Branża liczy na wzrost
– Nie widzę żadnych oznak zwolnienia w handlu internetowym. Naszym zdaniem cały rynek powtórzy ubiegłoroczny wzrost – mówi Tomasz Sypuła, prezes Agito.pl, największego sklepu internetowego z elektroniką na polskim rynku.
– Biorąc pod uwagę rosnącą skłonność do zakupów wynikającą z siły porfela Polaków, w tym jeszcze większą skłonność do kupowania w sieci, dziś nie ma powodów, żeby rynek wzrósł wolniej niż w ubiegłym roku – uważa Bartek Zarębski, dyrektor marketingu sklepu Stereo.pl.
Choć wzrost całego rynku ma duże szanse utrzymać się na poziomie ubiegłorocznym, do zmian dojść może jednak w poszczególnych segmentach rynku. Szczególnie w elektronice i sprzęcie AGD. Zdaniem Przemysława Szydłowskiego, prezesa internetowego sklepu Hoopla.pl, sprzedającego RTV i AGD, w tym segmencie wydaje się, że rynek zwalnia.
– To efekt wielu czynników. Ale głównie wynika to z ogromnego rozdrobnienia i zaostrzenia konkurencji ze strony graczy branżowych, hurtowni i dystrybutorów, którzy weszli ze swoją ofertą do internetu – dodaje.
– Rynek rzeczywiście się nasycił. Kolejnym etapem będzie więc stopniowa konsolidacja, która będzie musiała nastąpić – dodaje Tomasz Sypuła.
IAB szacuje, że w ubiegłym roku obroty sklepów internetowych wzrosły o 74 proc. do 3,5 mld zł. Rynek ten jest jednak bardzo rozdrobniony – działa na nim 4,2 tys. firm.
Allegro nie zwalnia
Dlatego najwięcej o koniunkturze mówi sytuacja Allegro.pl – największego gracza na polskim rynku internetowego handlu, którego obroty wyniosły w 2007 roku 3,8 mld zł. Według danych Allegro.pl, wartość obrotów w serwisie w okresie styczeń–lipiec 2008 r. przekroczyła 2,8 mld zł. To około 50 proc. więcej niż w tym samym czasie 2007 roku.
– A przy tym to więcej niż cały obrót w 2006 roku. Sądzę, że tendencja rosnąca nadal będzie się utrzymywać – dodaje Patryk Tryzubiak, rzecznik Allegro.pl.
Co sprawia, że przybywa handlujących w sieci ? Dzięki czemu nastąpił wzrost zagranicznych zakupów, w tym właśnie przez internet ? Na rynkach jakich krajów najczęściej kupujemy?
Michał Fura
Więcej: Gazeta Prawna 5.09.2008 (174) – str.4
Tagi: e-commerce
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
