

Program Mastercard Biometric Checkout odmieni płatności w sklepach stacjonarnych. Jest oparty na globalnie obowiązującym zestawie norm opracowanych przez Mastercard, których przestrzegają banki, sprzedawcy i dostawcy technologii, co pozwala zapewnić bezpieczeństwo i prywatność podczas dokonywania płatności biometrycznych. Program Biometric Checkout podlega zasadom odpowiedzialności Mastercard za dane, zgodnie z którymi konsumenci mają prawo kontrolować sposób udostępniania swoich danych osobowych i czerpać korzyści z ich użytkowania. W ramach programu Biometric Checkout, Mastercard nie przetwarza żadnych danych biometrycznych, ale zapewnia, że tacy interesariusze jak Empik i PayEye, zachowują najwyższy poziom bezpieczeństwa i prywatności podczas realizacji płatności biometrycznych w sklepie.

W ubiegłym roku Mastercard ogłosił rozszerzenie programu Biometric Checkout na region Azji i Pacyfiku, a na początku czerwca uruchomił drugi program pilotażowy w Ameryce Łacińskiej. W tym roku Mastercard wdrożył kilka pilotażowych programów płatności biometrycznych w wielu krajach na całym świecie, aby kontynuować rozwój tej technologii.

[1] https://www.idemia.com/wp-content/uploads/2021/07/infographic-consumers-embrace-biometrics-payment-cards-idemia.pdf

[2] Badanie Minds & Roses dla Mastercard, Adopcja biometrii wśród Polaków, kwiecień 2024

Źródło: Mastercard

2024-06-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Analizy 0 Wystarczyło jedno cięcie stóp, aby zdolność kredytowa wyznaczyła nowy rekord
19.05.2025 (04:04)

Wystarczyło jedno cięcie stóp, aby zdolność kredytowa wyznaczyła nowy rekord

W ciągu miesiąca zdolność kredytowa trzyosobowej rodziny wzrosła o około 10% - wynika z danych zebranych przez …

a 0 PKO Bank Polski wybrał dom mediowy Havas Media
19.05.2025 (04:03)

PKO Bank Polski wybrał dom mediowy Havas Media

Największy polski bank zakończył przetarg na dom mediowy. Nowym partnerem PKO Banku Polskiego będzie Havas …

a 0 Nest Bank laureatem Digital CX Awards 2024 za wykorzystanie AI w obsłudze klienta
19.05.2025 (04:02)

Nest Bank laureatem Digital CX Awards 2024 za wykorzystanie AI w obsłudze klienta

Nest Bank został wyróżniony przez The Digital Banker w ramach konkursu Digital CX Awards. Bank otrzymał nagrodę w …

a 0 Raiffeisen Digital Bank wprowadza lokaty terminowe w euro, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 2,5% w skali roku oraz konto walutowe euro
19.05.2025 (03:52)

Raiffeisen Digital Bank wprowadza lokaty terminowe w euro, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 2,5% w skali roku oraz konto walutowe euro

Bank rozszerza ofertę produktową dla klientów zainteresowanych kontem walutowym oraz lokatą terminową w euro. Do …

a 0 Grupa PZU w I kwartale 2025 r. zarobiła blisko 1,8 mld zł - o 40 proc. więcej niż w I kwartale 2024 r.
19.05.2025 (03:49)

Grupa PZU w I kwartale 2025 r. zarobiła blisko 1,8 mld zł - o 40 proc. więcej niż w I kwartale 2024 r.

Zysk netto przypisany właścicielom jednostki dominującej Grupy PZU w I kwartale 2025 roku wzrósł do 1.760 mln zł z …

a 0 Eksperci PZU na podium w międzynarodowych ćwiczeniach cyberobrony NATO
19.05.2025 (03:47)

Eksperci PZU na podium w międzynarodowych ćwiczeniach cyberobrony NATO

Zespół polsko-francuski, w skład którego weszli specjaliści z PZU, zdobył drugie miejsce w prestiżowych ćwiczeniach …

PRNews.pl

Zobacz również

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

W czwartym kwartale ubiegłego roku liczba kart…

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Erste Group podpisał umowę w sprawie zakupu…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców