W środę, 8 października, został uruchomiony nowy portal internetowy „Łączy nas piłka”. Serwis dostępny pod adresem www.laczynaspilka.pl, którego Partnerem został Alior Bank, to przedsięwzięcie łączące środowisko piłkarskie ze społecznością Kibiców, dające obu grupom nieograniczone możliwości swobodnej komunikacji. PZPN, właściciel portalu, korzystając ze statusowych możliwości i dostępu do największej bazy wiedzy o polskiej piłce, postanowił udostępnić ją w ramach tego przedsięwzięcia sympatykom futbolu.
Serwis www.laczynaspilka.pl to projekt unikatowy w skali Europy, aktywizujący i angażujący środowisko piłkarskie i Kibiców oddanych swoim ulubionym drużynom. Codziennie, na łamach serwisu, dostępne będą setki informacji z pierwszej ręki – artykuły, ekskluzywne wywiady, relacje wideo ze zgrupowań Reprezentacji, poradniki, pomoce multimedialne przygotowywane przez wykwalifikowaną kadrę oraz wyniki meczów, tabele i terminarze Reprezentacji Polski i wszystkich krajowych drużyn zarejestrowanych w systemach PZPN, od Ekstraklasy, po klasę okręgową. Całość dopełniać będzie Sklep Kibica Reprezentacji Polski z sygnowanym, oryginalnym asortymentem, który będzie można zamówić online, siedząc przy komputerze lub korzystając z dowolnego urządzenia mobilnego.
Wyszliśmy z założenia, że projekt „Łączy nas piłka” powinien być czymś więcej niż zwykłą stroną internetową. Uruchamiamy multiplatformę o charakterze informacyjno-rozrywkowym, która ma gwarantować fanom piłki nożnej dostęp do wiarygodnych danych i jednocześnie nadać użytkownikom funkcję opiniotwórczą. Taki model kształtowania zawartości serwisu opiera się na sile zaangażowania Kibiców, a naszym celem było stworzenie miejsca, które da temu gronu komfortowe warunki do dzielenia się swoimi emocjami i wymiany refleksji z innymi. Zakładamy, że będzie to miejsce otwarte na społeczność nastawioną na pozytywny przekaz i chęć wymiany wiedzy z boiska czy ze stadionu. Użytkownicy, którzy założą profil Kibica za pomocą prostego formularza, uzyskają dostęp do szeregu opcji społecznościowcych. Zadbaliśmy przy tym o integrację z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi: Facebook’iem, Google+ i Twitter’em.
W serwisie szczególną uwagę poświęcono młodym pasjonatom piłki nożnej i ich rodzicom, udostępniając funkcjonalności angażujące najmłodszych Kibiców:
Uznaliśmy, że oddanie w ręce użytkowników bezpłatnej bazy eksperckich porad i materiałów multimedialnych, to standard, który chcemy zapewnić, zachęcając rodziców do aktywniejszego wspierania swoich pociech w piłkarskich wyzwaniach – powiedział Maciej Sawicki, Sekretarz Generalny PZPN. Obserwując powodzenie akcji prowadzonych przez PZPN dla najmłodszych i dokonując analizy potrzeb rodziców, daliśmy im możliwość założenia nie tylko własnego profilu na portalu, ale również swojemu dziecku. Zakładanie takiego profilu odbywa się poprzez uzupełnienie uproszczonego formularza bez konieczności wpisywania adresu email, którego dziecko zazwyczaj nie posiada. Dzięki temu, nawet najmłodszy Kibic zyskuje swoje własne miejsce w serwisie, a rodzic ma możliwość „udokumentowania” postępów i sukcesów dziecka, przy zachowaniu pełnej rodzicielskiej kontroli nad publikowanymi treściami – dodał Maciej Sawicki.
Serwis www.laczynaspilka.pl w atrakcyjny sposób prezentuje – piłkarskie emocje utrwalone na zdjęciach Kibiców i zawarte w komentarzach pod artykułami w sąsiedztwie z największą bazą wyników meczów piłkarskich, których w Polsce co weekend rozgrywa się ponad 7 000. Warto podkreślić, że zasilanie systemu wynikami odbywa się za pomocą specjalnie skonfigurowanego SMS-a, który wysyłają sędziowie na specjalnie stworzony w tym celu numer telefonu. Ta prosta innowacja gwarantuje nie tylko szeroki zakres, ale i aktualność prezentowanych danych.
Już od 18 listopada br. fani piłkarskiej reprezentacji będą mogli zamawiać nowe Karty Kibica. Zastąpią one wysłużone poprzedniczki, których przedłużony okres ważności dobiegnie końca 31 stycznia 2015 roku.
Nowa Karta Kibica jest innowacyjnym rozwiązaniem, które umożliwi identyfikację kibiców oraz zapewni jej posiadaczom szereg dodatkowych korzyści. Fani posiadający Kartę, uzyskają pierwszeństwo w zakupie biletów na mecze Reprezentacji. Ponadto zapisany na Karcie indywidualny numer sprawi, że będzie ona pełnić funkcję biletu i identyfikatora fana reprezentacji, zastępując tym samym wejściówki w tradycyjnej formie. Dzięki temu rozwiązaniu fani piłki nożnej, którzy kupią bilet na mecz, będą mogli wejść na stadion zbliżając Kartę do czytnika umieszczonego przy bramce.
W wyniku współpracy PZPN i Alior Banku, polscy Kibice otrzymają Kartę wyposażoną w funkcje płatnicze (prepaid). Karta Kibica z technologią PayPass pozwoli, po jej wcześniejszym zasileniu, na płatności zbliżeniowe nie tylko na stadionie w trakcie meczu, ale również w każdym innym miejscu w kraju i zagranicą akceptującym płatności kartą. Za pomocą Karty będzie można zapłacić za produkty dostępne w sklepie internetowym uruchomionym w ramach serwisu „Łączy nas piłka”. Karta Kibica umożliwi użytkownikom także udział w programie lojalnościowym oraz korzystanie z atrakcyjnych zniżek w ramach oferty PZPN i jego partnerów.
Każdy Kibic, który zdecyduje się na wyrobienie nowej Karty Kibica zostanie poproszony o wniesienie jednorazowej opłaty w wysokości 25 zł. Kwota ta zostanie zwrócona w postaci rabatu przy zakupie pierwszego biletu na mecz Reprezentacji.
Ustawa o Bezpieczeństwie Imprez Masowych nakłada na Kibiców obowiązek osobistego odbioru Karty Kibica. Alior Bank umożliwi fanom Reprezentacji odbiór Karty Kibica w jednej ze swoich 850 placówek, dzięki czemu Kibice nie będą musieli, tak jak dotychczas, odwiedzać w tym celu siedziby PZPN w Warszawie.
Kampania promocyjna nowej Karty Kibica zostanie oficjalnie zainaugurowana 18 listopada br. podczas towarzyskiego meczu ze Szwajcarią we Wrocławiu.
Serwis www.laczynaspilka.pl wraz ze sklepem online oraz nowa, użyteczna Karta Kibica wchodząca do obiegu jeszcze w tym roku, to nie jedyne nowe rozwiązania oddawane przez PZPN w ręce Kibiców. W przyszłym roku platforma zostanie uzupełniona o nowoczesny system sprzedaży biletów online, co w praktyce będzie oznaczać komfort zakupu biletu na dowolny mecz Reprezentacji bez wychodzenia z domu. PZPN planuje również wprowadzenie programu lojalnościowego, który będzie nagradzał najaktywniejszych fanów.
Uruchomienie multiplatformy oznacza również zmiany w funkcjonowaniu PZPN w Internecie. Serwis www.pzpn.pl, który do tej pory udostępniał wszelkie informacje dotyczące Federacji oraz materiały poradnikowe i ciekawostki branżowe, stanie się wyłącznie serwisem korporacyjnym.
8 października 2014 r. to data, od której chcemy rozpocząć nowy rozdział dialogu ze społecznością Kibiców piłki nożnej w Polsce i udostępnić obszar wymiany refleksji między Kibicami. Internet to doskonałe miejsce do realizacji tej misji. Wierzymy, że zaproponowana forma portalu, to jest jedynie dobry wstęp do tego, co możemy wspólnie z Kibicami zbudować i początek procesu, w którym każdy Kibic poczuje realną wartość bycia uczestnikiem tej społeczności. Wierzymy, że piłka nas łączy i że www.laczynaspilka.pl pozwoli tę ideę skutecznie wdrożyć w życie.